صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و سه - ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و سه - ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

فوتبال جهان

تغییر فونت شماره 4 آلمان
اعلام برائت از نازی‌ها!
طراحی پیراهن و شماره‌های با فونت جدید تیم ملی آلمان در آستانه رقابت‌های جام ملت‌های اروپای 2024 که به میزبانی همین کشور برگزار خواهد شد، برعهده آدیداس بوده و سبک طراحی شماره 4 جنجال بسیاری را به‌دنبال داشته است. بسیاری از مردم آلمان پس از دیدن این شماره روی پیراهنی که در وقفه دیدارهای ملی ماه مارس در جریان بازی برابر فرانسه و هلند بر تن جاناتان بود به این نکته اشاره کردند که طراحی این شماره شباهت زیادی با یکی از لوگوهای مورد استفاده نازی‌ها دارد. همین موضوع و فراگیر شدن آن در شبکه‌های اجتماعی باعث شد که فدراسیون فوتبال آلمان روز دوشنبه هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهد و اعلام کند که آنها و آدیداس هیچ شباهتی در این شماره با لوگوی نازی‌ها نمی‌بینند اما اعتراض‌ها را جدی می‌گیرند و برای تغییر آن اقدام می‌کنند. حالا منابع نزدیک به فدراسیون فوتبال آلمان تصاویری را منتشر کردند که نشان از تغییر این شماره دارد و قرار است بازیکنان تیم ملی مردان و زنان آلمان که شماره 4 را به تن دارند، از این پس با این طراحی جدید وارد زمین شوند.
 

کین و یک جایزه فردی دیگر
در غیاب کسب افتخارات تیمی، هری کین همچنان به کسب جوایز فردی ادامه می‌دهد چرا که با اعلام رسمی فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال؛ این مهاجم انگلیسی بایرن مونیخ به عنوان بهترین گلزن لیگ‌های دسته اول جهان انتخاب شد. او در سال گذشته میلادی موفق شد 38 گل (17 گل برای تاتنهام و 21 گل برای بایرن مونیخ) به ثمر برساند و توانست با فاصله چهار گل بیش‌تر نسبت به کیلیان‌ ام باپه و کریستیانو رونالدو، این مقام را کسب کند.‌هر چند گفتنی است در رقابت برای کسب عنوان بهترین گلزن جهان در سال 2023 به صورت کلی، کین با اختلاف کمی نسبت به کریستیانو رونالدو، دوم شد زیرا این ستاره پرتغالی توانست 54 گل بزند و کین دو گل کمتر از او به ثمر رساند تا به‌طور مشترک با کیلیان‌ امباپه که او نیز 52 گل به ثمر رسانده، در یک جایگاه قرار بگیرد. نفر بعدی نیز ارلینگ هالند است که موفق شد 50 گل بزند.


پیشنهاد بی‌سابقه لیورپول برای خرید ستاره رئال
والورده به آنفیلد می‌رود؟
یک منبع خبری مدعی شد که تیم فوتبال لیورپول در نظر دارد ستاره اروگوئه‌ای خط میانی رئال مادرید را به خدمت بگیرد. به گزارش سایت تیم‌تاک انگلیس؛ مدیران باشگاه لیورپول قصد دارند فدریکو والورده هافبک تیم فوتبال رئال مادرید را به خدمت بگیرند و برای این منظور پیشنهادی چشمگیر هم آماده کرده‌اند. لیورپولی‌ها در حال حاضر در رقابت شانه‌به‌شانه برای فتح لیگ برتر با آرسنال و منچسترسیتی، پیشتاز هستند اما با توجه به جدایی سرمربی آنها یورگن کلوپ در پایان فصل، مدیران باشگاه قصد دارند تیم را برای تحویل به سرمربی جدید تقویت کنند. تمایل لیورپول به جذب والورده تا جایی است که ظاهراً این باشگاه حاضر است حتی رکورد نقل و انتقالاتش را برای خرید این بازیکن بشکند. جذب والورده اما با توجه به جایگاهی که در ترکیب رئال مادرید دارد، بسیار سخت به نظر می‌رسد؛ به خصوص که او تا سال 2029 با تیم اسپانیایی قرارداد دارد. با این حال احتمال اینکه رئال برای تأمین هزینه‌های جذب کیلیان امباپه بازیکن بفروشد وجود دارد. رقمی که گفته می‌شود لیورپول برای خرید والورده حاضر است به رئال مادرید بپردازد، نزدیک به 130 میلیون پوند است که چنین رقمی در تاریخ باشگاه انگلیسی هرگز برای خرید بازیکنی پرداخت نشده است.

جستجو
آرشیو تاریخی