از گوشه و کنار ایران

بازی با اسلحه جان خواهر را گرفت
شوخی پسر نوجوان با خواهرش منجر به شلیک گلوله و مرگ دختر نوجوان شد.سرهنگ حسین سلیمانی جانشین انتظامی کهنوج گفت: در پی اعلام یک مورد اصابت تیر به یک دختر نوجوان در یکی از مناطق روستایی در جنوب کرمان، مأموران پاسگاه دهکهان کهنوج به محل حادثه اعزام و متوجه شدند یک پسر نوجوان در حال شوخی با خواهرش بوده و با اسلحه بادی به تصور اینکه سلاح خالی است اقدام به شلیک کرده اما گلوله به خواهرش اصابت کرده است. این دختر پس از انتقال به مرکز درمانی به دلیل شدت جراحت وارده فوت کرد.

قتل عام 4 عضو یک خانواده در مهاباد
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی طی دستوری به فرماندهی انتظامی استان و دادستان مهاباد پیگیری سریع موضوع قتل اعضای یک خانواده را در یکی از روستا‌های مهاباد خواستار شد. همزمان با قتل عام 4 عضو یک خانواده در یکی از روستاهای مهاباد رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی طی دستوری به فرماندهی انتظامی استان و دادستان مهاباد خواهان پیگیری سریع و قاطع این پرونده شد.این حادثه شامگاه شنبه در روستای قم قلعه مهاباد رخ داد و افرادی با سلاح گرم وارد خانه شده و دو زن و یک مرد و یک کودک را به قتل رسانده و فرار کردند. در این حادثه ۴ نفر از اعضای خانواده با استفاده از سلاح گرم کلاشنیکف و کلت کمری کشته شده و یک کودک زخمی شد. با اعلام این حادثه به پلیس بلافاصله تحقیقات آغاز شد و دستگاه قضایی استان با سرعت موضوع را در دستور کار خود قرار داد. ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی تأکید کرد: با اعزام کارآگاهان و تیم‌های ویژه جنایی از مرکز استان به صحنه جرم با هماهنگی دادستان مهاباد و بازپرس ویژه رسیدگی‌کننده سریعاً ابعاد و علت ارتکاب جرم کشف و با استفاده از تمام امکانات و شگرد‌های پلیسی و جنایی عاملین و قاتلین شناسایی، تعقیب و دستگیر شوند. رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی به دادستان مهاباد هم دستور داده است ضمن حضور در محل تمام اقدامات قضایی لازم برای حفظ صحنه جرم و ادله موجود انجام  و اشیا و آلات ارتکاب جرم ضبط و جزئیات حادثه با تحقیقات کامل محلی صورت‌جلسه شود و دستورات لازم برای تعقیب مجرمین و دستگیری آنها را صادر کند.

دعوای زوج مستأجر با شلیک 
پسر صاحبخانه تمام شد
مرد مسلحی که با مشاهده دعوای زن و شوهر همسایه با کلت کمری شروع به تیراندازی کرده بود از سوی پلیس دستگیر شد.
سرهنگ فرهاد آراوند، فرمانده انتظامی فسا در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر درگیری همراه با تیراندازی در یکی از محلات شهرستان فسا، بلافاصله گشت کلانتری 12 معلم برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. در تحقیقات اولیه مشخص شد یک زن و شوهر (مستأجر) به دلیل اختلاف خانوادگی با هم درگیر شده‌اند اما پسر 34 ساله صاحبخانه که حالت طبیعی نداشته ناگهان وارد ماجرا شده و با اسلحه کلت کمری متعلق به خودش اقدام به تیراندازی هوایی کرده و متواری شده است.فرمانده انتظامی فسا به دستگیری متهم  به تیراندازی ساعتی پس از فرار و کشف اسلحه اشاره کرد و گفت: مرد جوان نیز دستگیر و متهمین با تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

سارقان احشام در چادگان دستگیر شدند
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از انهدام باند 3 نفره سارقان احشام در شهرستان چادگان و اعتراف سارقان به سرقت 56 رأس احشام خبر داد.سرهنگ حسین تُرکیان بیان داشت: در پی وقوع سرقت 56 رأس احشام در شهرستان چادگان موضوع به صورت ویژه در قرارگاه مقابله با سرقت این شهرستان بررسی شد و اقدامات لازم برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این سرقت‌ها توسط کارآگاهان پلیس آگاهی انجام گرفت. کارآگاهان پس از بررسی میدانی صحنه وقوع جرم و جمع‌آوری سرنخ‌های موجود در محل و همچنین بهره‌گیری از اقدامات علمی و هوشمندانه هویت 3 سارق را که در سرقت احشام دست داشتند به دست آورده و در عملیات ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر کردند. در ادامه تحقیقات تکمیلی پلیس در نهایت 2 مالخر این پرونده نیز شناسایی و دستگیر شدند که در بازرسی از مخفیگاه آنها تعداد 46 رأس احشام به سرقت رفته کشف شد.سرهنگ تُرکیان با اشاره به اعتراف متهمان به سرقت 56 رأس احشام در شهرستان چادگان خاطرنشان کرد: افراد دستگیرشده پس از تکمیل شدن تحقیقات برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل شدند.

دستگیری قاتل مسلح در بجنورد
مرد مسلح که با شلیک به یک زن و درگیری با مأموران پلیس در بجنورد مرتکب قتل شده بود از سوی پلیس دستگیر شد.  سردار سعید مطهری‌زاده فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وصول خبری مبنی بر تیراندازی با سلاح غیرمجاز به یک شهروند خانم، شناسایی و دستگیری وی، در دستور کار پلیس قرار گرفت. با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، در کمترین زمان ممکن، ضارب که از اراذل و اوباش سابقه‌دار بود، شناسایی شد. این فرد با مشاهده مأموران، اقدام به تیراندازی کور به سمت آنان کرد که پلیس نیز با رعایت قانون بکارگیری سلاح، در اقدامی متقابل، وی را زمینگیر و دستگیر کرد.سردار مطهری‌زاده در ادامه گفت: در این حادثه، یکی از مأموران انتظامی شهرستان بجنورد و دو شهروند نیز مجروح شدند که با انجام اقدامات درمانی، حال عمومی آنان مساعد است. فرمانده انتظامی استان در پایان گفت: با وجود تلاش کادر درمانی شهروندی که در اقدام اولیه این ضارب مسلح، مورد اصابت قرار گرفته بود، جان باخت و تحقیقات در خصوص علل و انگیزه ضارب در دست بررسی است.

جستجو
آرشیو تاریخی