صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و دو - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و دو - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

توزیع 6 هزار تن کالای تنظیم بازار
در اصفهان
اصفهان- مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان از توزیع بیش از ۶ هزار تن کالا و اقلام تنظیم بازار در ۱۶۰ نقطه اصفهان در روزهای پایانی سال خبر داد.
 به گزارش ایرنا، امید شریفی با اعلام این خبر گفت: این کالاها و اقلام شامل یک‌هزار و ۷۰۰ تن سیب و پرتقال، یک‌هزار و ۵۰۰ تن برنج، 3 هزار تن شکر و ۶۰۰ تن مرغ منجمد است.  وی افزود: زمان توزیع برنج در آستانه سال نو و شروع ماه مبارک رمضان خواهد بود. برای تنظیم بازار پایان سال، توزیع گوشت قرمز منجمد نیز در دستور کار قرار دارد.  این مسئول اظهار داشت: طرح ویژه نظارت بر بازار در سراسر استان تا پایان ماه مبارک رمضان با فعالیت بیش از ۴۰ گشت ویژه اجرا می‌شود. شریفی خاطرنشان کرد: اکنون کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به میزان کافی در استان ذخیره شده است و مشکلی در زمینه تأمین این محصولات وجود ندارد.
1100 واحد صنفی مازندران
آماده فروش نوروزی
ساری- مدیرکل صنعت، ‌معدن و تجارت مازندران از اعلام آمادگی یکهزار و ۱۰۰ واحد صنفی در شهرهای مختلف استان نسبت به فروش فوق‌العاده نوروزی خبر داد.
  به گزارش ایرنا، نادعلی کهنسال افزود: اصناف برای فروش فوق‌العاده باید از اتحادیه مربوط مجوز دریافت کرده و حتماً با درج بنر و پرده نسبت به فروش فوق‌العاده اطلاع‌رسانی کنند.  وی ادامه داد: مردم می‌توانند مایحتاج مورد نیاز شب عید از جمله کیف و کفش، پوشاک و سایر اجناس را در قالب فروش فوق‌العاده با ۱۵ درصد تخفیف دریافت کنند.  مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران توضیح داد:‌ برنامه فروش فوق‌العاده نوروزی اصناف طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با اتاق اصناف، ‌اتحادیه‌های صنفی و با نظارت مجموعه بازرسی این اداره کل در استان کلید خورده است و در مراحل اجرای این نوع فروش نظارت‌های لازم صورت می‌گیرد.  به گفته کهنسال، برای جلوگیری از اخلالگری در بازار به واسطه افزایش قیمت خودسرانه در این برهه زمانی آستانه سال جدید تیم‌های مختلف نظارتی از ۱۵ اسفند فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که با حضور بموقع بازرسان اتاق اصناف، سازمان صمت و جهاد کشاورزی از وقوع چنین شرایطی جلوگیری می‌شود.
هشدار مدیرکل هواشناسی استان:
به رودخانه‌های البرز نزدیک نشوید
البرز- مدیرکل هواشناسی استان البرز با اشاره به پیش‌بینی بارش برف و باران در این استان، گفت: در این شرایط مردم از توقف در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی و دامنه کوه‌ها و همچنین فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.
به گزارش ایسنا، آرش بهاروند احمدی گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد  روز (21 اسفندماه) شاهد وزش باد شدید، تگرگ و بارش پراکنده برف در ارتفاعات و بارش باران در سایر مناطق استان هستیم.  وی افزود: طی این مدت شاهد یخبندان صبحگاهی و عصرگاهی در ارتفاعات استان از جمله طالقان و آسارا هستیم. این مسئول اضافه کرد: طی دو روز آینده میانگین بیشینه دما در استان به ۱۵ و کمینه آن نیز به ۵ درجه بالای صفر می‌رسد. مدیرکل هواشناسی استان البرز توضیح داد: طی مدت مذکور، میانگین سرعت وزش باد هم بین ۷ تا ۱۰ متر در ثانیه متغیر است. بهاروند احمدی اضافه کرد: در این شرایط مردم از توقف در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی و دامنه کوه‌ها و همچنین فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.
مدارس فارس آماده پذیرش روزانه ۴۰ هزار مسافر نوروزی
شیراز - رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: مدارس فارس از ۲۶ اسفندماه آماده پذیرایی از حدود ۴۰ هزار مسافر نوروزی در هر روز هستند.
  به گزارش ایرنا، حسن‌علی محمدی افزود: اسکان نوروزی فرهنگیان در مدارس فارس از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ ادامه‌ دارد. وی ادامه داد: ۹۵۰ مدرسه فارس با نزدیک به 8هزار کلاس در این ایام میزبان مسافران نوروزی خواهند بود.  رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: ظرفیت هر کلاس به صورت پیش فرض پنج نفر در نظر گرفته شده که بر این اساس کلاس‌های تجهیز شده، روزانه توان اسکان ۴۰ هزار نفر را دارند.  محمدی با بیان اینکه هر خانواده می‌تواند یک هفته از خدمات اسکان در مدارس استفاده کند، عنوان کرد: براساس امکانات موجود، کلاس‌های اسکان نوروزی به چهار گروه ویژه، الف، ب و ج تقسیم می‌شود که کلاس‌های درجه ویژه دارای یخچال، تلویزیون، وسایل سرمایشی و گرمایشی، تخت و پتو و فرش هستند، گروه الف نیز همه امکانات گروه ویژه به غیر از تخت را دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی