صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و چهار - ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و چهار - ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

فوتبال جهان

مسی با گل بازگشت
اینترمیامی بامداد دیروز در چهارچوب رقابت‎‌های لیگ فوتبال امریکا روبه‌روی کلرادو به میدان رفت و دو تیم پس از 90 دقیقه تلاش به تساوی 2-2 رسیدند تا امتیازات را با یکدیگر تقسیم کنند. کلرادو در نیمه اول و در دقیقه 45 از روی ضربه پنالتی موفق به گلزنی شد و در ابتدای نیمه دوم مسی و سرخیو بوسکتس وارد زمین شدند تا شرایط را برای تیم‌شان تغییر دهند و موفق به انجام این کار هم شدند. این ستاره آرژانتینی گل اول تیمش را در دقیقه 57 وارد دروازه حریف کرد. شاگردان تاتا مارتینو سه دقیقه بعد هم توانستند گل دوم را به ثمر برسانند و از حریف پیش بیفتند اما در فاصله دو دقیقه تا پایان وقت قانونی بازی بود که گل مساوی را دریافت کردند تا باز هم موفق به کسب پیروزی و سه امتیاز این بازی نشوند. این مساوی شاید چندان برای هواداران و کادر فنی و مدیران این باشگاه خوشایند نباشد اما بازگشت مسی به میادین پس از طی کردن مصدومیتی نسبتاً طولانی و غیبت در چند بازی خبر خوبی برای آنها در هفته‌های پیش‌رو خواهد بود. حالا لئو که دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه همسترینگ شده بود و به این دلیل یک ماه دور از میادین قرار داشت، به بهترین نحو، غیبت در چهار بازی قبلی را جبران کرد.


مارسیال خودش را به اینتر 
پیشنهاد داد!
آنتونی مارسیال مهاجم نیمکت‌نشین منچستر ‌یونایتد در پایان فصل با اتمام مدت قراردادش، به عنوان بازیکن آزاد از این تیم جدا خواهد شد و گویا او برای بازی در سری A با پیراهن اینتر ابراز تمایل کرده است. با توجه به حضور اینتر در چندین رقابت در فصل آینده که علاوه بر سری A، جام حذفی و لیگ قهرمانان، شامل نسخه جدید جام جهانی باشگاه‌ها نیز می‌شود، این تیم به جذب مهره‌های بیشتر برای استفاده از سیستم چرخشی نیاز دارد و به همین دلیل انتظار می‌رود که این تیم با وجود توافق با مهدی طارمی، برای جذب مهاجمان دیگر اقدام کند. این در حالی است که هیچ ضمانتی برای ماندن الکسیس سانچس و مارکو آرناتوویچ در نراتزوری وجود ندارد. طبق گزارش نشریه گاتزتا دلواسپورت؛ مارسیال در حالی از طریق مدیربرنامه‌هایش، خود را به اینتر پیشنهاد داده که با توجه به بودجه محدود باشگاه و تمایل آن به جذب بازیکنان آزاد، شاید گزینه چندان بدی نباشد. مارسیال تنها 28 سال دارد و سال 2015 منچستریونایتد برای خریدش از موناکو 60 میلیون یورو پول داد. با این حال او در اولدترافورد هرگز در حدی که انتظار می‌رفت خوش ندرخشید و از این رو انتظار نمی‌رود که قراردادش تمدید شود. مارسیال در این فصل در 19 حضورش در بازی‌های رسمی دو گل زده و یک پاس گل داده که البته خانه‌نشینی‌های ناشی از مصدومیت نیز در پایین بودن آمار او دخیل بوده‌اند.


ستایش گوندوغان از نسل بارسا
ایلکای گوندوغان هافبک آلمانی و باتجربه بارسلونا درباره درخشش بازیکنان جوان و بااستعدادی مثل کوبارسی و لامینه یامال در ترکیب بارسلونا گفت: «بارسا نسل خیره‌کننده‌ای دارد که تفکری متفاوت با دوران قبل دارد. این نسل در بسیاری از چیزها متفاوت است. به‌صراحت بگویم که از بازیکنان جوانی مثل یامال و کوبارسی یاد می‌گیرم. آنها با آن که بسیار جوانند اما بدون هیچ گونه فشار و استرسی بازی می‌کنند و این واقعاً جالب است. به نظرم کوبارسی و یامال استثنایی‌اند. من در ۱۶-۱۷ سالگی استرس زیادی داشتم و این باعث می‌شد در زمین اشتباه‌های زیادی داشته باشم اما یامال و کوبارسی اصلاً استرس ندارند. در چنین سن و سالی طبیعی است که یک بازیکن خجالتی باشد اما آنها با اعتماد به ‌نفس بازی می‌کنند. واقعاً به چنین بازیکنانی افتخار می‌کنم. آنها به تیم کمک زیادی می‌کنند و آینده درخشانی دارند.»

جستجو
آرشیو تاریخی