از گوشه و کنار ایران

شهادت سرباز یگان تکاوری در کرمان
 یک سرباز وظیفه در جریان درگیری مأموران یگان تکاوری رودبار جنوب با اشرار مسلح به شهادت رسید.
سردار ناصر فرشید، فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: صبح بیست و چهارم اسفند مأموران یگان تکاوری ۱۱۵ زهکلوت رودبار جنوب از توابع کرمان هنگام پایش خودرو‌های عبوری در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو سواری مشکوک و دستور ایست دادند اما سرنشینان خودرو اقدام به تیراندازی کرده و طی این درگیری سرباز وظیفه یونس محمدی به شهادت رسید و سرباز وظیفه امیدرضا دستجردی از ناحیه دست و پهلو مجروح و به بیمارستان منتقل شد.
این مقام ارشد پلیس با بیان اینکه در این درگیری یکی از اشرار سابقه‌دار به هلاکت رسید و یکی دیگر از اشرار مسلح دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد، گفت: مأموران جان بر کف پلیس تمام توان خود را برای حفظ امنیت و آرامش مردم به کار گرفته و خود را فدا خواهند کرد.
سردار فرشید با اشاره به سابقه شرارت و ناامنی، گروگانگیری و حمل مسلحانه مواد مخدر شرور به هلاکت رسیده در منطقه جنوب شرق کشور بیان کرد: دو قبضه سلاح جنگی کلاشنیکف و مقادیری مهمات از اشرار کشف شد.

مرگ دختر جوان در شلیک به خودرو
فرمانده انتظامی الیگودرز از جان‌ باختن یک نفر در جریان تعقیب و گریز پلیس و یک خودرو در این شهرستان خبر داد.
به گزارش مهر، سرهنگ اسداللهی در سخنانی با بیان اینکه شهرستان الیگودرز به‌عنوان معبر ترانزیت و حمل مواد مخدر توسط قاچاقچیان مورد استفاده قرار می‌گیرد و مأموران انتظامی با هماهنگی قضائی اقدام به برپایی ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان به استان همجوار می‌کنند، اظهار داشت: در نیمه‌شب ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ یک دستگاه خودروی پژو بدون توجه به علائم ایست و بازرسی و اخطارهای مکرر مأموران از محل ایست و بازرسی به‌طور غیرمجاز عبور کرد که مأموران به گمان حمل مواد مخدر برای توقیف خودرو اقدام به تیراندازی هوایی و سپس شلیک به سمت لاستیک خودرو کردند که یکی از گلوله‌ها پس از اصابت به بدنه خودرو به دختری ۲۲ ساله‌ از سرنشینان خودرو اصابت کرده و موجب جراحت وی شد.وی گفت: عوامل انتظامی فرد مجروح را به بیمارستان منتقل کردند که متأسفانه تلاش کادر پزشکی مؤثر واقع نشده و وی فوت کرد.فرمانده انتظامی الیگودرز، ضمن ابراز تأسف و تسلیت به خانواده متوفی، افزود: پس از وقوع حادثه بلافاصله تیم بازرسی انتظامی استان در محل حاضر و ضمن تشکیل پرونده قضائی برای عامل تیراندازی، وی به دستگاه قضائی معرفی شده و در اختیار آن مرجع قرار گرفت.

صدور حکم تجدیدنظر در پرونده مرگ 6 معدنچی
حکم تجدیدنظر پرونده جان باختن 6 معدنچی در حادثه انفجار معدن رزمجاه صادر شد.
به گزارش مهر، شهریور امسال در یک حادثه انفجار، ۶ نفر از کارگران شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی در معدن رزمجاه غربی جان باختند و پرونده‌ای تشکیل و در شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب دامغان به آن رسیدگی شد.
بر اساس نظر پنج کارشناس از سوی دادستانی و هیأت پنج نفره در نهایت مدیرعامل البرز شرقی در این حادثه مقصر شناخته شده است. همچنین سرپرست کارگران و مسئول ایمنی معدن نیز هر کدام به میزان ۱۰ درصد مقصر دانسته شده‌اند. دادسرا بر اساس نظر کارشناس اخیر برای هر سه نفر و همچنین شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی کیفرخواست صادر کرد و پرونده برای رسیدگی به اتهام مقصران به شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ شهرستان دامغان ارجاع شد. پس از برگزاری دادگاه، سرانجام حکم صادر شد و روز پنجشنبه شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان سمنان نیز حکم تجدیدنظر را صادر کرد که متهم ردیف اول به تحمل ۳ سال حبس محکوم شد و دادگاه تجدیدنظر نیز اعتراض متهم ردیف اول را وارد ندانسته و در نتیجه مدیرعامل شرکت البرز شرقی تنها کسی است که حکم حبس را دریافت خواهد کرد.
 
