صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و دو - ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و دو - ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

مرور

 اقدامات هلال‌احمر باعث کاهش تصادفات شد

رئیس سازمان اداری و امور استخدامی در بازدید از پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر تهران، از تمامی اعضای هلال‌احمر که در طول نوروز و در ماه مبارک رمضان، به هموطنان خدمات‌رسانی کردند، قدردانی کرد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر، میثم لطیفی در بازدیدی که به همراه رئیس جمعیت هلال‌احمر از پایگاه‌ها و پست‌های امدادی نوروزی هلال‌احمر تهران داشت، گفت: اعضای هلال‌احمر در پست‌های نوروزی با ارائه خدمات باعث نشاط و شادی هموطنان بویژه کودکان در غرفه‌های دوستدار کودک شدند که باعث افتخار است.
رئیس سازمان اداری و امور استخدامی‌ بیان کرد: این بازدید‌ها بهانه‌ای است تا از زحمات شما اعضای کادر و داوطلب جمعیت هلال احمر دوست داشتنی قدردانی کنیم که با زبان روزه در طول نوروز خدمات‌رسانی کردید.
لطیفی افزود: همه باید تلاش کنیم تا تمامی مردم کشور داوطلب هلال‌احمر شوند. خدمات بشردوستانه هلال‌احمر در طول سال بی‌نظیر است که در نوروز با شور و نشاط انجام شد و اعضای داوطلب در این پست‌ها بی‌نظیر عمل کردند.
لطیفی اضافه کرد: اقدامات ویژه هلال‌احمر به کاهش حوادث از جمله تصادفات در نوروز امسال کمک کرد و بالای ۱۳۰ هزار نفر از داوطلبان بدون هیچ چشم‌داشتی در ایام نوروز در خدمت هموطنان بودند که از تک تک این عزیزان قدردانی می‌کنم.
رئیس جمعیت هلال احمر نیز در این دیدار اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر داوطلب محور است و کارکنان و اعضای داوطلب با روحیه ایثارگری به هموطنان خدمات‌رسانی می‌کنند.دکتر پیرحسین کولیوند، اضافه کرد: از تمام هموطنان کشور قدردانی می‌کنم که در تمامی ‌شرایط به شکل بی‌نظیری هلال‌احمر را یاری می‌دهند و در کمک به غزه و سیلزدگان سیستان و بلوچستان نیز یک بار دیگر خود را نشان دادند.
  
رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان: 
ایران امسال میزبان المپیاد فیزیک جهانی است

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با بیان اینکه ایران سال ۱۴۰۳ میزبان المپیاد فیزیک جهانی است، گفت: المپیاد هوش مصنوعی و فلسفه و منطق برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، سیدرضا حسینی رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان درباره تعاملات بین‌المللی در باشگاه دانش‌پژوهان جوان اظهار داشت: اکنون وضعیت خوبی در حوزه المپیاد جهانی داریم، می‌توان گفت در منطقه رتبه یک و در دنیا در ۱۰ رتبه نخست قرار داریم.
حسینی با تأکید براینکه المپیادها با توجه به نیازهای روز دستخوش تغییر و تحولاتی می‌شوند، افزود: به‌طور مثال المپیاد هوش مصنوعی و المپیاد فلسفه و منطق در حوزه علوم انسانی برای سال آینده ایجاد می‌شود. 
وی افزود: برگزاری این المپیادها را مصوب کردیم و اکنون در حال طراحی سؤال و آماده‌سازی شرایط برای آنها هستیم.
رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان درباره دستاوردهای مدال‌آوری دانش‌آموزان اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ یعنی در دو سال اول دولت سیزدهم، ۳۰مدال طلای المپیاد جهانی دریافت کردیم؛ در حالی که در چهار سال دولت دوازدهم درمجموع ۲۶ مدال المپیاد طلای جهانی دریافت کرده بودیم.

پاک‌آیین، سخنگوی وزارت بهداشت: 
تعرفه‌های اعلام شده پزشکان عمومی قانونی و مورد تأیید نیست

پدرام پاک‌آیین، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تعرفه‌های اعلامی معاینه پزشکان عمومی مورد تأیید وزارت بهداشت نیست و تعرفه مذکور متعاقباً از سوی این وزارتخانه اعلام می‌شود. 
وی افزود: بیشترین افزایش تعرفه خدمات درمانی، تشخیصی و پزشکی با هدف تأمین هزینه‌های مراکز درمانی و ماندگاری پزشکان در بخش دولتی به میزان ۳۵ درصد در دولت سیزدهم صورت گرفته که اعم از هزینه‌های خدمات بیمارستانی و سهم پزشکان است. 
پاک‌آیین افزود: سهم پزشکان (شامل جزء حرفه‌ای و حق ویزیت) هنوز از سوی دولت ابلاغ و اعلام نشده و ارقام اعلام شده در رسانه‌ها و فضای مجازی فاقد اعتبار است. 
سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: محاسبه تعرفه خدمات درمانی و تصویب آن در دولت با رویکرد تعادلی مبنی بر حمایت از سبد معیشتی مردم، تأمین حق جامعه در دسترسی آسان و ارزان به خدمات درمان و ماندگاری پزشکان در بخش دولتی صورت گرفته است.
 

جستجو
آرشیو تاریخی