صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و سه - ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و سه - ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

سگ ولگرد 16 یزدی را گاز گرفت
یک قلاده سگ ولگرد که در شهرهای اشکذر و زارچ یزد ۱۶ نفر را راهی بیمارستان کرده بود کشته شد.
 سیدحسین طباطبایی، مدیر روابط‌عمومی سازمان اورژانس یزد گفت: ساعت ۱۵:۲۵ جمعه ۱۷ فروردین حادثه عجیب گاز گرفته‌شدن چند نفر توسط یک قلاده سگ در شهرستان اشکذر به مرکز پیام اورژانس استان گزارش شد. بعد از حضور امدادگران در محل و انجام اقدامات اولیه توسط عوامل اورژانس، شاهدان عینی اذعان داشتند که سگ از محل دور شده است.  طباطبایی ادامه داد: عجیب‌تر آنکه ساعتی بعد مأموریت مشابهی، این‌بار در شهرستان زارچ توسط اورژانس استان به کدهای عملیاتی ۱۱۵ اعلام شد. این سگ در مجموع ۱۶ نفر را در شهرستان‌های مذکور گاز گرفته که چهار مصدوم توسط کدهای امدادی اورژانس به مرکز درمانی منتقل و بقیه خودشان به مراکز درمانی مراجعه کردند.
 طباطبایی ادامه داد: بررسی و آزمایشات لازم در خصوص ناقل بیماری بودن سگ مذکور توسط مرکز بهداشت در حال انجام است.  شنیده‌ها حاکی از این است، در نهایت حوالی ساعت ۱۸ جمعه، سگ مذکور توسط عوامل شهرداری کشته شده است.
 
یک کشته در حادثه بریدن ترمز تریلی
 خودرو تریلی پس از ترمزبریدن با کوه و چند خودرو پارک‌شده در حاشیه جاده برخورد کرد و یک تن دراین حادثه جان باخت. 
سرگرد محمد میرزا‌بیگی فرمانده پلیس‌راه کاشمر درخصوص جزئیات این حادثه اظهار کرد: در این حادثه که حدود ساعت ۱۵ جمعه رخ داد، خودرو تریلی حامل بار سنگ‌آهن از سمت کوهسرخ به کاشمر در حرکت بود که پس از ترمزبریدن با چند خودرو پارک‌شده در حاشیه جاده برخورد کرد و روی خودرو پرایدی که در حاشیه جاده پارک بوده و یک سرنشین داشته واژگون شد.
 فرمانده پلیس‌راه کاشمر با بیان اینکه در این سانحه به ۱۰ خودرو سواری متوقف در حاشیه جاده آسیب جدی وارد شده است، اظهار کرد: متأسفانه سرنشین داخل پراید که جراحت بسیاری دیده بود پس از انتقال به بیمارستان جان باخت و 5 نفر مصدوم شدند.
  
شلیک مرگبار به دو جوان در پراید
مرد جنایتکار که که با شلیک به دو پسر جوان در یک خودرو پراید آنها را به قتل رسانده بود در کمتر از ۵ ساعت دستگیر شد.
سردار حیدر سوسنی، فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: حوالی ساعت ۵ بعداز ظهر جمعه خبر تیراندازی به سمت یک دستگاه خودرو سواری در یکی از خیابان‌های شهر برازجان به پلیس اعلام شد و مأموران سریعاً به محل اعزام شدند. با حضور مأموران پلیس در صحنه مشخص شد دو جوان در یک دستگاه خودرو پراید مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به قتل رسیده‌اند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان و استان قرار گرفت. سردار سوسنی در ادامه گفت: با بررسی دقیق موضوع و اقدامات پلیسی هویت قاتل در کمترین زمان ممکن شناسایی و در یکی از بخش‌های استان هم‌جوار، پس از هماهنگی‌های قضایی در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی دشتستان انتقال داده شد. متهم در تحقیقات و بازجویی‌ها انگیزه خود را اختلافات قبلی با مقتولین اعلام کرد و یک اسلحه جنگی و خودرویی که قاتل از آنها در قتل استفاده کرده بود، کشف شد.

برخورد 2 قطار در ایستگاه اراک
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان مرکزی از برخورد دو دستگاه قطار در ایستگاه راه‌آهن اراک خبر داد.
 بهروز ایران‌نژاد در خصوص این خبر افزود: ساعت ۱۷:۱۱ جمعه ۱۷ فروردین، گزارش برخورد یک دستگاه لوکوموتیو و واگن قطار در ایستگاه راه‌آهن اراک به سامانه ۱۱۵ اعلام شد. پس از رسیدن کارشناسان اورژانس و بررسی صحنه حادثه، مشخص شد که سه نفر دچار مصدومیت شده‌اند که پس از دریافت اقدامات تخصصی فوریت‌های پزشکی به بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) منتقل و پس از درمان مرخص شدند. علت حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است.
 
دستگیری شرور عربده‌کش در دندانپزشکی
 فردی که با سلاح گرم به یک ‏مرکز دندان‌پزشکی در شهر هشتگرد شهرستان ساوجبلاغ وارد شده و اقدام به قدرت‌نمایی ‏و عربده‌کشی کرده بود توسط مأموران کلانتری ۱۱ مرکزی این شهر دستگیر شد.‏
سرهنگ «محمد نادربیگی» جانشین فرماندهی انتظامی البرز گفت: در پی دریافت گزارش مردمی مبنی‌بر ایجاد قدرت‌نمایی و رعب و وحشت با استفاده از سلاح گرم توسط فردی در یک مرکز دندانپزشکی در شهر هشتگرد شهرستان ساوجبلاغ، بررسی موضوع بلافاصله در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ مرکزی این شهرستان قرار گرفت. با حضور مأموران در محل مورد نظر مشخص شد فردی با مراجعه به یک مرکز دندانپزشکی و با استفاده از یک قبضه سلاح جنگی  به ایجاد رعب و وحشت برای دیگران اقدام کرده است. نادربیگی گفت: مأموران با هماهنگی مقام قضایی وارد عمل شده و این متهم را به همراه یک قبضه سلاح کلت جنگی و یک تیغه خشاب حاوی پنج تیر جنگی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. وی با بیان اینکه متهم از حالت روانی مناسبی برخوردار نبود، گفت: این فرد با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف 10 هزار لیتر سوخت قاچاق کنار پمپ بنزین
 فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری مسئول یک جایگاه سوخت که در قاچاق بیش از ۱۰ هزار سوخت خارج از شبکه دست داشت، خبر داد.
 سرهنگ مهدی پورامینایی در تشریح این خبر اظهار کرد: مأموران پاسگاه امیرآباد شهداد با اقدامات اطلاعاتی از وجود یک محل دپوی سوخت قاچاق در مجاورت یکی از پمپ‌بنزین‌های منطقه مطلع و با بررسی دقیق‌تر متوجه شدند، مسئول این جایگاه با استفاده از کارت‌های سوخت جعلی اقدام به انتقال سوخت قاچاق از داخل مخازن اصلی به محل دپو می‌کند. در بازرسی از این محل بیش از ۱۰ هزار لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع کشف و مسئول جایگاه با دستور قضایی دستگیر شد.

جستجو
آرشیو تاریخی