قتل عام خانواده همسر از سوی داماد کینه‌جو
مرد جوان در اقدامی هولناک همسر، مادر زن و برادرزنش را با شلیک گلوله به قتل رساند.
شامگاه پنج شنبه 24 اسفند صدای شلیک چند گلوله از خانه‌ای در شهرک متخصصین کرمانشاه به گوش رسید. وقتی اهالی هراسان به خیابان آمدند، مشخص شد داماد یکی از همسایه‌ها پس از اینکه با موتور وارد شهرک شده به خانه پدرزنش رفته و با شلیک گلوله همسرش را به همراه مادر و برادرش به قتل رسانده و متواری شده است.
سرهنگ محمدرضا یاری فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: به‌دنبال وقوع تیراندازی منجر به قتل در یکی از محلات شهر کرمانشاه، تیمی از مأموران پلیس به سرعت در محل حاضر شدند. پس از حضور مأموران و انجام تحقیقات ابتدایی مشخص شد داماد خانواده در پی اختلافات خانوادگی با حضور در خانه خانواده همسرش و استفاده از سلاح، اقدام به تیراندازی کرده است. در این حادثه، همسر، مادر و برادر همسر فرد مهاجم جان خود را از دست دادند. متهم پس از این قتل‌ها فرار کرده و تلاش برای دستگیری او و انگیزه‌اش از این جنایت‌ها ادامه دارد.
 
قتل به خاطر بوق زدن
 مرد جوان که به خاطر بوق زدن در میدان آزادی کرمانشاه با فرد دیگری درگیر شده بود بر اثر اصابت ضربات چاقو جان باخت. پس از اطلاع مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد درگیری در میدان آزادی شهرکرمانشاه، تیمی از مأموران بلافاصله در محل حاضر شدند. پس از حضور مأموران کلانتری در محل مشخص شد ۲ جوان ۳۱ و ۲۷ ساله باهم درگیر شده‌اند که در جریان این درگیری یکی از آنها بر اثر اصابت چاقو به سینه‌اش در حال انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است. پس از دستگیری متهم در محل حادثه و تحقیقات تکمیلی مشخص شد که درگیری به خاطر بوق زدن حین رانندگی میان قاتل و مقتول اتفاق افتاده است.

مرگ خاموش یک خانواده در تهران
گروه حوادث/ مسمومیت با گاز سمی جان پدر، مادر و پسر جوان را گرفت.
 سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره جزئیات این حادثه مرگبار گفت: ساعت ۱۸:۳۰ بعداز ظهر پنجشنبه، یک مورد حادثه گازگرفتگی در میدان تسلیحات به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد.
وی با بیان اینکه محل حادثه یک ساختمان چهار طبقه مسکونی و تک‌واحدی بود، گفت: در طبقه سوم این ساختمان یک واحد ۶۵ متری قرار داشت که حادثه در آنجا رخ داده بود. پس از رسیدن آتش‌نشانان در ورودی این ساختمان باز شده بود. آتش‌نشانان وارد محل شده و با جسد 2 مرد ۸۰ و ۴۰ ساله و زنی حدوداً ۷۰ ساله که بر کف زمین افتاده بودند، مواجه شدند.
ملکی با بیان اینکه اجساد به پزشکی قانونی منتقل شدند تا دلیل اصلی مرگ آنان مشخص شود، گفت: اما شواهد حاکی از آن بود که نشت گاز سمی منوکسید کربن سبب مسمومیت و مرگ این افراد شده است. در محل حادثه یک بخاری گازسوز قرار داشت که فاقد دودکش بود. ظاهراً ساکنان این خانه، بخاری را بدون دودکش در مقابل شومینه قرار داده بودند و تصورشان براین بوده که گازهای سمی از طریق دودکش شومینه از خانه خارج می‌شود؛ اقدام خطرناکی که در گذشته هم شاهد آن بوده‌ایم و موجب گازگرفتگی هموطنانمان شده بود.

خرید طلا و آجیل و فرش با سرقت از کارت مشتری‌ها
گروه حوادث/ 4 مرد کلاهبردار که در محدوده بازار تهران با روش اسکیمری 5 میلیارد تومان از حساب مردم برداشت کرده بودند با پول‌های سرقتی آجیل و فرش و طلا می‌خریدند.
 سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: در ایام نزدیک به عید نوروز با افزایش خریدهای نوروزی کلاهبرداری‌های اسکیمر یا کپی کردن کارت بانکی نیز افزایش پیدا می‌کند. در این روش کلاهبرداری، افراد سودجو به صورت‌های مختلف اقدام به بدست آوردن کارت‌های بانکی و پرسیدن رمز کرده، سپس با کپی کردن کارت یا عکس گرفتن از آن می‌توانند با داشتن رمز کارت، اقدام به برداشت از حساب بانکی افراد کنند.
رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: این چهار نفر با تشکیل یک باند در بازار تهران و یک پمپ بنزین اقدام به کلاهبرداری به روش اسکیمر می‌کردند. در یکی از موارد، این گروه در یک پمپ بنزین اقدام به کپی کردن کارت‌های بانکی کرده بودند. روش آنان به این صورت بود که یک نفر کارت بانکی را از صاحب کارت گرفته تا مبلغ بنزین را کارت بکشد و به همین بهانه نیز رمز را از او پرسیده بود. سپس نفر بعدی اقدام به کپی گرفتن از کارت بانکی با روش اسکیمر کرده و با اطلاعات کارت اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب کرده بودند.
 رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اضافه کرد: با بررسی‌های انجام شده از تراکنش کلاهبرداران مشخص شد که این افراد با کارت‌های بانکی مردم اقدام به خرید انواع وسایل اعم از پلی‌استیشن، آجیل، فرش، میوه، طلا و... کرده بودند. خرید ۱۰۰ میلیون تومان آجیل، ۵۰ میلیون تومان پسته، ۲۸ میلیون تومان میوه و... از جمله اقدامات این افراد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی