صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و سه - ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و سه - ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

اخبار

وزیر ارتباطات:
سرعت اینترنت تا خرداد ۳۰درصد افزایش می یابد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: تعهدی از اپراتورها گرفتیم به این ترتیب که تا خرداد امسال، ۳۰ درصد به سرعت اینترنت اضافه شود.
به گزارش مهر، عیسی زارع پور در خصوص برنامه‌های افزایش سرعت اینترنت در سال جدید گفت: با افزایش تعرفه اپراتورها، تعهدی از اپراتورها گرفتیم به این ترتیب که تا خرداد سال ۱۴۰۳، ۳۰ درصد و تا پایان سال، ۵۰ درصد به سرعت اینترنت اضافه شود.  وی افزود: مشاهده داشبوردهای جهانی نشان داده که در اسفند ماه سال ۱۴۰۲، سرعت ثابت و سیار افزایش یافته و رتبه ما بهبود پیدا کرده است به طوری که ارتباطات موبایل ۵ پله و ارتباطات ثابت حدود ۳ پله بهبود پیدا کرده است.

توسعه زیست‌بوم نوآوری شرکتی در ۲۰ شرکت بزرگ
دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از توسعه زیست‌بوم نوآوری شرکتی در ۲۰ شرکت بزرگ و تدوین «اطلس مشاغل دانشی» خبر داد.
به گزارش ایرنا، محمدجواد صدری‌مهر  به طراحی سامانه پایش زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری اشاره کرد و گفت: ارائه شناسنامه برای زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری شامل مراکز نوآوری، مراکز رشد واحدهای فناوری، شتاب‌دهنده‌ها، فضاهای کار اشتراکی، کارخانه نوآوری، مراکز هم‌آفرینی، پارک‌های علم و فناوری و شهرک‌های صنعتی در بستر سامانه برای متقاضیان استفاده از خدمات زیرساخت نوآوری کشور از اهداف و کارکردهای سامانه پایش زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری است. وی تجمیع اطلاعات زیرساخت‌ها و نمایش اطلس زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری کشور را نیز از دیگر  کارکردهای این سامانه دانست.
توسعه زیست‌بوم نوآوری شرکتی
صدری‌مهر اظهار داشت: پروژه توسعه زیست‌بوم نوآوری شرکتی در ۲۰ شرکت منتخب بزرگ با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف هم در حال انجام است. این طرح با هدف افزایش رقابت‌پذیری و نوآوری در صنایع بزرگ و تسریع در رشد زیست‌بوم شرکتی، توسعه و ارتقای زیست‌بوم نوآوری در شرکت‌های بزرگ در کشور اجرا می‌شود و با تمرکز بر زیست‌بوم شرکتی مجموعه‌های بزرگ، ظرفیت‌ها و قوانین مرتبط به‌ویژه قانون جهش تولید دانش‌بنیان برای هریک از شرکت‌های هدف، استخراج و با در نظر گرفتن رویکرد توسعه نوآوری به شرکت پیشنهاد شده است.
توسعه زیست‌بوم اشتغال دانش‌بنیان
دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در راستای شتاب‌دهی اشتغال دانش‌بنیان و شناسایی مشاغل دانش‌بنیان، تدوین «اطلس مشاغل دانشی» بر مبنای مهارت‌های دانشی لازم برای نیروی کار، برنامه‌های توانمندسازی و هدایت مسیر شغلی در حال طراحی و اجراست.
صدری مهر ادامه داد: در این راستا، اطلس اشتغال دانش‌بنیان برای کارکنان دانشی چهار زنجیره اصلی خودرو، معدن، تجهیزات پزشکی و فناوری اطلاعات با هدف شناسایی مشاغل مورد نیاز حال و آینده کشور (نیازهای دانشی)، شناسایی الزامات مشاغل دانشی و شناسایی مهارت‌های کاربردمحور مشاغل دانشی و همچنین نهادهای فعال در توسعه و توانمندسازی کارکنان دانشی در حال تدوین است.

ثروت زاکربرگ از ایلان ماسک فراتر رفت
ثروت مارک زاکربرگ از ثروت ایلان ماسک فراتر رفت و برای نخستین‌بار از سال ۲۰۲۰، سومین ثروتمند بزرگ جهان شد.
به گزارش ایسنا، ماسک که تا اوایل مارس، رتبه اول را در شاخص میلیاردرهای بلومبرگ داشت، پس از اینکه رویترز گزارش داد شرکت تسلا برنامه‌های خود را برای عرضه یک خودرو ارزان‌تر لغو کرده است و باعث کاهش ارزش سهام این شرکت شد، به چهارمین رتبه سقوط کرد. ثروت ماسک در سال میلادی جاری، ۴۸.۴ میلیارد دلار کاهش یافته است، در حالی که زاکربرگ با صعود ارزش سهام شرکت متا به بالاترین رکورد خود، ۵۸.۹ میلیارد دلار به دارایی خود اضافه کرده است. از ۱۶ نوامبر سال ۲۰۲۰ که دارایی زاکربرگ ۱۰۵.۶ میلیارد دلار و دارایی ماسک ۱۰۲.۱ میلیارد دلار بود، برای اولین‌بار است که مؤسس فیس‌بوک در میان سه میلیاردر برتر در رتبه‌بندی بلومبرگ از ثروتمندترین افراد جهان راه پیدا می‌کند. ماسک اکنون دارایی خالص به ارزش ۱۸۰.۶ میلیارد دلار دارد. در مقابل، دارایی زاکربرگ، ۱۸۶.۹ میلیارد دلار است.
 

جستجو
آرشیو تاریخی