صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و شش - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و شش - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اسرائیل باز هم به مدد جویان حمله کرد

شهادت در صف امداد

 امیر فرشباف/ نظامیان صهیونیست برای سومین بار طی سه روز گذشته تجمع امدادجویان فلسطینی در میدان الکویت را هدف قرار دادند که در تازه‌ترین حمله در شامگاه پنجشنبه، 100 شهروند شهید و 200 نفر زخمی شدند. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، دفتر رسانه‌ای دولت غزه اعلام کرد، اشغالگران صهیونیست در چهارچوب جنایات خود فاجعه‌ای دیگر علیه مردم غزه که در میدان الکویت در انتظار دریافت کمک بودند، رقم زدند.
بنا بر این گزارش، اسماعیل الثوابته، رئیس دفتر رسانه‌ای دولت غزه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد، اشغالگران صهیونیست با تانک و بالگرد افرادی را که در میدان الکویت در انتظار دریافت آرد بودند، هدف قرار داده و باعث شهادت و مجروحیت ده‌ها نفر شدند. وی با انتقاد از سکوت و عدم اقدام مؤثر جامعه جهانی در قبال جنایات جنگی اشغالگران، افزود: جهان به طور کامل از توقف جنایات ارتکابی رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان نوار غزه عاجز است.
دفتر رسانه‌ای دولت غزه تأکید کرد، دولت امریکا مسئولیت کامل شکست توقف این نسل‌کشی علیه ملت فلسطین را بر عهده دارد. الثوابته ادامه داد: اشغالگران از مختصات محل حضور شهروندان فلسطینی که در انتظار دریافت کمک بودند، آگاهی کامل داشته و عمداً آنها را هدف قرار داده و به شهادت رساندند.
همچنین به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سماء»، به گفته شاهدان عینی، نیروهای اشغالگر از ورود خودروهای امدادی به اطراف میدان الکویت جلوگیری کردند و وضعیت داخل مجتمع پزشکی الشفاء پس از ورود ده‌ها شهید و مجروح در پی این جنایت جدید فاجعه‌بار بود.» خبرنگار المیادین نیز گزارش داد، اشغالگران برای جلوگیری از انتقال شهدا و مجروحان توسط شهروندان اقدام به تیراندازی کردند. پیکرهای شهدا و مجروحان به 4 بیمارستان المعمدانی، الشفاء، العوده و کمال عدوان منتقل شد.محمود بصل، سخنگوی دفاع غیرنظامی در غزه، در تشریح جزئیات این جنایت به المیادین گفت: «ابتدا بالگردها به سوی شهروندان در میدان الکویت آتش گشودند و سپس توپخانه اشغالگر این کشتار را تکمیل کرد. گفتنی است، این سومین حمله طی سه روز گذشته به صف مددجویان بی‌دفاع فلسطینی است که به صورت سازمان‌یافته و هدفمند صورت می‌گیرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی