صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و شش - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و شش - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

بازی‌های هفته بیستم غیر از تقابل سرخابی‌ها برنده و گل داشت

همه زیبا بودند ولی دربی زشت!

حامد جیرودی
خبرنگار

هفته بیستم لیگ برتر فوتبال با اتفاق‌های جالب و البته غیرمنتظره‌ای همراه بود. در بازی‌های این هفته که چهارشنبه گذشته با برگزاری هشت مسابقه پیگیری شد، هفت دیدار برنده داشت و تنها یک بازی مساوی شد که آن دربی 103 بود. در این دیدارها، 19 گل از خط دروازه‌ها عبور کرد تا به‌طور میانگین 2.3 گل در هر بازی به ثمر رسیده باشد و عجیب‌تر این‌که تنها مسابقه‌ای که گلی در آن زده نشد، بازی استقلال و پرسپولیس بود. در واقع در حالی‌که همه نگاه‌ها در هفته بیستم متوجه دربی بود، بسیاری شاهد یک بازی کسل‌کننده و بدون هیچ صحنه جذاب بودند ولی در بازی‌های دیگر به اندازه چند هفته گل زیبا زده شد و نتایج قابل‌ توجهی به‌دست آمد.

 موتور روشن پیکان
در یکی از بازی‌های این هفته، پیکان 1-0 ملوان را برد و به نظر می‌رسد که موتور خودروسازان روشن شده است. شاگردان رضا عنایتی که در هفته نوزدهم، سپاهان را در اصفهان شکست دادند، این هفته از سد تیم خوب این فصل یعنی ملوان گذشتند تا به دومین برد پیاپی خود دست پیدا کنند. در سمت مقابل، شاگردان مهدی تارتار هم بعد از هفت هفته دوباره طعم شکست را چشیدند.
استقلال خوزستان در راه نجات
استقلال خوزستان نیم‌فصل دوم را با هدف جدا شدن از انتهای جدول شروع کرده و تا اینجای کار هم موفق بوده است. این تیم در این هفته دست به کار بزرگی زد و ذوب‌آهن را در اصفهان 2-0 شکست داد. شاگردان سیروس پورموسوی در حالی موفق به کسب اولین برد خارج از خانه خود شدند که ذوب آهن با یک امتیاز از چهار بازی، قعرنشین دور برگشت لیگ برتر است. شاگردان محمد ربیعی، سه مسابقه اخیرشان را باخته‌اند و یک بازی‌شان هم مساوی شده است.

بازگشت گل گهر به برد
گل گهر یکی از تیم‌های خوب این فصل است که هفته گذشته با یک پنالتی مشکوک به ملوان باخت اما شاگردان مارینوس اوزونیدیس این هفته روی دور برد بازگشتند و توانستند 1-0 صنعت نفت را شکست دهند. اما در سمت مقابل، شاگردان سهراب بختیاری‌زاده بعد از دو تساوی، این هفته دوباره بازنده شدند تا در قعرجدول رده‌بندی قرار بگیرند و در خطر سقوط باقی بمانند.

بازگشت تراکتور به جمع مدعیان
تراکتور در حالی با پیروزی 4-2 مقابل هوادار، در پرگل‌ترین بازی هفته به پیروزی رسید که انتظار می‌رفت باتوجه به نتایج هفته‌های اخیر شاگردان مسعود شجاعی، تی تی‌ها بازی سختی مقابل میهمان خود داشته باشند اما اصلاً این‌طور نشد و شاگردان پاکو خمس در خانه به راحتی با گل‌های زیبا یک برد آسان را جشن گرفتند. تراکتور تا دقیقه 73 موفق شد چهار بر صفر از هوادار پیش بیفتد و بعد از گل چهارم کمی بی‌انگیزه شد و دو گل دریافت کرد. با این حال تراکتور بازگشت جدی به کورس مدعیان داشت اما شجاعی برابر تیم دوران بازیگری‌اش شکست سختی را تجربه کرد.

تحول مس با محرم
یکی از برندگان بزرگ بازی‌های هفته بیستم مس رفسنجان بود که 3-1 در خانه آلومینیوم پیروز شد. هر سه گل شاگردان محرم نویدکیا، گل‌هایی تماشایی بود. منتظر محمد، بازیکن عراقی مس زننده دو گل زیبای این هفته بود که با گل‌های عالی خودش موجبات برد مس را فراهم کرد. این بازیکن در 32 دقیقه بازی دو گل فوق‌العاده زد و یک پاس کلیدی داد تا عنوان بهترین بازیکن هفته را کسب کند. مس با محرم سه برد و سه مساوی داشته، 9 گل زده و دو گل دریافت کرده تا نشان دهد با این مربی خوش فکر کاملاً متحول شده است ولی در مقابل شاگردان مجتبی حسینی، سومین باخت پیاپی‌شان را تجربه کردند تا اوضاع خوبی نداشته باشند.

اولین برد با ساکت و بدون او
نساجی بالاخره با مربیگری ساکت الهامی پیروز شد و در حالی‌که او را به دلیل محرومیت روی نیمکتش نداشت، شمس آذر را 1-0 شکست داد تا به یک برد حیاتی و ارزشمند برای زنده نگه داشتن امیدهایش برای فرار از منطقه خطر دست پیدا کند. این برد نساجی با یک گل اروپایی به دست آمد و مهرداد عبدی در دقیقه 69 در محوطه جریمه حریف با یک مهار سینه سخت توپ و با یک قیچی بدون نقص یکی از زیباترین گل‌های فصل را به‌ثمر رساند. در سمت مقابل هم شاگردان سعید دقیقی بعد از دو مسابقه دوباره بازنده شدند.

طلسم سپاهان شکست
فولاد پس از باخت پرگل برابر پرسپولیس، این هفته هم در خانه‌اش به سپاهان 3-1 باخت تا شکست دیگری در کارنامه شاگردان احمد آل نعمه به ثبت برسد. در مقابل، شاگردان ژوزه مورایس به یک برد خارج از خانه رسیدند تا به روند پنج باخت پیاپی‌شان در لیگ خاتمه دهند و به بازگشت به جمع مدعیان امیدوار شوند.

استقلال صدرنشین ماند
بازی استقلال و پرسپولیس هم با تساوی بدون گل به پایان رسید تا پنجاهمین تساوی تاریخ دربی به ثبت برسد. با این نتیجه، روند صد درصد بردهای خانگی شاگردان جواد نکونام از دست رفت اما این نتیجه بیشتر به سود آبی‌پوشان پایتخت بود تا آنها با 43 امتیاز در صدر جدول باقی بمانند. سرخ‌پوشان پایتخت هم 40 امتیازی شدند و در رده دوم باقی ماندند.
 هرچند تساوی بدون گل دربی روی کاغذ به نفع شاگردان نکونام تمام شد اما رکورد منفی آبی‌ها یعنی عدم پیروزی مقابل پرسپولیس (در وقت‌های قانونی) در شش سال اخیر از بین نرفت تا پرسپولیس رکورد ۱۶ بازی بدون شکست در شهرآورد را به نام خود ثبت کند. جالب آنکه استقلال در این شش سال با پنج سرمربی متفاوت راهی شهرآورد شده ولی هیچ‌کدام از آنها موفق به پیروزی در وقت‌های قانونی بازی نشده‌اند!

جستجو
آرشیو تاریخی