صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و دو - ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و دو - ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۵

اخبار

تعلیق پیمان نیروهای مسلح متعارف در اروپا از سوی آنکارا
اردوغان فرمانی را امضا کرد که بر مبنای آن، ترکیه پیمان نیروهای مسلح متعارف در اروپا (CFE) را از 8 آوریل (روز دوشنبه) به حالت تعلیق درمی‌آورد. این معاهده که سال 1990 امضا و در سال 1992 لازم‌الاجرا شد، تعادلی را بین نیروهای ناتو و سازمان پیمان ورشو ایجاد کرد. 
روسیه روند خروج از این معاهده را در نوامبر 2023 تکمیل و خاطرنشان کرده بود که با در نظر گرفتن مسئولیت مستقیم کشورهای ناتو برای تحریک درگیری در اوکراین و همچنین پذیرش فنلاند در بلوک و بررسی درخواست سوئد، حتی حفظ رسمی معاهده یاد شده، غیرقابل قبول است.

کشته‌شدن مرد 
شماره۲ تحریرالشام
منابع رسانه‌ای از کشته شدن یکی از سرکرده‌های مهم گروه تروریستی تحریرالشام در شمال غرب سوریه خبر دادند. «ابوماریا القحطانی» که نام واقعی‌اش «میسر الجبوری» است و از سرکرده‌های مهم گروه تروریستی تحریرالشام است، در انفجار یک عامل انتحاری در شهرک سرمدا در شمال غرب سوریه کشته شد. گروه تحریرالشام در رسانه‌های اجتماعی کشته شدن القحطانی را اعلام و داعش را مسئول حمله انتحاری دانست.
 القحطانی یکی از افراد مسلحی است که علیه نیروهای امریکایی در عراق به دنبال جنگ ۲۰۰۳ جنگید. او بعد از سال ۲۰۱۱ به سوریه رفت و به تروریست‌هایی پیوست که علیه نظام بشار اسد می‌جنگیدند.

جستجو
آرشیو تاریخی