صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی - ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی - ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

وعده بزرگ لاپورتا به ژاوی
بمان، سال بعد هالند را می‌خریم!
خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا برنامه ویژه‌ای برای حفظ ژاوی هرناندز سرمربی این تیم و منصرف کردن او از جدایی در پایان فصل دارد. وقتی از ژاوی بعد از برد 1-0 بارسا مقابل لاس پالماس در مورد احتمال تغییر عقیده‌اش در مورد جدایی در پایان فصل سؤال شد، او با کنایه جواب داد: «بهتر است اینطور بروم تا اینکه اخراج شوم. فعلاً هیچ تغییری در تصمیم من صورت نگرفته است.» واقعیت این است که بارسلونا بعد از شکست خانگی برابر ویارئال و سپس اعلام استعفای ناگهانی ژاوی دیگر شکست نخورده و در 11 بازی در تمام رقابت‌ها تنها سه بار متوقف شده است. این موضوع نشان می‌دهد تاکتیک ژاوی جواب داده و او با اعلام خبر استعفایش در پایان فصل، شوک خوبی به تیم وارد کرد. هرچند بارسا در لالیگا شانس زیادی برای قهرمانی ندارد ولی در لیگ قهرمانان شرایطش بهتر است و طبق ادعای موندو دپورتیوو، نظر ریاست باشگاه حفظ ژاوی و تلاش مضاعف برای منصرف کردن او از جدایی است. چرا که لاپورتا قبلاً در چند مصاحبه به این نکته اشاره کرده و اخیراً رافا یوسته، نایب رئیس، نیز بر حفظ ژاوی تأکید کرد. در این میان، موندو دپورتیوو، دیروز در این رابطه نوشت که مذاکره با دیگر مربیان و تلاش برای یافتن جانشین او متوقف شده و رئیس همه تمرکز خود را روی مذاکره با ژاوی و متقاعد کردنش برای ماندن گذاشته است. لاپورتا اعتقاد دارد هیچ‌کس بهتر از ژاوی نمی‌تواند روی جوانان ظهورکرده مثل لامین یامال از لاماسیا و پرورش آنها مؤثر باشد و او پیش از این هنرش در وفق دادن ستاره‌های بزرگ تیم با جوانان را نیز نشان داده است. مهم‌تر اینکه ژاوی سال گذشته بارسا را قهرمان لالیگا کرد. لاپورتا هیچ کس را بهتر از ژاوی در شرایط فعلی برای هدایت تیم نمی‌بیند. او به‌خصوص می‌خواهد به ژاوی وعده چند خرید خوب در تابستان و نیز یک فوق ستاره مثل ارلینگ هالند برای تابستان 2025 را بدهد تا به این طریق هم که شده او را متقاعد به ماندن کند. هر چند که جذب فوق ستاره سیتی سنگ بزرگی برای بارساست و باید دید لاپورتا می‌تواند در صورت گرفتن موافقت ژاوی برای ماندن، هالند را برای او جذب کند یا خیر؟


نجومی‌ترین قرارداد NBA
لوکا دانچیچ فوق ستاره اسلوونیایی تیم بسکتبال دالاس موریکس، در آستانه امضای بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ NBA با مبلغی نجومی، برای سال آینده قرار گرفته است. دانچیچ که از مدعیان کسب عنوان MVP در فصل جاری است، واجد شرایط امضای قرارداد ۳۴۶ میلیون دلاری شده که در صورت امضای این قرارداد ۵ ساله، گران‌ترین بازیکن تاریخ بسکتبال خواهد شد. در NBA به چنین قراردادهایی، قراردادهای سوپرمکس می‌گویند. دانچیچ با تیم دالاس موریکس، هم‌اکنون در رتبه پنجم کنفرانس غرب لیگ  NBA قرار دارد.

 
راسل شماره یک مرسدس می‌شود؟
 جورج راسل انگلیسی، راننده مرسدس اعلام کرد که تیم پس از خروج لوئیس همیلتون، قهرمان هفت دوره جهان و انتقالش به فراری روی او تمرکز نخواهد کرد. به گزارش اتو اسپورت؛ راسل گفت: تیم می‌خواهد به هر دو راننده بهترین شانس برای نتیجه را بدهد. اگر در مورد سال آینده صحبت کنیم، مهم نیست که چه کسی هم‌تیمی من شود، همه چیز به همان شکل باقی خواهد ماند. همیلتون در پایان فصل 2024 مرسدس را ترک می‌کند و به فراری می‌رود. طبق گزارش رسانه‌ها؛ مجموع درآمد همیلتون در فراری به 100 میلیون دلار در سال افزایش خواهد یافت. راننده تیم مرسدس عنوان کرد: «از زمان اخبار جدایی لوئیس، او فوق‌العاده حرفه‌ای با تیم بوده است. رابطه کاری با همه افراد مرسدس به این صورت است که هیچ چیز تغییر نکرد. تیم بسیار عالی بوده و به هر دو راننده فرصت‌های برابر داده است. همیشه از ابتدا همین‌طور بوده است. هر زمان که ماشین ارتقاء پیدا می‌کند، به‌طور همزمان به هر دوی ما می‌رسد، در حالی که تیم‌های دیگر   به سراغ یکی می‌روند. اما در مرسدس این‌گونه نیست.»

جستجو
آرشیو تاریخی