از گوشه و کنار ایران

 مرگ خاموش زن میانسال در شاهرود
مسمومیت دو خواهر با گاز منوکسید کربن در شاهرود منجر به مرگ یکی از آنها شد.
محسن مزجی، معاون مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: پنجشنبه شب خبر مسمومیت دو نفر با گاز منوکسید کربن به اورژانس شاهرود اطلاع داده شد که بلافاصله نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.وی ضمن بیان اینکه دو خواهر ۵۷ و ۵۰ ساله دچار گاز گرفتگی شده بودند، افزود: متأسفانه عملیات احیا برای خواهر بزرگ‌تر کارگر نبود و جان باخت.معاون مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه خواهر دیگر در بیمارستان امام حسین(ع) بستری است، اضافه کرد: روند درمان برای این خانم در حال انجام است.
  
حمله به کارشناس اورژانس در خوزستان
حمله افراد ناشناس به کارشناس اورژانس در لالی خوزستان موجب جراحت وی و خسارت به اموال و آمبولانس شد.
 عارف اصل شرهانی سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان گفت: ساعت ۵:۳۵ صبح جمعه افرادی ناشناس با مراجعه حضوری به پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهرستان لالی اقدام به ورود غیرقانونی، ضرب و شتم و ایجاد جراحت به کارشناسان فوریت‌های پزشکی کردند. این افراد به بهانه مراجعه برای درمان مصدوم ناشی از یک نزاع خانوادگی پیش از حضور همکاران و دریافت پاسخ به دلایل واهی اقدام به حمله و هتک حرمت همکاران‌ کردند.
شرهانی تصریح کرد: با وجود این حمله و ضرب و جرح همکارمان، کارشناسان فوریت‌های پزشکی مستقر در پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اقدامی انسان‌دوستانه با وجود اینکه خودشان زخمی شده بودند مبادرت به درمان فرد مصدوم کرده و پس از انجام اقدامات اورژانسی وی را به بیمارستان امید لالی منتقل کردند.
 
2 کشته در انفجار خانه‌ای در شیراز
 حادثه انفجار سیلندر گاز در یک منزل مسکونی در شیراز ۲ فوتی و چهار مصدوم بر جا گذاشت.
مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: عصر پنجشنبه 16 فروردین انفجاری مهیب در یک خانه رخ داد که از دقایق ابتدایی وقوع این حادثه روند ارائه خدمات درمانی به مصدومان را تحت نظر داشتیم. در این حادثه تاکنون ۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند و چهار نفر دیگر نیز مصدوم شده‌اند. پس از وقوع این حادثه بلافاصله پنج دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام و مصدومان به بیمارستان حاج محمد اسماعیل امتیاز و فوریت‌های جراحی شهید رجایی منتقل شدند.
در بررسی اولیه مشخص شد موج انفجار درون منزل ۲ طبقه منجر به تخریب دیوارها شده بود و تیم‌های عملیاتی ضمن ایمن‌سازی اولیه و قطع گاز و برق ساختمان، همزمان از طبقات این ساختمان و ساختمان‌های مجاور بازدید و اقدامات لازم را در خصوص ریزش احتمالی دیوار و نمای ساختمان انجام دادند و محل به طور کامل ایمن شد.
 
پلیس دختر جوان را از مرگ نجات داد
 فرمانده انتظامی قزوین از نجات جان یک دختر ۱۹ ساله که قصد خودکشی داشت توسط مأموران انتظامی این شهرستان خبر داد.
 سرهنگ بیژن خدایی روز پنجشنبه گذشته تصریح کرد: برابر تماس تلفنی یکی از شهروندان مبنی بر حضور دختری جوان روی پل عابر پیاده در آزادراه قزوین - زنجان، روبه‌روی دانشگاه آزاد، بلافاصله مأموران به محل حادثه اعزام شدند. مأموران با حضور در محل مشاهده کردند که دختر جوانی از دکل پل بالا رفته و به صورت مخاطره‌آمیزی به سمت اتوبان نشسته که بلافاصله افسران گشت انتظامی با خونسردی و اقدامات روانشناسی به این دختر جوان نزدیک شدند و با جلب اعتماد او در اقدامی شجاعانه و حالتی نامتعادل اقدام به گرفتن دختر جوان کرده و به همراه عوامل امدادی وی را از منطقه خطر دور کردند.
سرهنگ خدایی اضافه کرد: پس از نجات جان این دختر جوان توسط مأموران پلیس، بلافاصله موضوع با مقام قضایی در میان گذاشته شد و دختر جوان در گفت‌و‌گو با روانشناسان، انگیزه خود را از این اقدام سوء‌استفاده فردی کلاهبردار از عکس‌های شخصی وی در فضای مجازی و درخواست مبالغ هنگفت اعلام کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان قزوین ضمن توصیه به شهروندان در خصوص انتشار ندادن تصاویر شخصی‌شان در فضای مجازی، خاطر نشان کرد: سوءاستفاده از فیلم و عکس‌های خصوصی در شبکه‌های اجتماعی یکی از شایع‌ترین جرایم حوزه فضای مجازی است، بنابراین هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر قانون جرایم رایانه‌ای جرم محسوب شده و قانونگذار برای آن مجازات تعیین کرده است.
 
عامل قتل داماد خانواده تسلیم پلیس شد
فردی که به اتهام قتل پسرعموی خود تحت تعقیب بود پس از چند روز فرار در نهایت خود را تسلیم پلیس کرد.
سرهنگ علی کرمی رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه گفت: روز نهم فروردین خبر قتل جوانی ۳۲ ساله در شهر کرمانشاه به پلیس اعلام شد و رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در همان ساعت اولیه وقوع قتل پدر و برادرزن مقتول دستگیر شدند، افزود: پس از بازجویی از این افراد و بررسی‌های انجام شده مشخص شد که متهم اصلی موفق به فرار از صحنه حادثه شده است. در حالی که جست‌و‌جو و پیگیری‌های شبانه‌روزی کارآگاهان برای دستگیری متهم متواری ادامه داشت، این فرد خود را به پلیس آگاهی تسلیم و به قتل جوان ۳۲ ساله اعتراف کرد.سرهنگ کرمی ادامه داد: این فرد در بازجویی‌ها عنوان کرد مقتول، پسرعموی وی و داماد خانواده بوده که به دنبال اختلافات خانوادگی میان آنها درگیری رخ داده که طی آن وی با اسلحه شکاری غیرمجاز چند تیر به سمت فرد مقتول شلیک کرده و باعث مرگش شده است.وی با بیان اینکه پیش از این پدر و برادر متهم به قتل نیز به عنوان مظنون دستگیر شده بودند، گفت: تحقیقات و بازجویی‌های تکمیلی از متهم به قتل همچنان ادامه دارد.
 
مصدوم شدن 2 مرد در ریزش دیوار
ریزش دیوار بلوکی در داخل یک سوله در منطقه حیدرآباد کرج 2 مصدوم برجا گذاشت.
مهدی سمیعی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: این حادثه ظهر جمعه در خیابان عدل منطقه حیدرآباد کرج در یک سوله با زیربنای حدود ۷۰ متر مربع رخ داد. ریزش دیوار بلوکی این سوله سبب مصدوم شدن دو مرد ۲۶ و ۵۰ ساله شد. با تلاش آتش‌نشانان این افراد از زیر آوار بیرون آورده شدند و توسط امدادگران اورژانس البرز به بیمارستان انتقال یافتند.
جستجو
آرشیو تاریخی