حوادث جهان

خوابیدن مار پیتون در موتور خودرو
معاون کلانتر فلوریدا، یک حلقه مار که داخل موتور خودروی یکی از ساکنان فلوریدا پنهان شده بود را گرفت و در جنگل رها کرد.
جیمز ون‌پلت، معاون کلانتر در به دام انداختن مار پیتون تخصص و گواهینامه دارد، به همین خاطر وقتی یک شهروند با کلانتری تماس گرفت و گفت، یک مار پیتون 6 متری داخل موتور خودرواش خوابیده است وی بلافاصله به محل رفت. او با دیدن مار متوجه شد پیتون نیست و یک مار ذرت است و کمتر از 6 متر طول دارد.این مار، حرارت درون خودرو را دلچسب دیده بود و لابه‌لای موتور استراحت می‌کرده است. جیمز ون‌پلت، با دقت مار را از داخل موتور خودرو بیرون کشید و آن را در نزدیک‌ترین منطقه جنگلی رها کرد.
 
تیراندازی پسر دانش‌آموز در مدرسه فنلاندی
 پلیس فنلاند از زخمی شدن 3 دانش‌آموز در پی تیراندازی در مدرسه‌ای در شهر «وانتا»ی این کشور خبر داد. مقامات پلیس فنلاند گفتند که 3 نوجوان 12 ساله روز سه‌شنبه در تیراندازی در مدرسه‌ای در حومه هلسینکی فنلاند زخمی شدند. پلیس فنلاند در بیانیه‌ای گفت: «پلیس مظنون را دستگیر کرد. تحقیقات در مورد این عمل ادامه دارد.» پلیس گفت: همه کسانی که در تیراندازی در مدرسه ویرتولا در وانتا دست داشتند، کودکان هستند. به گفته پلیس، مظنون که پسری 12 ساله بود، هنگام دستگیری یک سلاح گرم در اختیار داشت.
 به گزارش بی‌بی سی، پلیس صبح سه‌شنبه از ساکنان محلی خواست در خانه بمانند.
 این مدرسه ۸۰۰ دانش‌آموز و ۹۰ کارمند دارد. همچنین شاهدان محلی گفتند که دو آمبولانس صحنه حادثه را ترک کردند. هنوز جزئیات بیشتری از حادثه گزارش نشده است.

جشن تولد خونین در هیوستون تگزاس
 تیراندازی در دو مراسم جشن تولد در هیوستون امریکا دو کشته و سه زخمی بر جا گذاشت.
 به گزارش آسوشیتدپرس، مقام‌های امریکایی گفتند که در یک جشن تولد در «جاسینتو سیتی» در ۱۶ کیلومتری هیوستون مشاجره‌ای میان میهمانان رخ داد که به تیراندازی منجر شد و ۲ نفر از حاضران کشته شدند.
 همچنین تیراندازی در یک جشن تولد دیگر در هیوستون رخ داد که سه نفر زخمی شدند. این تیراندازی از سوی یکی از همسایه‌ها در اعتراض به سروصدای میهمانی رخ داد.
 ایالات متحده در سال‌های اخیر شاهد افزایش قابل توجه جرایم و خشونت‌های تیراندازی دسته جمعی بوده است که معمولاً با انگیزه‌های نژادپرستانه قومی یا مذهبی صورت می‌گیرند.
 سازمان آرشیو خشونت‌های مسلحانه (GVA) پیشتر اعلام کرده بود که در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴۲ هزار نفر در امریکا با سلاح‌های گرم و سرد جان خود را از دست دادند.
 از سوی دیگر، پلیس فدرال امریکا (اف.بی.آی) در گزارشی از افزایش حوادث جنایی در مدارس و دانشگاه‌های این کشور خبر داد. بر اساس این گزارش، از هر ۱۰ مورد حادثه جنایی و خشونت در این کشور، یک مورد در مدارس یا دانشگاه‌ها رخ می‌دهد.
 
