حوادث جهان

مرگ 9 مهاجر غیرقانونی در آب‌های ایتالیا
 قایق حامل مهاجران غیرقانونی آفریقایی در دریای مدیترانه غرق شد و ۹ نفر جان باختند.
 به گزارش آناتولی، فرماندهی گارد ساحلی ایتالیا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پنجشنبه گذشته، یک قایق حامل مهاجران آفریقایی در ۳۰کیلومتری جنوب‌شرقی جزیره «لامپدوسا» متعلق به کشور مالت غرق شده است.
گارد ساحلی ایتالیا موفق به نجات ۲۲ تن از مهاجران غیرقانونی و بیرون کشیدن جنازه ۹ نفر دیگر از آب‌های دریای مدیترانه شده است. مهاجران نجات‌یافته به جزیره لامپدوسا انتقال یافته‌اند.
 
17 کشته در تصادف کامیون پاکستانی
 مقامات محلی پاکستان اعلام کردند که در پی تصادف یک کامیون، دست‌کم ۱۷ نفر جان خود را از دست دادند.به گزارش شینهوا، در این حادثه که در ایالت «بلوچستان» پاکستان رخ داد، حدود ۳۵ نفر نیز زخمی شدند. یکی از مقامات امدادی محلی در این‌باره گفت: این حادثه اواخر شب چهارشنبه و به دلیل سرعت غیرمجاز و در پی از دست دادن کنترل وسیله نقلیه رخ داده است.گفته می‌شود در پی وقوع این حادثه، نیروهای امدادی به صحنه اعزام شده و مصدومان نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.
 
زلزله «ملاطیه» را لرزاند
 زلزله‌ای به بزرگی ۴.۱ ریشتر شهرستان «باتال‌قاضی» در استان ملاطیه ترکیه را لرزاند. بنابر اعلام خبرگزاری آناتولی، مرکز مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) اعلام کرد این زلزله ساعت ۰۸:۴۴ صبح جمعه به وقت محلی و در عمق ۷ کیلومتری زمین رخ داد. کارشناسان برای بررسی میزان خسارات به محل زلزله اعزام شدند و تحقیقات ادامه دارد.
 
 دستگیری 6 مظنون در قتل فوتبالیست
شش نفر به ظن قتل لوک فلرز، فوتبالیست آفریقای جنوبی دستگیر شدند.
ستاره ۲۴ ساله باشگاه کایزر چیفز، هفته گذشته در پمپ بنزینی در ژوهانسبورگ با شلیک گلوله کشته شد و ماشینش به سرقت رفت. پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که شش مظنون صبح چهارشنبه در سووتو دستگیر شدند و همچنین اذعان داشت که مظنونان اعضای یک باند سرقت خودرو در استان گوتنگ هستند.نیروهای پلیس هفته گذشته خودرو تکه‌تکه شده فلرز را پیدا کردند و جست‌و‌جو برای پیدا کردن مظنونان بیشتر ادامه دارد.فلرز سال گذشته به کایزر چیفز، یکی از محبوب‌ترین باشگاه‌های آفریقای جنوبی پیوست و قبلاً برای سوپراسپورت یونایتد بازی کرده بود. زیزی کودوا، وزیر ورزش گفت: «از اینکه زندگی دیگری به دلیل جنایات خشونت‌آمیز نابود شده بسیار متأسفم.» مظنونان روز جمعه در دادگاه حاضر شده و تحقیقات ادامه دارد.

