صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و هفت - ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و هفت - ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۸

نبود نگرانی برای تأمین میوه ایام نوروز

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: آمار دقیقی از میزان نیاز و میوه ذخیره شده برای ایام نوروز وجود ندارد اما به علت فراوانی محصولات به‌دلیل عدم آفت‌زدگی، جای نگرانی نگذاشته است.
اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار در نشست خبری گفت: ذخیره برای بازار میوه ایام نوروز به اندازه کافی انجام شده و نگرانی درباره تأمین بازار وجود ندارد. کارگر تأکید کرد: ضروری است برای مدیریت بازار و قیمت محصولات میوه و سبزیجات کدگذاری شده و قیمت هر کدام مشخص باشد.
کارگر عنوان کرد: از میوه‌فروشان سطح شهر ۱۴ درصد مالیات اخذ می‌شود در حالی‌که میادین و بازارهای تره‌بار مرتبط با شهرداری یک درصد مالیات می‌پردازند. وی بیان کرد: میدان مرکزی بار چالش بعدی است که ۴۰ تا ۴۵درصد بارفروشان فاکتور نمی‌دهند در حالی‌که هزینه کارگران نیز از خریداران گرفته می‌شود.  کارگر با اشاره به دلال‌ها عنوان کرد: ساعت کار میدان مرکزی مشخص نیست و گاهی با دپو بارها در عصر روز قبل دلال‌ها ورود کرده و برخی محصولات که آمار کمتری دارند خریداری و در ادامه وقتی فروشندگان سطح شهر برای خرید میوه و سبزی مورد نیاز اقدام می‌کنند این افراد بدون فاکتور با قیمت بالاتر محصولات را به فروش می‌رسانند.
وی درباره چالش بعدی میوه‌فروشان سطح شهر اظهار کرد: موضوع ذخیره‌سازی بدون برنامه‌ریزی و مدیریت درست از دیگر چالش‌های این بخش است. کارگر در پایان گفت: در حال حاضر ۲۸۰۰ میوه فروش دارای جواز کسب در سطح تهران فعالیت دارند و حدود ۱۰۰ بازرس در حال رصد خرده فروشی‌های سطح شهر هستند.
وی ضمن بیان این‌که سود مجاز مغازه‌ها ۳۰ تا ۳۵ درصد است، نظارت و بازرسی بر مغازه‌های میوه‌فروشی در سطح شهر را مد نظر قرار داد و گفت: مازاد مصرف میوه دپو شده و فراوانی بار داریم.
جستجو
آرشیو تاریخی