5 کشته در پی طوفان سهمگین در لهستان
طوفانی با سرعت ۱۵۵ کیلومتر بر ساعت جنوب لهستان را درنوردید.
به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات محلی اعلام کردند، در پی وقوع طوفان سهمگین با سرعت ۱۵۵ کیلومتر بر ساعت در نزدیکی رشته کوه‌های تاترا در جنوب لهستان، ۵ نفر به دلیل سقوط درخت جان خود را از دست دادند.
آتش‌نشانان می‌گویند که در شهر رابکا ژروج، ۲ بزرگسال و یک کودک در پی سقوط درخت جان خود را از دست دادند. در حادثه‌ای مشابه در زاکوپان نیز یک زن ۲۳ ساله و پسر ۹ ساله جان باختند. تاکنون ۱۴۰ بار نیرو‌های آتش‌نشانی برای حل مشکلات مربوط به سقوط درختان به مناطق مختلف اعزام شده‌اند.این طوفان سهمگین در پی ۳ روز هوای گرم غیرطبیعی در این منطقه وزیدن گرفت.دمای هوا در ۳۰ مارس در این منطقه رکوردی جدید را به ثبت رساند و به بالای ۲۶ درجه سانتیگراد رسید.

کشف یک قلعه زیر هتل تاریخی
باستان‌شناسان بقایای یک قلعه قرون وسطایی از جمله یک خندق را کشف کردند که در زیر حیاط یک هتل تاریخی در فرانسه پنهان شده بود. جواهرات، چند قابلمه، تابه‌ و قفل از جمله اشیایی است که با کاوش در این مکان به دست آمده و سرنخ‌هایی را درباره مردم اشرافی که نزدیک به یک قرن از قلعه استفاده می‌کردند به محققان ارائه کرده است.
«لایوساینس» نوشت، این قلعه که در «ونس» روستایی در کرانه غربی منطقه «بروتانی» قرار دارد، به عنوان قلعه و اقامتگاه «جان چهارم»، «دوک بروتانی» در سال ۱۳۸۱ میلادی ساخته شد.
«بروتانی» از قرن دهم تا شانزدهم میلادی، یک ایالت فئودالی قرون وسطایی بود که پس از اخراج وایکینگ‌ها از منطقه تأسیس شد.اما این قلعه فقط یک قرن مورد استفاده قرار گرفت و پس از اینکه نوه «جان چهارم»، پایتخت دوک‌نشین را از «ونس» به مکانی دیگر منتقل کرد، متروکه شد. پس از بازسازی‌هایی که در قرن‌های هجدهم تا بیستم صورت گرفت، این ساختمان به یک هتل، سپس به یک دانشکده حقوق و در نهایت به مجموعه‌ای از دفاتر دولتی بر فراز قلعه اصلی قرن چهاردهمی تبدیل شد.باستان‌شناسان حین کاوش در حیاط هتل قدیمی، طبقه همکف اقامتگاه دوک را به همراه بقایای یک برج مشرف به یک خندق بیرونی پیدا کردند. این قلعه حدود ۴۲ متر طول و ۱۷ متر عرض و دیوارهای آن حدود ۵.۵ متر ضخامت دارد.باستان‌شناسان در انتهای این قلعه، سرویس بهداشتی و لوله‌های زهکشی پیدا کردند که احتمالاً به سه یا چهار طبقه می‌رسید. آنها با ادامه کاوش، اشیای کوچکی مانند سکه و همچنین ظروف آشپزی مربوط به قرن ۱۵ و ۱۶ میلادی را کشف کردند.
کاوشگران همچنین با بررسی خندق، جواهرات، سنجاق، سگک و ظروف فلزی به همراه کلید و قفل نیز کشف کردند. دسترسی به قلعه از طریق یک پل چوبی روی خندق امکان‌پذیر بود.

آتش سوزی در کلوب شبانه استانبول
آتش‌سوزی در ساختمان کلوبی در استانبول 15 کشته و 13 زخمی برجا گذاشت.
این آتش‌سوزی در طبقات همکف و منفی یک، ساختمانی 16 طبقه رخ داده است.تعداد زیادی آمبولانس و نیروی امدادی در محل حاضر شدند تا مجروحان را به بیمارستان منتقل کنند.علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه با حضور در محل اعلام کرد که بررسی‌ها برای کشف علت آتش‌سوزی آغاز شده است.
 

جستجو
آرشیو تاریخی