سلامت

گسترش واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در کشور
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از گسترش پوشش واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در هفته‌های آینده در مناطق گرمسیری کشور خبر داد.
به گزارش ایسنا پدرام پاک آیین با بیان اینکه واکسیناسیون با واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس در چند استان که بیشتر در معرض خطرند، از هفته‌های آینده آغاز می‌شود، گفت: امیدواریم با تأمین مقدار بیشتری از واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس که در حال سفارش و تأمین اعتبار است، واکسیناسیون به صورت سراسری انجام شود.
وی افزود: استان‌های هدف در فاز بعدی واکسیناسیون روتاویروس، مناطق گرمسیری، جنوبی و جنوب شرقی است و در استان‌های جنوبی نیز پوشش واکسیناسیون پنوموکوک گسترش می‌یابد.

بیماری‌های قلب و عروق عامل بیشترین آمار مرگ‌ومیر  و از ‌کارافتادگی
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیشترین آمار مرگ‌ومیر و از ‌کارافتادگی به بیماری‌های قلب و عروق برمی‌گردد.
حسین فرشیدی در کنگره بین‌المللی بیماری‌های مادرزادی قلب کاسپین که در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، افزود: امروز بیش از ۴۵ درصد موارد مرگ ناشی از بیماری‌های غیرواگیر به بیماری‌های قلب و عروق مربوط می‌شود، بنابراین باید اهمیت دوچندانی به نقش پیشگیری در بیماری‌های قلب و عروق داده شود. فرشیدی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ پویش ملی سلامت را راه‌اندازی کردیم، عنوان کرد: این پویش به دو عامل مهم فشار خون ‌و دیابت توجه دارد. حاصل این پویش نشان داد ما در یک موضوع مشکل داریم و آن هم سواد سلامت و آگاهی نسبت به عوامل خطرآفرین است.

جستجو
آرشیو تاریخی