صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و چهار - ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و چهار - ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲

مخبر در دیدار اعضای هیأت رئیسه اتاق تعاون تأکید کرد

تهیه نقشه راه برای نقش‌آفرینی بخش تعاون در تحقق شعار سال


 روز گذشته در دیدار اعضای هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران با معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر انقلاب، از اتاق تعاون ایران خواست برنامه‌ای عملیاتی و زمان‌بندی شده مبتنی بر مزیت‌های کشور برای جلب مشارکت مردم و نقش‌آفرینی بخش تعاون در جهت تحقق شعار سال تدوین کند، به نحوی که نقش اتاق تعاون و دولت و همچنین جایگاه مردم در این برنامه به طور کامل مشخص باشد.
مخبر با تأکید بر اینکه باید بخش تعاون را به جایگاهی که در قانون اساسی تعریف شده برسانیم، تصریح کرد: بخش تعاون یکی از بهترین بخش‌ها برای جذب نقدینگی جامعه است چرا که خود مردم در تعاونی‌ها عضویت و سهم دارند و سازکار و شرایط خوبی نیز برای همکاری دولت با تعاونی‌ها فراهم است.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تقسیم سود سهام عدالت گفت: بخش تعاون می‌تواند با ۷۰ همت سود سهام که در بین مردم توزیع شد، کارهای بزرگی انجام دهد و با مشارکت دادن سهامداران در کارهای اقتصادی، برای آنها تولید ثروت کند.
وی همچنین با تأکید بر لزوم فعال شدن بیش از پیش بخش تعاون در زمینه‌های مختلف معیشت، تأمین نهاده‌ها، دارو، امنیت غذایی و سلامت اضافه کرد: اگر بخش تعاون بتواند ۱۰ تا ۱۵ درصد در هر یک از زمینه‌ها مشارکت کند،‌ دولت با اتکا به نقش تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف، می‌تواند مدیریت بهتری داشته باشد.
مخبر با یادآوری اینکه تعاونی‌ها باید مردم را برای مشارکت در اموری چون تولید مسکن بسیج کنند و دولت نیز تسهیلات و حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد، گفت: همچنین اگر تعاونی مرزنشینان با مشارکت مردم آنگونه که باید فعال شود،‌ تا حد زیادی بستر قاچاق کالا از بین خواهد رفت.
در این جلسه رئیس اتاق تعاون ایران نیز گفت: بخش تعاون بهترین راه برای مشارکت مردم در اقتصاد کشور است و اتاق تعاون ایران آمادگی دارد همکاری لازم را با دولت داشته باشد و در جهت تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم گام بردارد.

جستجو
آرشیو تاریخی