صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و دو - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و دو - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۳

ایران خواستار اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1977 از کشورهای عضو دعوت کرد تا برای گرامیداشت حقوق زنان و صلح جهانی، 8 مارس را تعطیل اعلام کنند. در طول 47 سال گذشته، سازمان ملل و تعداد بسیاری از کشورها، به بهانه روز جهانی زن، روی موضوع حقوق زنان تمرکز می‌کنند. با این حال بزرگترین ناقض حقوق زنان، اسرائیل و کشورهای غربی حامی او هستند. اساساً «زن»، به ابزاری برای پیشبرد اهداف استعماری غرب تبدیل شده و صرفاً تا زمانی قابل‌احترام و شایسته تقدیر است که در راستای منافع غربی‌ها باشد. عملکرد سیاستمداران امریکا و اروپایی‌ها نیز این گزاره را اثبات می‌کند.

زن، زندگی، آشوب
اغتشاشاتی که پاییز سال قبل، چند ماهی کشور را دچار ناامنی کرد، با اسم رمز مهسا امینی آغاز شد. در شرایطی که گزارش پزشکی‌قانونی، مدارک و شواهد موجود از یک‌سو و دروغ‌سازی‌های خانواده امینی از سوی دیگر، بر عدم کشته شدن مهسا امینی دلالت داشت، جریان ضدایرانی از شرایط پیش‌آمده در جهت ایجاد آشوب در ایران بهره‌برداری کرد.
در این میان دولت‌های غربی نیز با طرح اتهاماتی علیه ایران، فشار حداکثری علیه کشورمان را در پیش گرفتند. متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به عناوین ضدحقوق بشری و ضد حقوق زنان، از جمله این اقدامات بود که در نهایت منجر به اخراج کشورمان از کمیسیون مقام زن سازمان ملل شد.
آذرماه 1401، با تصویب قطعنامه‌ پیشنهادی امریکا در نشست شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مقام زن این سازمان اخراج شد.
۲۹ عضو این کمیسیون از جمله امریکا، کانادا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به این قطعنامه رأی مثبت دادند.
نماینده امریکا در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل اخراج کشورمان از کمیسیون مقام زن را پاسخ به صدای آشوب‌گران خواند و عضویت ایران را لکه زشتی بر اعتبار این کمیسیون دانست و نماینده استرالیا هم با حمایت از اخراج جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل گفت: غیرقابل قبول است ایران که آشکارا حقوق زنان را نادیده می‌گیرد، همچنان در کمیسیون مقام زن عضو باشد.
نماینده کانادا مدعی شد مردم ایران با فاحش‌ترین موارد نقض حقوق بشر مواجه هستند و در آخر نماینده رژیم تروریستی صهیونیستی نیز گفت: هر کسی که به قطعنامه اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل رأی مثبت ندهد شریک جرم این رژیم قاتل است.

هم‌صدا با اسرائیل علیه زنان
اکنون بیش از یک سال از اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل به دلایل واهی و بی‌اساس می‌گذرد و رسوایی ادعاهای آنها با شروع جنگ غزه بر همگان روشن‌تر شد. چندی قبل نیز برخی از چهره‌های رسانه‌ای اپوزیسیون اذعان کردند که در ارتباط با مرگ مهسا امینی و با هدف تحریک احساسات مردم، دست به سند‌سازی زده‌اند. در چنین شرایطی، کشورهای دنیا، از جمله کشورهایی که در کنار رژیم صهیونیستی ایران را به اقدامات ضد حقوق بشری و ضد حقوق زن متهم کردند، به نظاره بزرگترین نسل‌کشی تاریخ معاصر نشسته‌اند. بیش از 4 ماه از آغاز جنایات رژیم صهیونیستی در غزه می‌گذرد. رژیم کودک‌کش صهیونیستی در طول ماه‌های اخیر، بیش از 31 هزار نفر از مردم مظلوم فلسطین را به شهادت رسانده‌ است.
قریب به 10 هزار نفر از این آمار را زنان بی‌گناه فلسطینی تشکیل می‌دهند. این خبری بود که سازمان آمار مرکزی فلسطین در آستانه روز جهانی زن اعلام کرد. همچنین در طول 4 ماه گذشته، چند هزار نفر از کودکان فلسطینی نیز در پی حملات و جنایات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.
با این حال، کشورهایی که آذرماه سال قبل با ادعای حمایت از حقوق زنان، ایران را از کمیسیون مقام زن اخراج کردند، نه‌تنها اقدامی برای توقف ماشین تروریسم صهیونیست‌ها انجام نمی‌دهند که پشتیبانی تسلیحاتی و لجستیکی سرزمین‌های اشغالی را برعهده گرفته‌اند. امریکا به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین حامی رژیم صهیونیستی، هر قطعنامه ضداسرائیلی را رد می‌کند. غربی‌ها برای حفظ ظاهر هم که شده، جنایت صهیونیست‌ها علیه زن، زندگی و آزادی را محکوم نمی‌کنند.
در چنین شرایطی جمهوری اسلامی ایران خواستار اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن شده است. اخیراً کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، رئیس شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل و کمیسرعالی حقوق بشر، همزمان با روز جهانی زن با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه بویژه علیه زنان و دختران، خواستار تلاش آنان برای اخراج این رژیم از کمیسیون مقام زن شد.
دور از انتظار است که غربی‌ها بخواهند قدمی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار مردم فلسطین بردارند. اما واقعیتی که باید به آن اشاره کرد این است که حداقل 8 مارس 2024، فراتر از روز جهانی زن، به نماد پایمال شدن حقوق زنان توسط امریکا و اروپایی‌ها تبدیل شد.

جستجو
آرشیو تاریخی