حوادث جهان

 معمای بزرگ‌ترین سرقت پول نقد در لس‌آنجلس
سارقان در عملیاتی حساب شده و عجیب 30 میلیون دلار پول نقد را از یک مرکز نگهداری پول در دره «سن فرناندو» لس‌آنجلس امریکا دزدیدند.
به گزارش بی‌بی‌سی، این سرقت روز یکشنبه عید پاک رخ داده است اما مسئولان مرکز روز بعد متوجه سرقت شدند. رسانه‌های محلی مقدار پول دزدیده شده را ۳۰ میلیون دلار گزارش داده‌اند که بزرگ‌ترین سرقت پول نقد در تاریخ لس‌آنجلس است.
هنگام سرقت هیچ زنگ خطری به صدا درنیامده و کسی از ورود دزدان به این مرکز ن‍گهداری پول در دره «سن فرناندو» مطلع نشده است.
در این مرکز به طور معمول پول کسب‌و‌کارهای محلی شمارش و ذخیره می‌شود. به گزارش رسانه‌های محلی، سارقان از سقف وارد این مرکز شده‌اند.
این در حالی است که فقط شمار اندکی از کارمندان از نگهداری این حجم پول در مرکز مطلع بودند.راز این سرقت زمانی لو رفت که کارکنان این مرکز نگهداری پول با شروع روز کاری متوجه شدند مقدار قابل‌توجهی پول گم شده است ولی گاو‌صندوق‌ها دست نخورده هستند. درباره اینکه چه کسی این سرقت را انجام داده و چگونه انجام شده است سرنخ‌های زیادی وجود ندارد و پلیس لس‌آنجلس و اف.بی.آی گفته‌اند در حال بررسی پرونده هستند.
 
قتل فوتبالیست هنگام سرقت خودرو
یک فوتبالیست اهل آفریقای جنوبی در یک حادثه دزدی خودرو در ژوهانسبورگ به ضرب گلوله کشته شد.
به گفته پلیس آفریقای جنوبی، لوک فلورس، بازیکن ۲۴ ساله باشگاه «کایزر چیفز» در یک پمپ بنزین در هانیدیو در حومه شمالی ژوهانسبورگ از سوی سارقان مورد حمله قرار گرفت.
سرهنگ ماولا ماسوندو، سخنگوی پلیس گاوتنگ در بیانیه‌ای گفت:«مظنونان با اسلحه به وی حمله کرده و او را از وسیله نقلیه‌اش خارج و یکباره به او شلیک کردند.»
پس از تیراندازی، یکی از مظنونان با خودروی فلورس محل را ترک کرده است. این جوان به بیمارستانی در نزدیکی پمپ بنزین منتقل اما مشخص شده جان باخته است.
 
 یک‌هزار مصدوم و 10 کشته در زلزله تایوان
مقامات تایوانی اعلام کردند که تعداد قربانیان زمین‌لرزه قدرتمند ۷.۴ ریشتری صبح چهارشنبه گذشته در این کشور به ۱۰ نفر افزایش یافته و صدها نفر دیگر نیز همچنان سرگردان و در مناطق زلزله‌زده گرفتارند.
شبکه خبری «ای‌بی‌سی‌نیوز» به نقل از مقامات محلی این کشور خبر داده است دست‌کم ۱۱ نفر ناپدید و بیش از یک‌هزار نفر مصدوم شده‌اند.
مقامات در به‌روزرسانی اطلاعات قبلی، پنجشنبه شب به وقت محلی اعلام کردند که در مجموع ۶۸۸ نفر در نزدیکی هتل «سیلک پالاس» و مرکز دانشجویی «تی‌ین هسیانگ» گرفتار شدند. به گفته مقامات، 6 دانشجو نیز در محوطه دانشگاه «تونگ هوآ» گرفتار و منتظر کمک هستند.
زمین‌لرزه ۷.۴ ریشتری قبل از ساعت ۸ صبح چهارشنبه گذشته به وقت محلی با کانونی در نزدیکی شهر هوالین در ساحل شرقی این کشور روی داد. به گفته سازمان زمین‌شناسی ایالات‌متحده همچنین وقوع بیش از ۱۰۰ پس‌لرزه از جمله یکی با بزرگی اولیه ۶.۵ ریشتر در نزدیکی هوالین در این جزیره ثبت شده است. در این زلزله یک ساختمان ۹ طبقه بشدت کج شد. مردم به طور موقت داخل ساختمان محبوس شدند و یک زن جان خود را از دست داد. یک کارشناس محلی که ساختمان را بازرسی کرده است می‌گوید که این بنا فاقد ستون‌های جلویی در طبقه همکف است که برای حفظ استقامت بنا لازم است.«چانگ تونگ یائو» یکی از مقامات محلی برای رویترز شرح داد که ظرف دو ساعت پس از این زمین‌لرزه، یک پناهگاه اضطراری در مدرسه‌ای در آن نزدیکی آماده شده است تا بیش از ۱۳۰ نفر از ساکنان منطقه بتوانند در آنجا اسکان یابند و شب را سپری کنند.
  
آتش گرفتن کشتی تایلندی روی آب
 یک کشتی مسافربری با بیش از ۱۰۰ مسافر در آب‌های ساحلی جنوب تایلند طعمه حریق شد.
به گزارش بی‌بی‌سی، نشریه «بانکوک پست» خبر داد که مسافران این کشتی پس از به صدا درآمدن زنگ خطر در پی آتش گرفتن آن در خلیج تایلند به سرعت تخلیه شدند.
این کشتی یک سرویس شبانه بود که از «سورات تانی» به جزیره توریستی کوه «تائو» می‌رفت که  بین راه آتش گرفت.
مسئولان گفته‌اند که این حادثه تلفات جانی نداشته زیرا بیشتر مسافران و خدمه کشتی به سرعت خود را داخل آب انداخته‌اند. همچنین مواردی از مصدومیت ناشی از استنشاق دود گزارش شده که تهدیدکننده نبوده است.یکی از مسافران به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که لحظاتی قبل از گسترش حریق، ابتدا صدای عجیبی شنیده و سپس بوی دود را حس کرده است. او پنج دقیقه بعد شعله‌های آتش را دیده که زبانه می‌کشد و مسافران فریاد می‌کشیدند و بعد زنگ خطر کشتی به صدا درآمده است.
مقامات می‌گویند که آتش ظرف کمتر از دو ساعت پس از شعله‌ور شدن، مهار و تحقیقات برای بررسی علت آتش‌سوزی آغاز شده است.
 
طوفان، شرق استرالیا را درنوردید
مقامات ایالت «نیوساوت ولز» استرالیا از وقوع طوفان و بارش‌های شدید و سیل‌آسا در مناطق شرقی این کشور خبر دادند که در پی آن بیش از ۱۰۰ پرواز در فرودگاه سیدنی لغو شد.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، تاکنون ۶ پرواز بین‌المللی و ۱۰۹ پرواز داخلی لغو شده است و انتظار می‌رود این ارقام افزایش یابد زیرا هنوز بارش‌ها کاهش نیافته و خطر تشدید سیل بالاست.وزش باد شدید و شرایط بد جوی همچنین حرکت قطارها را مختل یا با تأخیر مواجه کرده است.اداره هواشناسی محلی برای برخی از مناطق تشدید طوفان، وزش باد شدید و همچنین سیلاب‌های تازه و خطرناک را پیش‌بینی کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی