صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و شش - ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و شش - ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۹

گزارش و خبر

شلاق هوادار الهلال بر تن حمدالله!
در جریان پیروزی الهلال مقابل الاتحاد در فینال سوپرجام عربستان، اتفاق عجیبی رخ داد. در این بازی که الهلال با دبل مالکوم و گل‌های ناصر الدوساری و سالم الدوساری موفق شد الاتحاد را ۴-۱ شکست دهد، تک‌گل تیم بازنده را هم عبدالرزاق حمدالله به ثمر رساند اما پس از پایان بازی و در حالی‌که الهلالی‌ها مشغول جشن قهرمانی بودند، حمدالله به کنار زمین رفت و با یک هوادار الهلال وارد درگیری لفظی شد. ستاره الاتحاد که در جریان بازی چندین بار به سمت هواداران الهلال هیس نشان داد و با آنها کری خواند، پس از شکست سنگین ناامید به‌نظر می‌رسید و با عصبانیت به کنار زمین رفت. در آنجا یکی از هواداران الهلال چیزی را به حمدالله گفت که باعث عصبانیت او شد. او با استفاده از بطری آبی که در دست داشت به سمت هوادار حریف آب پاشید. این کارباعث تشدید درگیری شد و در اقدام عجیبی هوادار الهلال شلاقی درآورد و حمدالله را مورد ضربه قرار داد. سپس دیگر بازیکنان و عوامل دو تیم وارد عمل شدند و حمدالله را که بسیار خشمگین به‌نظر می‌رسید از صحنه دور کردند. در کلیپ وایرال‌ شده ضربه شدید به‌نظر می‌رسد و در عکس‌هایی که از حمدالله منتشر شده، مشخص است که این بازیکن از ناحیه پشت و کمر مصدوم شده است. در جدیدترین خبری که در مورد این اتفاق آمده، گزارش شده است که این هوادار دقایقی پس از حمله به مهاجم 33 ساله مراکشی دستگیر و تحویل مراجع قانونی شده است.
 
اعتراض برادر بنزما به سرمربی الاتحاد
شکست الاتحاد مقابل الهلال در سوپرکاپ عربستان در حالی رقم خورد که این تیم از ستارگانی مانند کریم بنزما، انگولو کانته، لوئیز فلیپه و عبدالرزاق حمدالله در ترکیبش بهره می‌برد اما هیچ یک نتوانستند مانع از شکست سنگین تیمشان شوند. هرچند حمدالله موفق شد یک مرتبه دروازه الهلال را باز کند اما کریم بنزما به مانند هفته‌های اخیر، باز هم نمایش ناامیدکننده‌ای در ترکیب الاتحاد داشت و نتوانست گلزنی کند. مارسلو گایاردو، سرمربی الاتحاد از بنزما در سمت متمایل به چپ استفاده می‌کرد و او مهاجم اصلی تیمش به شمار نمی‌رفت. در این شرایط و پس از پایان مسابقه، صبری برادر بنزما لب به انتقاد از گایاردو گشود و خطاب به این مربی آرژانتینی در صفحه اجتماعی خود نوشت: «کریم را در سمت چپ بازی می‌دهی؟ در حق او جنایت کردی! کار تو با عقل جور در نمی‌آید، لطفاً به فوتبال احترام بگذار.» گفتنی است بنزما در فصل جاری طی 27 بازی برای الاتحاد، آمار 13 گل و 8 پاس گل را به ثبت رسانده‌ است.


اینفانتینو: باید علیه خشونت
در فوتبال قاطع باشیم
جیانی اینفانتینو از شش کنفدراسیون فوتبال جهان خواست تا به توسعه یک استراتژی جامع برای مبارزه با نژادپرستی در فوتبال کمک کنند. رئیس سوئیسی فیفا گفت: «این استراتژی در هفتاد‌و‌چهارمین کنگره فیفا در بانکوک (تایلند) که در 17 مه 2024 برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد. ما باید در این امر قاطع باشیم، همان‌طور که باید در مبارزه با خشونت در جهان و علیه خشونتی که در فوتبال وجود دارد، قاطع باشیم. در اینجا ما نیز باید با دولت‌ها، مقامات، تیم‌ها، بازیکنان، همگی با هم عمل کنیم؛ زیرا حضور در مسابقه فوتبال باید یک نوع جشن باشد. این موضوع تربیت جوانان ماست. این یک مسئولیت مدنی است که همه ما داریم.»


کارت زرد فغانى به بازیکن ایرانی!
علیرضا فغانى، داور بزرگ فوتبال ایران بازى حساس برگشت نیمه‌نهایى تیم‌هاى ژاپنى یوکوهاما مارینوس و اولسان اچ دى کره‌جنوبى را روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت در یوکوهاماى ژاپن سوت خواهد زد. او در دیدار مهم دربى استرالیا، دنیل ارزانى بازیکن ایرانى‌الاصل ملبورن ویکتورى را با کارت زرد در ابتداى مسابقه جریمه کرد که داستان جالبى دارد. فغانى در این خصوص با اشاره به اینکه ارزانى‌ خرم‌آبادى است و به زبان فارسى در زمین مسابقه صحبت مى‌کند، به ورزش سه گفت: «در دقیقه هفت بازى و پشت محوطه جریمه به دلیل شبیه‌سازى، به او کارت زرد دادم و با خنده گفت: فکر کردم بازیکن حریف به‌ من مى‌خورد و با خنده به او گفتم، پاشو بچه! حالا که بهت نخورد.» دیدار دربى دو تیم فوتبال ملبورن‌ویکتورى و ملبورن‌سیتى، در استرالیا طرفداران زیادى را به ورزشگاه مى‌کشاند که به تازگى سابقه جنجال خونین در زمین مسابقه و نیمه‌تمام ماندن را نیز تجربه کرده است. فغانى از زمانى که در استرالیا ساکن شده، قضاوت‌هاى خوبى در این دربى و رقابت‌هاى لیگ حرفه‌اى این کشور انجام داده است.

جستجو
آرشیو تاریخی