صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و چهار - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و چهار - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

مرور

آزمون‌های «شبه نهایی» در دهه آخر فروردین 1403 برگزار می‌شود
 رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون‌های «شبه نهایی» در دهه آخر فروردین ماه به صورت کشوری و همزمان، در ۴ عنوان درسی برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، محسن زارعی با اشاره به برگزاری ششمین جلسه ستاد عالی آزمون‌ها با حضور رؤسای کارگروه‌های ۶گانه، افزود: در این نشست، درخصوص برگزاری آزمون‌های شبه نهایی تصمیم‌گیری و مقرر شد در دهه آخر فروردین ماه این آزمون‌ها به صورت هماهنگ کشوری طراحی و به صورت همزمان در سراسر کشور، با محوریت دبیرخانه‌های راهبردی کشوری در ۴ عنوان درسی؛ ۲درس تخصصی و ۲ درس عمومی در هر پایه از ۳ پایه دوره دوم متوسطه، برگزار شود.وی افزود: برای اینکه دانش‌آموزان با شیوه طراحی آزمون‌های نهایی و نحوه شرایط آزمون‌های نهایی آشنایی کامل پیدا کنند، بسته‌ای توسط سازمان پژوهش و معاونت متوسطه آماده شده است که در اختیار دبیران و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

بیش از 141 هزار پزشک، الکترونیکی نسخه می‌نویسند
معاون مرکز فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیش از 141 هزار پزشک در نسخه نویسی الکترونیکی مشارکت دارند.به گزارش سازمان بیمه سلامت ایران، امیرحسین حبیبیان افزود: از ابتدای شروع نسخه نویسی الکترونیکی، حدود 276 میلیون نسخه تجویزی الکترونیکی صادر شده و در سال‌جاری نسخه نویسی الکترونیکی نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.

امضای تفاهمنامه برای بیمه درمانی اتباع
سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت ایران با امضای تفاهمنامه‌ای امکان برخورداری اتباع خارجی مجاز را از خدمات بیمه درمانی فراهم کردند.
به گزارش ایرنا، عبدالله مبینی،رئیس سازمان ملی مهاجرت در این آیین ارتقای سلامت اتباع را برای جلوگیری از مشکلات بهداشتی ضروری دانست و افزود: این تفاهمنامه گام بزرگی در توسعه سلامت در جامعه میزبان و میهمان است و نفعی مشترک دارد که از هزینه‌های سنگین پیشگیری، درمان و نگهداری جلوگیری می‌کند.
در ادامه این مراسم، محمدمهدی ناصحی مدیرعامل بیمه سلامت با تأکید بر اینکه ساماندهی پوشش بیمه‌ای اتباع یک اولویت در نظام سلامت کشور است، گفت: پیش از این، وضعیت بهداشت و سلامت اتباع مبهم بود.

جستجو
آرشیو تاریخی