از گوشه و کنار ایران

شهادت مأمور پلیس در عملیات دستگیری محکوم فراری
یک مأمور نیروی انتظامی شهرستان خرمشهر در عملیات دستگیری محکوم متواری به شهادت رسید.
سرهنگ نجم‌الدین سهرابی فرمانده انتظامی خرمشهر در تشریح جزئیات این خبر گفت: صبح سه‌شنبه ۲۱ فروردین مأموران انتظامی، در اجرای حکم قضایی برای دستگیری محکوم متواری که‌‌ دارای سوابق متعدد ‌کیفری از جمله سرقت مسلحانه، حمل و توزیع مواد مخدر و... بود، به محل اختفای وی اعزام شدند. در این عملیات، سارق مسلح به محض مشاهده پلیس، اقدام به تیراندازی کرد اما در مقابله پلیس، به هلاکت رسید.
فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: در این عملیات، مأمور وظیفه‌شناس سروان «مجتبی نعمت‌پور» که بر اثر اصابت گلوله سارق مسلح مجروح شده بود، با وجود اقدامات درمانی کادر پزشکی، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
سردار یحیی الهی فرمانده انتظامی لرستان نیز گفت: پیکر مطهر شهید مدافع امنیت سروان «مجتبی نعمت‌پور»، روز جمعه 24 فروردین‌ از محل مسجد امام سجاد(ع) تا محل چهارراه کاشانی شهرستان سلسله تشییع و سپس در مزارستان روستای «سیاه‌پوش» به خاک سپرده شد.

سوختن 10 کارگر کوره آجرپزی
انفجار در خوابگاه کارگران کوره آجرپزی در یکی از روستاهای اطراف مرودشت 10 مصدوم برجا گذاشت.
محمدجواد مرادیان رئیس اورژانس فارس با اعلام این خبر گفت: این حادثه ساعت ۶:۲۳ صبح جمعه ۲۴ فروردین‌ رخ داد و با حضور مأموران در محل حادثه مشخص شد بنا بر بررسی‌های اولیه نشت گاز داخل اتاق بوده است که با روشن کردن لامپ اتاق موجب بروز انفجار منجر به حریق شده بود. این حادثه موجب مصدوم شدن ۱۰ نفر از کارگران تبعه افغانستان شد که ۶ نفر از آنها دچار سوختگی شدید شدند و بدحال بودند و با بالگرد به شیراز منتقل شدند، یک نفر هم به دلیل موج انفجار دچار شکستگی در ناحیه سر شد.

3 کشته و 5 مصدوم در تصادف جاده سمنان
تصادف تریلی با پژو پارس در محور شاهرود- آزادشهر سه کشته برجا گذاشت.
حسین درخشان سرپرست هلال احمر استان سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: در این تصادف رانندگی که روز پنجشنبه بین یک دستگاه تریلی با یک خودروی پژو پارس در کیلومتر ۶۰ جاده شاهرود به آزادشهر رخ داد، تیم امدادونجات پایگاه خرقانی به محل حادثه اعزام شدند اما مشخص شد سه نفر جان‌ باخته و 5 نفر مصدوم شده‌اند.

مرگ آتش‌نشان قزوینی در عملیات مهار حریق
آتش‌سوزی در انبار دخانیات قزوین منجر به مرگ یک آتش‌نشان شد.
 حمیدرضا ململی سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با اعلام این خبر اظهار داشت: عصر چهارشنبه خبر انفجار و آتش‌سوزی در یک انبار نگهداری اقلام دخانی واقع در خیابان شهید انصاری شهر قزوین به اطلاع سازمان آتش‌نشانی رسید. نیروهای آتش‌نشانی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و عملیات اطفای حریق را آغاز کردند اما حین اجرای عملیات و در زمان خاموش کردن آتش به یک باره انفجار کپسول در این مغازه باعث آسیب به چهار آتش‌نشان و چهار رهگذر شد و یکی از نیروهای سازمان به نام محمدجواد چگینی بر اثر مصدومیت شدید، جان خود را از دست داد.

شلیک به عشایر برای دور کردن از زمین‌های کشاورزی
مرد مسلح که با هدف دور کردن عشایر از زمین‌های کشاورزی‌اش در شهرستان کوار به سمت آنها تیراندازی کرده بود دستگیر شد.
سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی شهرستان کوار گفت: تیراندازی به سمت عشایر در اطراف شهر کوار، به پلیس اعلام شد که رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت. مأموران پلیس امنیت عمومی تحقیقات خود را آغاز کردند و موفق به شناسایی عامل تیراندازی شده و وی را دستگیر و یک قبضه اسلحه شکاری نیز کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه علت تیراندازی را دور کردن عشایر از زمین‌های کشاورزی عنوان کرد، گفت: فرد دستگیرشده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف جسد چوپان در پرتگاه دره کبوتری
پیکر چوپان ۴۵ ساله در ارتفاعات روستای شول و در پرتگاه صعب‌العبور معروف به دره کبوتری شهرستان گناوه بعد از ۱۷ ساعت تلاش بی‌وقفه پیدا شد.
سیف‌الله غلامی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه گفت: شامگاه چهارشنبه، ۲۲ فروردین در تماس با کشیک جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه در خصوص ناپدید شدن یک چوپان در ارتفاعات روستای شول، پس از هماهنگی‌های لازم سه تیم عملیاتی در دو نوبت به محل حادثه اعزام شدند.
 به محض اطلاع از این موضوع، عملیات جست‌وجو آغاز شد و سه تیم اعزامی در دو نوبت از ساعت ۹ شب الی ۵ بامداد و ۸ صبح الی ۲ بعد از ظهر پیکر بی‌جان این چوپان به نام داوود موسایی اهل روستای شول را در یک پرتگاه پیدا و با تلاش و کوشش فراوان و عبور از مسیرهای صعب‌العبور به بیرون پرتگاه منتقل کردند. وی به قصد چراندن گله گوسفندی خود به این ارتفاعات رفته بود.

نجات پسر نوجوان در ارتفاعات «آب کیو»
پسر نوجوانی که در ارتفاعات منطقه آب کیو شهرستان دره شهر ناپدید شده بود، توسط نجاتگران هلال احمر نجات یافت.
حمزه محمدی‌مقدم مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام اظهار کرد: در پی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر مبنی بر ناپدید شدن جوان ۱۷ ساله در ارتفاعات کبیر کوه بلافاصله تیم امداد و نجات شهرستان دره شهر به محل اعزام و عملیات جست‌وجو و نجات برای یافتن وی آغاز شد. نجاتگران هلال‌احمر در عملیات جست‌و‌جو و نجات با کمک نیروهای مردمی موفق شدند این پسر را در ارتفاعات آب کیو پیدا و پس از انجام اقدامات اولیه امدادی وی را به پایین کوه منتقل کنند و به خانواده‌اش تحویل دهند.

جستجو
آرشیو تاریخی