حوادث جهان

ربوده شدن 280 دانش‌آموز نیجریه‌ای از مدرسه
مهاجمان مسلح بیش از ۲۸۰ دانش‌آموز یک مدرسه ابتدایی در غرب نیجریه را ربوده‌اند. تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این آدم‌ربایی بزرگ را بر عهده نگرفته است.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شاهدان عینی می‌گویند که مهاجمان ابتدا مدرسه را محاصره و سپس با یورش به کلاس ها، دانش‌آموزان را با خود برده‌اند. فرماندار منطقه به والدین این کودکان اطمینان داده که همه کودکان به خانه بازمی‌گردند. اما رسانه‌های این کشور می‌گویند که این خبر شوکی گسترده در جامعه ایجاد کرده است.مدیر مدرسه در ابتدا شمار دانش‌آموزان ربوده شده را ٢٠٠ نفر اعلام کرده بود، اما پس از ساعاتی اعلام کرد که ۲۸۴ کودک در جریان این گروگان‌گیری ربوده شده‌اند.
 
مرگ 7 مسافر در تصادف جاده‌ای ولایت نیمروز
تصادف جاده‌ای در ولایت «نیمروز» افغانستان هفت کشته و سه زخمی برجا گذاشت.
به گزارش شینهوا، این رویداد حوالی ساعت ۴ عصر روز جمعه، در دوراهی چخانسور ولایت نیمروز رخ داده است.براساس گفته‌های شاهدان عینی، این رویداد در پی برخورد یک خودرو نوع لوکسل با خودرو دیگری رخ داد که بر اثر آن چهار مرد، دو زن و یک کودک در دم جان باختند و سه تن دیگر نیز زخمی شدند. با این حال تاکنون جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر نشده است.این دومین تصادف مرگبار جاده‌ای است که در چهار روز گذشته در افغانستان گزارش می‌شود. در آخرین تصادف در روز چهارشنبه، بر اثر تصادف یک دستگاه اتوبوس مسافربری در ولایت «غزنی» در این کشور ۶ نفر کشته و ۳۲ نفر دیگر نیز زخمی شدند.به گفته مقامات افغانستان، بی‌احتیاطی در رانندگی، ازدحام جاده‌ها، رعایت نکردن تدابیر ایمنی در سفر و جاده‌های فرسوده ازجمله عوامل اصلی تصادفات رانندگی در این کشور است.
 
انفجار سیگار الکترونیکی در یک خانه
دوربین امنیتی یک خانه، لحظه وحشتناکی را ثبت کرده است که نشان می‌دهد یک سیگار الکترونیکی در فاصله چند متری یک کودک منفجر شده است.
به گزارش دیلی میل، این ویدیو که در «تیک‌تاک»(TikTok) منتشر شده، با دوربین مداربسته در اتاق نشیمن گرفته شده است. در این ویدیو، یک کودک رو به پیشخوانی نشسته است که سیگار الکترونیکی روی آن شارژ می‌شود.
مادر کودک گفت که وقتی به آشپزخانه رفته بود تا میان‌وعده‌ای را برای کودکش بیاورد، صدای بلندی شنید و دید سیگار الکترونیکی در نزدیکی فرزندش آتش گرفته است.
«الف بار» مانند بسیاری از سیگارهای الکترونیکی، یک باتری لیتیومی دارد که ممکن است در اثر شارژ بیش از اندازه یا قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، بسیار داغ و منفجر شود.
این ویدیو سال گذشته در خانه‌ای در ایالت اورگان فیلمبرداری شد اما به‌تازگی در فضای مجازی منتشر شده است و خطرات استفاده از این سیگارها را بار دیگر گوشزد می‌کند.سیگارهای الکترونیکی حدوداً سال ۲۰۰۷ وارد بازار امریکا شدند اما نزدیک به هفت سال طول کشید تا مصرف آنها اوج بگیرد و این زمانی بود که گزارش‌ها مبنی بر انفجار سیگارهای الکترونیکی آغاز شدند. در یکی از پرونده‌ها، یک مرد اهل تگزاس در سال ۲۰۱۹ بر اثر انفجار ویپ خود که یکی از شریان‌های گردن او را برید، جان باخت.
 
10 کشته در سیل اندونزی
مقامات اندونزی اعلام کردند که سیل و رانش زمین در استان «سوماترای غربی» در این کشور حداقل ۱۰ کشته و ۱۰ ناپدید برجا گذاشته است.به گزارش شینهوا، بارندگی‌های شدید منجر به جاری شدن سیلاب و وقوع رانش زمین شده است و امدادگران در تلاش برای پیدا کردن مفقودان و تخلیه افراد از مناطق آسیب‌دیده هستند.مقامات اندونزی اعلام کردند که دسترسی به چند منطقه قطع شده و عبور و مرور را با مشکل مواجه کرده است. همچنین از قایق برای رسیدن به برخی مناطق استفاده می‌شود.گفته می‌شود که هزاران خانه دچار آبگرفتگی شده‌ و حداقل هشت پل نیز شکسته است.سیل و رانش زمین به دلیل باران‌های سیل‌آسا رخ داده که از روز پنجشنبه این منطقه را تحت تأثیر قرار داده و برق مردم محلی را قطع کرده است.
 
استقرار گارد ملی در متروهای نیویورک برای کاهش ناامنی
به دنبال انتشار اخباری مبنی بر افزایش ناامنی در متروی نیویورک سیتی، فرماندار این شهر از استقرار نیروهای گارد ملی در ایستگاه‌ها و ورودی‌های مترو با هدف مقابله با جرم و جنایات خبر داده است.بنابر گزارش بی‌بی‌سی، تصمیم «کتی هوکول»، فرماندار نیویورک سیتی مبنی بر استقرار نیروهای گارد ملی در مترو با واکنش‌های مختلفی همراه بوده است.شماری از مردم گفتند که استقرار این نیروها ایده خوبی است و دیگران اما نگران بودند که شاید با پیش‌داوری نژادی همراه باشد.فرماندار نیویورک می‌گوید، هدفش خلاص کردن مترو از چنگ کسانی است که خلاف می‌کنند. او تأکید کرد قصد دارد از تمام شهروندان محافظت کند.او در سخنان خود به زنجیره‌ای از حمله‌های خشونت‌باری اشاره کرد که تیتر خبری شده‌اند. از ماه ژانویه (حدود ۲ ماه اخیر) تا به حال سه نفر در متروی این شهر کشته شده‌اند.برنامه هوکول به ۷۵۰ نیروی دیگر مأموریت می‌دهد که بر ورودی‌های اصلی مترو نیز نظارت کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی