از گوشه و کنار ایران

مرگ تلخ سرباز هنگام انجام وظیفه
 برخورد خودرو عبوری با یک سرباز وظیفه در آزاد راه قزوین به رشت منجر به مرگ این سرباز شد.
سردار علی ابراهیمی، فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: ساعت ۱۱:۱۰ روز جمعه ۱۸ اسفند ماه، مأموران پلیس راه قزوین - رشت به منظور کنترل سرعت خودروهای عبوری در آزاد راه قزوین- کرج مستقر بودند که هنگام انجام وظیفه یک دستگاه خودرو سواری به‌دلیل ناتوانی در کنترل خودرو با سرباز وظیفه پلیس راه به نام مهدی جمالی‌ برخورد کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه در این سانحه سرباز وظیفه، به‌علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرده است، افزود: کارشناسان پلیس راه علت اصلی این تصادف را بی‌احتیاطی از جانب راننده به علت تخطی از سرعت مطمئنه و بی‌توجهی به جلو اعلام کرده‌اند.
بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، فرمانده انتظامی استان قزوین ضمن عرض تسلیت به خانواده این سرباز وظیفه بیان کرد: رانندگان باید با سرعت مجاز و رعایت اصول ایمنی رانندگی کنند تا جان خود و دیگران را به مخاطره نیندازند.

مرد جوان در انفجار گازشهری جان باخت
انفجار یک خانه بر اثر نشت گاز شهری در شهر صفی‌آباد، منجر به مرگ مردی جوان شد.
  رضا معمارزاده، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار کرد: بعد از سه ساعت تلاش مأموران آتش‌نشانی و نیروهای اورژانس ۱۱۵، جسد یک مرد جوان که در حادثه انفجار آپارتمان در شهر صفی‌آباد، زیر آوار مانده بود بیرون کشیده شد.
 وی با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان آتش‌نشانی، علت وقوع این حادثه، نشت گاز شهری بوده است، افزود: در پی این حادثه یک مرد جوان ۲۶ ساله بر اثر سوختگی و ریزش آوار جان خود را از دست داد و یک زن باردار ۳۵ ساله، یک دختر ۱۱ ساله و دو مرد ۴۰ ساله نیز بر اثر ریزش آوار مصدوم شدند.
 
کلاهبرداری 2 میلیارد تومانی با ارسال پیامک سهام عدالت
 فردی که با ارسال پیامک واریز سود سهام عدالت و ابلاغیه قضایی اقدام به سرقت اطلاعات بانکی یک هزارو۲۰۰ کاربر در سطح کشور کرده بود، توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.
  سردار «حمید هداوند»، فرمانده انتظامی البرز گفت: به دنبال ارجاع پرونده‌های متعدد کلاهبرداری اینترنتی از حساب شهروندان با شیوه ارسال پیامک‌ واریز سود سهام عدالت و مشاهده ابلاغیه قضایی به پلیس فتا، تیمی ویژه از کارشناسان این پلیس بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار داد. بررسی‌های اولیه کارشناسان پلیس فتا حکایت از این داشت که مالباختگان پس از دریافت پیامک واریز سود سهام عدالت و مشاهده ابلاغیه قضایی وارد لینک ارسالی در پیامک شده و با بارگذاری اطلاعات بانکی خود ضمن به سرقت رفتن این اطلاعات، از طریق ورود بدافزار به تلفن همراهشان پیامکی برای سایرین نیز ارسال شده است.
با انجام تحقیقات تخصصی و به کارگیری اقدامات فنی برای شناسایی متهم پرونده، وی شناسایی و با ردزنی مخفیگاه او در شهر فردیس در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد. در بازرسی از تلفن همراه متهم اطلاعات بانکی یک هزارو ۲۰۰ کاربر که توسط وی به سرقت رفته بود، کشف شد.
فرمانده انتظامی البرز با بیان اینکه این فرد 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده گفت: تاکنون ۱۴ مالباخته این پرونده شناسایی شده‌اند و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان نیز ادامه دارد.
 
مدارک جعلی کارمند بانک، باند جعل را لو داد
دادستان کرمان از دستگیری عوامل شبکه حرفه‌ای جعل مدارک تحصیلی در این استان خبر داد.
  مهدی بخشی بیان کرد: چندی پیش به دنبال ادغام ۲ بانک خصوصی و بررسی مجدد مدارک و سوابق کاری کارکنان، با مدرک جعلی یکی از آنها مواجه شدیم که با گشوده شدن پرونده و ادامه روند رسیدگی به مستندات ارائه شده، یک شبکه کاملاً حرفه‌ای که در جعل حدود ٨٠٠ مدرک تحصیلی در مقاطع دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و بالاتر فعالیت می‌کردند شناسایی شد.
 وی با بیان اینکه سرشاخه‌های این باند با اقدامات حرفه‌ای تنها در محدوده استان کرمان فعالیت داشتند اظهار داشت: با دستور بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، عوامل، مباشران و معاونان در جرم جعل مدارک مذکور دستگیر و سایر متهمان نیز احضار شدند تا پاسخگوی اتهامات وارده باشند. در بازرسی از منزل متهمان تعداد زیادی مدرک تحصیلی و مهرهای دانشگاهی و سایر مؤسسه‌های مرتبط کشف و ضبط شد.

مرگ غم انگیز دختر 9 ساله بر اثر سوختگی
 دختر دانش‌آموز که در حادثه آتش سوزی خانه‌شان در دامغان مصدوم شده بود جان باخت.
یک خانواده پنج نفره که در یک نیم سوئیت در زیرزمینی در خیابان شهدای دامغان زندگی می‌کردند بر اثر حادثه آتش سوزی خانه‌شان دچار سوختگی شدند. در این حادثه پدر و پسر نوزاد خانواده در دم جان باختند و ستایش 9 ساله که دانش‌آموز مقطع ابتدایی بود با مادر و برادر شیرخوارش مصدوم شده بودند. اما سه روز بعد از این حادثه ستایش نیز جان باخت.
 از این خانواده پنج نفری تنها مادر و طفل کوچک خانواده هم‌اکنون در بیمارستان بستری هستند و سه عضو دیگر جان خود را از دست دادند.

دستگیری اوباش ایرانشهر
سه نفر از اراذل و اوباش مسلح و مخل نظم و امنیت عمومی همراه با دو قبضه سلاح جنگی در شهرستان ایرانشهر دستگیر شدند.
 سردار «دوستعلی جلیلیان»، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه افرادی با سلاح گرم و سرد با عربده کشی در پارک‌ها و خیابان‌ها اقدام به تیراندازی و قدرت نمایی و تهدید مردم می‌کنند، بلافاصله گشت انتظامی برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شد. در تحقیقات میدانی مشخص شد، سرنشینان ۲ دستگاه موتور سیکلت با سلاح کلت به سمت شهروندان تیراندازی کرده و از محل متواری شده‌اند که با سرعت عمل عوامل گشت انتظامی این افراد شناسایی و دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها ۲ قبضه سلاح کلت جنگی کشف، ۲ دستگاه موتور سیکلت توقیف و سه نفر متهم در این رابطه دستگیر شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی