پلیس راهور فراجا:

کنترل سرعت، آمار جانباختگان رانندگی را کاهش می دهد

گروه حوادث-کامران علمدهی / رئیس پلیس راهور فراجا از افزایش ۴.۹ درصدی شمار جانباختگان سوانح رانندگی در سال 1402 نسبت به سال قبل خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار سیدتیمور حسینی در نشست خبری‌ای که صبح روز شنبه در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: ترافیک بر زندگی تک ‌تک افراد جامعه اثرگذار است و هیچ‌کس نیست که متأثر از ترافیک نباشد.
سردار حسینی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ شمار جانباختگان حوادث رانندگی ۱۷ هزار و ۱۷۷ نفر است که ۴.۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است. بی‌توجهی به جلو، رعایت نکردن حق تقدم و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه دلیل وقوع ۶۰ درصد تصادفات است.
وی با بیان اینکه ۵۱ درصد جانباختگان به دلیل شدت جراحات در صحنه تصادف جان باخته‌اند، گفت: 6 درصد در حین انتقال و ۴۳ درصد هم در مراکز درمانی فوت شده‌اند. این آمار نشان می‌دهد که ما باید دو موضوع را در اولویت قراردهیم، اول کنترل و مدیریت سرعت و دوم تجهیز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که حتماً باید مورد توجه قرار بگیرد.
حسینی همچنین از صدور ۱۵۷ میلیون جریمه برای انواع تخلفات در سال‌جاری خبر داد و گفت: میزان جریمه‌ها افزایش ۲۸ درصدی داشته است که حدود ۵۰ میلیون جریمه مربوط به سرعت غیرمجاز بوده است. اگر ما بتوانیم نسبت به مدیریت سرعت اقدام کنیم، آمار جانباختگان ما کاهش پیدا می‌کند.حسینی بیشترین رقم جریمه را نیز متعلق به وسیله نقلیه‌ای با ۶۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دانست و گفت: این خودرو توقیف شده است. البته ارزش ریالی خودرو کمتر از میزان جریمه اوست.رئیس پلیس راهور فراجا همچنین درباره خودروهای دارای بیشترین تصادف در کشور نیز گفت: پراید، ساینا و پژو بیشترین فراوانی را در تصادفات دارند که البته نباید از تعداد این وسایل نقلیه غافل شد.سردار حسینی با بیان اینکه در طول سال گذشته 2 میلیون و 184 هزار فقره تخلف حادثه‌ساز ثبت شده است، گفت: در سه مرحله اگر راننده‌ای مرتکب چنین تخلفاتی شود و نمره منفی بگیرد بعد از بار سوم گواهینامه باطل می‌شود.
وی در پایان گفت: در طول طرح نوروزی هیچ خودرویی را به‌دلیل داشتن خلافی بالا به پارکینگ‌ها منتقل نمی‌کنند، این موضوع تا 14 فروردین ادامه دارد و بعد از این تاریخ اگر خودرویی خلافی بالای یک میلیون تومان داشته باشد، توقیف می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی