صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و دو - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و دو - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

بارش بی‌سابقه باران در دبی
بارندگی شدید منجر به جاری شدن سیلاب در دبی شده و در برنامه پروازها نیز اختلال ایجاد کرده است.
به گزارش «عرب نیوز»، نزدیک به ۵۰ میلی‌متر باران در طول شش ساعت در دبی باریده است و این در حالی است که این کشور به طور متوسط ​​کمتر از ۱۲۰ میلی‌متر بارندگی در سال دارد.
در حالی که بارندگی به سرعت مناطق مختلف را تحت تأثیر قرار داد، مقامات، نیروهای محلی را به مناطق حادثه‌دیده اعزام کردند زیرا بارندگی شدید منجر به سقوط درختان نیز شده است.
در همین حال در فرودگاه بین‌المللی دبی، شلوغ‌ترین فرودگاه برای سفرهای بین‌المللی، بارش باران باعث ایجاد اختلال در پروازها شده است.بارندگی در این کشور غیرعادی است، اما به طور دوره‌ای در ماه‌های سردتر زمستان رخ می‌دهد.
 
پرواز قاتلان هوشمند بر فراز شهر
پرواز انبوهی از پهپادهای قاتل مجهز به هوش مصنوعی ممکن است شبیه به طرح یک داستان هیجان‌انگیز علمی-تخیلی به نظر برسد اما یک دانشمند در یک نگاه اجمالی وحشتناک به آینده نشان داده که ساخت یک پهپاد تروریست با قابلیت شکار کردن و کشتن مردم چقدر آسان است.
 «لوئیس ونوس» مهندس و کارآفرین امریکایی فقط در چند ساعت، یک پهپاد ۱۱۵ دلاری را به یک سلاح مرگبار تبدیل کرد. این پهپاد با استفاده از فناوری تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی برنامه‌ریزی شده بود تا افراد را بشناسد و با سرعت کامل به سمت آنها برود.اگرچه ونوس گفت که این پهپاد را برای یک بازی ساخته اما خاطرنشان کرد که قصد داشته است تا آگاهی را در مورد امکان استفاده کردن از آن برای یک حمله تروریستی مرگبار افزایش دهد.
 
کشف موجودات عجیب‌الخلقه پس از سیل امریکا
 بارندگی‌های اخیر در آریزونای امریکا باعث سر از تخم درآوردن میگوهای دایناسوری و تعجب مردم از مشاهده این موجودات عجیب شد. در بسیاری موارد گردشگران به محافظان پارک ملی ووپاتکی خبر دادند که موجودات عجیب‌الخلقه را در صحرا مشاهده کرده‌اند. تخم‌های این موجودات سه چشم که «triops» نام دارند در شرایط سخت و خشکسالی در انتظار آب سالم باقی می‌ماند.
 به گزارش یاهونیوز، در دشت‌های خشک آریزونا هر از گاهی باران‌های سیل‌آسا می‌بارد و در پی آن دریاچه‌های کوچک موقتی شکل می‌گیرد. این شرایط تخم‌های میگوهای دایناسوری را که مدت‌ها در انتظار بودند بیدار می‌کند و این جانداران باستانی سر از تخم در می‌آورند.
 
برخورد خودرو با درب کاخ باکینگهام
رسانه‌ها‌ ‌از بازداشت راننده یک خودرو پس از کوبیدن وسیله نقلیه‌ خود به در ورودی کاخ باکینگهام خبر دادند.
به گزارش روزنامه میرور، ‌پلیس انگلیس اعلام کرد که یک فرد را پس از برخورد خودرویش به در ورودی کاخ باکینگهام در مرکز لندن، بازداشت کرده است.
تصاویر منتشرشده در فضای مجازی یک خودرو را مقابل دروازه باکینگهام نشان می‌دهد.رسانه‌های انگلیسی به نقل از شاهدان عینی نوشته‌اند که یک «صدای مهیب» توجه آنها را جلب کرده است.به گفته پلیس این فرد پس از بازداشت به بیمارستان منتقل شده اما هیچ آسیبی به او وارد نشده است.
 
19 کشته در سیل اندونزی
 شمار تلفات سیل و رانش زمین در جزیره «سوماترا» به ۱۹ تن رسیده است.
به گزارش الجزیره، همچنین تاکنون هفت تن دیگر ناپدید هستند.
بارندگی شدید از اواخر روز جمعه این منطقه را تحت تأثیر قرار داده و منجر به ریشه‌کن شدن درختان نیز شده است.
پیش از این شمار تلفات این حادثه ۱۰ تن اعلام شده بود با این حال با پیدا شدن ۹ جسد دیگر این آمار به ۱۹ تن رسیده است.
به گفته مقامات امدادی، عملیات امدادرسانی به دلیل مسدود شدن جاده‌ها و قطعی برق با مشکل مواجه شده است.
مقامات اندونزی همچنین اظهار کردند که حداقل دو روستایی مجروح و هفت نفر دیگر نیز همچنان ناپدید هستند. در همین حال، بیش از ۸۰ هزار نفر دیگر نیز به پناهگاه‌های موقت دولتی گریخته‌اند.سیل ناگهانی و رانش زمین یک اتفاق رایج در اندونزی است و این قبیل حوادث در فصول بارانی بیشتر رخ می‌دهند.
در ماه دسامبر نیز بر اثر رانش زمین و سیل که ده‌ها خانه را با خود برد و هتلی را در نزدیکی دریاچه «توبا» در سوماترا ویران کرد، حداقل دو نفر کشته شدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی