صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

وزیر بهداشت در دیدار نوروزی با کارکنان این وزارتخانه اعلام کرد

سلامت مردم خط قرمز وزارت بهداشت است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به عملکرد این وزارتخانه در ایام نوروز به انجام بیش از ۴ میلیون ویزیت و ۱۵۰ هزار عمل جراحی اشاره کرده و گفت: سلامت مردم خط قرمز وزارت بهداشت است و با احیای طب ایرانی می‌توانیم فرهنگ استفاده بیش از حد از داروهای شیمیایی را اصلاح کنیم.
به گزارش وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی در دیدار نوروزی با کارکنان، مدیران و معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان‌های تابعه، ضمن تبریک سال نو و قدردانی از تلاش‌های یک‌ساله مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راه خدمت‌رسانی به مردم، عنوان کرد: سال ۱۴۰۳ با دو بهار آغاز شد، بهار طبیعت و بهار دل‌ها. امیدوارم همان‌طور که بهار طبیعت باعث تحول و شکوفایی جهان می‌شود، خداوند متعال ما را یاری دهد تا همگام با طبیعت، این تحول را در درون خود نیز ایجاد کنیم.
وی با تأکید بر ضرورت مستندسازی و اطلاع‌رسانی اقدامات مثبت و سازنده نظام سلامت به مردم، گفت: «پیگیری» و «ارزیابی»، دو موضوع مهمی است که در سال جدید به طور جدی به آن می‌پردازیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به حضور شبانه‌روزی و فعال کادر بهداشت و درمان کشور در تعطیلات نوروز به منظور خدمت‌رسانی به مردم، یادآور شد: در این ایام بخش اورژانس و درمان به صورت ۱۰۰ درصدی فعال بود و بیش از ۴ میلیون ویزیت و ۱۵۰ هزار عمل جراحی انجام شد. وی با تأکید بر موضوع «کرامت بیمار» خاطرنشان کرد: تمام کارکنان حوزه سلامت در مراکز درمانی باید موضوع کرامت بیماران را رعایت کنند؛ چرا که محترم شمردن‌‌ شأن انسانی افراد از جمله اولویت‌های ماست.
وی ادامه داد: فرصت خدمت کوتاه است و باید این فرصتی که خداوند متعال عنایت کرده، در جهت خدمت به مردم به کار گیریم و اقداماتی مثبت و ماندگار برجای بگذاریم؛ به عبارتی باید بتوانیم فرصت خدمت را به فصل شکوفایی و تجلی کارهای ماندگار مبدل کنیم.
وی با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محسوب می‌شود، افزود: مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی باید با یکدیگر هماهنگ و همدل باشند و در جهت خدمت به مردم کار کنند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت طب ایرانی، گفت: با احیای طب ایرانی می‌توانیم فرهنگ استفاده بیش از حد از داروهای شیمیایی را اصلاح کنیم، بویژه آن که بسیاری از بیماری‌ها بدون استفاده از داروهای شیمیایی قابل کنترل و درمان است.
جستجو
آرشیو تاریخی