تبدیل شدن به زامبی با مصرف سیگار الکترونیکی
 کارشناسان به افرادی که از سیگارهای الکترونیکی حاوی «تتراهیدروکانابینول» (THC) استفاده می‌کنند، هشدار داده‌اند که با خطر استنشاق ماده بسیار خطرناکی به نام «زایلازین» مواجه هستند.
 به گزارش بی‌بی سی، دامپزشکان برای آرام‌سازی و بی‌هوش کردن حیوانات بزرگ از زایلازین استفاده می‌کنند. این ماده ضربان قلب و تنفس را تا اندازه خطرناکی کاهش می‌دهد و وقتی تزریق می‌شود می‌تواند باعث ایجاد تکه‌های بزرگ بافت مرده شود و به این دلیل داروی زامبی نامیده می‌شود. استفاده از آن ممکن است برای انسان به قیمت جانش تمام شود. ماده زایلازین تاکنون در بازارهای زیرزمینی در برخی کشورهای غربی با مواد‌مخدر قوی مثل هروئین یا فنتانیل مخلوط می‌شد اما کارشناسان می‌گویند اکنون انواع جدیدی از محصولات غیرقانونی زایلازین وارد بازار انگلیس شده است.تتراهیدروکانابینول (THC) ماده اصلی روانگردان ماریجواناست. این سیگارهای الکترونیکی حاوی روغن، در انگلیس غیرقانونی است.تاکنون دست‌کم یک مورد مرگ و چندین مورد بستری کودکان و نوجوانان مرتبط با زایلازین در بریتانیا به ثبت رسیده است و بیم آن می‌رود که سوء‌مصرف آن مانند امریکا افزایش یابد. بر اساس گزارش پزشکی‌قانونی، فردی که در انگلیس پس از مصرف این ماده‌مخدر درگذشت، کارل واربرتون نام داشت. او سابقه مصرف مواد‌مخدر غیرقانونی داشت و بارها به مراکز خدمات ترک‌اعتیاد معرفی شده بود. در معاینات پس از مرگ او هروئین، فنتانیل و کوکائین و همچنین زایلازین در بدنش یافت شد.

گردباد مرگ در امریکا
 طوفان و گردبادهای شدید در جنوب ایالات‌متحده یک کشته برجا گذاشته است. به گزارش بی‌بی‌سی، طوفان همچنین منجربه بارندگی شدید و جاری‌شدن سیلاب نیز شده و خساراتی را هم برجا گذاشته است.به گفته سرویس ملی هواشناسی امریکا (NWS)، مناطق وسیعی در سراسر ایالت‌های «لوئیزیانا»، «می‌ سی‌سی پی» و «آلاباما» تحت‌تأثیر طوفان قرار گرفتند. این طوفان‌ها به سمت شرق حرکت کرده و بخش‌هایی از «فلوریدا» و «جورجیا» در حال حاضر تحت پوشش هشدار طوفان و سیل قرار گرفته است. مقامات ایالتی تاکنون مرگ یک نفر را در این حوادث تأیید کرده‌اند. در همین حال برق هزاران مشترک نیز در پی وقوع طوفان و بارندگی شدید قطع شده است. در جنوب‌شرقی تگزاس هم سیل باعث تخلیه و بسته‌شدن بزرگراه‌ها شده و عملیات امدادی ادامه دارد.
 
نجات 3 دریانورد در جزیره دورافتاده
گارد ساحلی امریکا توانست ۳ دریانورد گمشده در یک جزیره دورافتاده را پس از دیدن کلمه «کمک» نجات دهد.
 به گزارش بی‌بی سی، این 3 مرد با استفاده از شاخه درختان نخل روی ساحل جزیره «میکرونیزیا» کلمه کمک (HELP) را نوشته بودند تا شاید خلبانان هواپیماهای عبوری آنها را شناسایی و از این جزیره خالی از سکنه نجات دهند. گم شدن آنها ۹ روز پیش گزارش شده بود و جست‌و‌جوها برای یافتن‌شان ادامه داشت. آنها که به یک سفر دریایی رفته بودند دچار سانحه شدند و سر از این جزیره دورافتاده و خالی از سکنه درآوردند؛ جزیره‌ای که نزدیک‌ترین خشکی به آن حدود ۶۰۰ کیلومتر دورتر بود. گارد ساحلی امریکا در بیانیه خود گفت: 3 دریانورد با تجربه که همگی در دوران 40 سالگی خود هستند، سفر دریایی خود را از جزیره پلوات آتول که بخشی از ایالت فدرالی میکرونیزیا است آغاز کرده بودند و ۱۷۰ کیلومتر آن طرف‌تر در حدود آب‌های مرکزی سواحل گوآم بود که ناپدید شدن آنها گزارش و عملیات نجات آغاز شد.

جستجو
آرشیو تاریخی