صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و نه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و نه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبــــار

تعیین زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. بر اساس پیشنهاد وزارت کشور و تأیید شورای نگهبان، مرحله دوم انتخابات در 8 حوزه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد و چگنی، قائمشهر و ملایر به صورت تمام مکانیزه یا تمام الکترونیک و در دیگر حوزه‌ها با استفاده از تعرفه کاغذی اخذ رأی برگزار خواهد شد. بر اساس قانون کسانی که در مرحله اول انتخابات رأی نداده باشند، در مرحله دوم می‌توانند رأی دهند. کسانی که در مرحله اول رأی داده‌اند نیز فقط در همان حوزه انتخابیه می‌توانند رأی دهند. 

 

برنامه وزارت دفاع برای ارتقای امنیت مرزهای شرقی

امیرسرتیپ آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به ایجاد استحکامات در مرزهای شرقی کشور برای تقویت امنیت در این مرزها، گفت: در این طرح فقط مسأله کشیدن دیوار نیست بلکه در مناطق مرزی برنامه‌های زیادی داریم که شامل ایجاد موانع، استفاده از تجهیزات نوین و دوربین‌های پیشرفته، بالگردها، پهپادها، ریزپرنده‌ها و امکانات مخابراتی و تسلیحاتی است.  گفتنی است که بامداد دوشنبه 
(۶ فروردین ۱۴۰۳) در حمله افراد مسلح ناشناس از مرز مشترک با کشور پاکستان به سمت مأموران گروهان «چاهندو» هنگ مرزی میرجاوه، سرهنگ «محمدمهدی نجاتی‌نیا» سرپرست گروهان احتیاط هنگ بر اثر اصابت گلوله از ناحیه سر به شهادت رسید.

 

رژه دریایی ۳ هزار شناور مردمی جبهه مقاومت در روز قدس

فرمانده نیروی دریایی سپاه از برگزاری رژه هماهنگ ۳ هزار شناور مردمی جبهه مقاومت در روز جهانی قدس خبر داد. به گزارش تسنیم، دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه در این باره با بیان اینکه نمایش ظرفیت محور مقاومت در حوزه دریا و اجرای رژه برای رژیم منحوس و ظالم صهیونیستی حامل پیام است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 3 هزار شناور مردمی سبک و سنگین در 13 نقطه از سواحل جنوب و شمال کشور که مشخص شده است حاضر خواهند شد.

 

شهادت مستشار ایرانی 
در دیرالزور سوریه

پاسدار بسیجی بهروز واحدی از نیروهای سپاه قدس و بسیجی حوزه شهید صدوقی ناحیه امام حسین(ع) کرج در راه دفاع از حریم اهل‌ بیت(ع) و حضرت زینب کبری(س) به شهادت رسید. به گزارش فارس، این شهید بامداد روز هفتم فروردین همزمان با پانزدهم ماه مبارک رمضان بر اثر حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منطقه دیرالزور سوریه به شهادت رسید.

 

سفارت جمهوری آذربایجان در ایران بازگشایی می‌شود

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه با اشاره به روند توسعه تحولات مثبت در روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: قرار است بزودی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران فعالیت دوباره خود را آغاز کند و دیدارهای دیپلماتیک و رسمی مقامات دو کشور نیز در دستور کار است. به گزارش  ایسنا،  او گفت: با توجه به اتمام مأموریت سید عباس موسوی، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان، سفیر جدید کشورمان به باکو اعزام خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی