صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و سه - ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و سه - ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۴

اخبــار

خروج ناوشکن دانمارک از دریای سرخ
در نتیجه تشدید حملات نیروهای ارتش یمن به کشتی‌های نظامی متخاصم خارجی در دریای سرخ، دانمارک سرانجام حدود یک ماه پس از مشارکت ناوشکن «ایو هاتفیلدت» در ائتلاف موسوم به «نگهبان رفاه» به رهبری امریکا، این ناوشکن را از منطقه درگیری در نزدیکی تنگه باب المندب خارج کرد. به گزارش روزنامه الاخبار، دانمارک مدعی شده است که این ناوشکن به دلیل نقص فنی از منطقه خارج شده است. اما منابع نظامی وابسته به ارتش یمن در واکنش به این ادعای دانمارک به الاخبار اعلام کردند این ناوشکن که عملیات خود را چهارم فوریه در دریای سرخ در کنار ناو امریکایی «یو اس اس کارنی» در نزدیکی باب المندب آغاز کرد، حدود یک هفته پس از آغاز عملیات خود با چند حمله از سوی نیروی دریایی یمن مواجه شد.«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن خروج این ناوشکن را دستاورد جدیدی برای نیروی دریایی کشورش دانست و خاطرنشان کرد: این خروج یک هفته پس از خروج ناوشکن «ریچموند» انگلیس از دریای سرخ صورت گرفته است. سرتیپ «مجیب شمسان» کارشناس نظامی نزدیک به وزارت دفاع یمن نیز به الاخبار گفت: ناوشکن دانمارکی به دلیل قرار گرفتن در معرض حملات شدید نیروی دریایی صنعا از منطقه عقب‌نشینی کرد.
کارشناسان معتقدند عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های امریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی‌ای را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.
 
مقابله پدافند هوایی با اهداف متخاصم در دمشق
ظهر دیروز منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در دمشق خبر دادند. به گزارش خبرگزاری سما، صدای انفجارها ناشی از مقابله پدافند هوایی ارتش سوریه با «بالون‌های جاسوسی» بود. خبرگزاری رسمی سوریه هم اعلام کرد که تحقیقات در مورد این انفجار در حال انجام است. با این حال برخی منابع گزارش دادند، هیچ هدفی در دمشق مورد اصابت قرار نگرفته است و پدافندهای هوایی ارتش سوریه فعال شده و دو «پهپاد» سرنگون شده‌اند.
جستجو
آرشیو تاریخی