گزارش و خبر

زمان دربی تغییر نمی‌کند
استقلال و پرسپولیس در حالی چهارشنبه 23 اسفند باید در استادیوم آزادی به مصاف هم بروند که برخی از رسانه‌ها مدعی شدند که احتمال تعویق بازی و برگزاری شهرآورد پایتخت در سال 1403 وجود دارد و سازمان لیگ این موضوع را بررسی می‌کند. با این حال، سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در گفت‌وگویی که با برنامه «ورزش و مردم» داشت، این موضوع را تکذیب کرد و گفت: «فعلاً قرار نیست تاریخ دربی تغییر کند و اگر قرار باشد چنین اتفاقی رخ دهد، برنامه بازی‌های لیگ برتر به هم می‌ریزد. تا الان چیزی به ما ابلاغ نشده است که تاریخ دربی تغییر کند.» گفتنی است کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال سرپرستان، مدیران رسانه‌ای و مسئولان کانون هواداران باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال را احضار کرده تا فردا در خصوص بیانیه‌هایی که قبل از دربی منتشر کرده‌اند، توضیح بدهند.


صعود الوحده به فینال لیگ کاپ امارات
نورباران احمد نور
احمد نوراللهی این روزها به ستاره بی‌چون و چرای الوحده تبدیل شده است. این تیم در حالی در دومین بازی‌اش در مرحله نیمه نهایی لیگ کاپ امارات 4-0 الوصل را شکست داد و با وجود شکست 2-1 دیدار رفت در مجموع با برتری 5-2، به فینال این مسابقات صعود کرد که نوراللهی با زدن یک گل و ارسال یک پاس گل به هم تیمی‌های خود ستاره میدان بود و باز هم مانند هفته‌های اخیر، نقش ویژه‌ای را در ترکیب الوحده ایفا کرد. نوراللهی که سعی در ادامه روند گلزنی خود برای سومین بازی پیاپی داشت، در دقیقه 12 با جای‌گیری مناسب توانست از توپ برگشتی روی حمله عمر خریبین استفاده کند و با شوت پای چپ زمینی و ناگهانی گل اول بازی را برای الوحده به ثمر برساند. او در دقیقه 40 که بازیکنان الوصل پرس شدید در میانه زمین گذاشته بودند، با یک پاس رو به جلو از بین دو مهره حریف، توپ را در پشت محوطه جریمه به فاکوندو کروسپشکی رساند تا این بازیکن آرژانتینی با شوت استثنایی و چشم‌نواز به کنج دروازه گل دوم را به ثمر برساند. عمر خریبین (82) و لوکاس پیمنتا (87) در ادامه گل‌های سوم و چهارم را به ثمر رساندند تا الوحده پیروز میدان شود و خود را آماده دیدار فینال لیگ کاپ امارات با العین کند. اما درخشش نوراللهی باعث شده تا این بازیکن سابق پرسپولیس، بهترین بازیکن این فصل الوحده از سوی رسانه اسپورت امارات لقب بگیرد. هافبک مغضوب امیر قلعه نویی که در لیست نفرات اعزامی به جام ملت‌های آسیا جایی نداشت، در این فصل به همراه الوحده کولاک کرده و در 12 بازی برای تیم شهر ابوظبی هشت گل به ثمر رسانده و شش پاس گل داده تا به صورت میانگین در هر بازی در به ثمر رسیدن بیش از یک گل سهیم بوده باشد. رسانه اماراتی درباره او نوشت: «نواللهی را می‌توان بهترین بازیکن این فصل الوحده دانست چون تأثیر این بازیکن با عملکرد فوق‌العاده‌اش برای همه آشکار است.» نوراللهی در پایان این بازی هم جایزه بهترین بازیکن زمین را به دست آورد.

واکنش کلوپ به صحبت شاگردش
یکی از حساس‌ترین دیدارهای این فصل لیگ برتر انگلیس و البته فوتبال اروپا فردا برگزار می‌شود که در آن لیورپول و منچسترسیتی صدرنشینان و مدعیان اصلی قهرمانی لیگ به مصاف هم می روند. اختلاف یک امتیازی این دو تیم در صدر جدول باعث شده این دیدار برای هر دوی آنها بسیار مهم باشد. ضمن اینکه رویارویی یورگن کلوپ و پپ گواردیولا همیشه حساسیت بالایی داشته و دیدارهایی خاطره انگیز و تماشایی را رقم زده است. کلوپ سرمربی لیورپول در آستانه این بازی ابتدا به حرفهای ترنت الکساندر آرنولد مدافع تیمش که در کنایه به تیم سیتی گفته شده بود و جنجال زیادی آفرید، واکنش نشان داد و گفت: «تا به حال افراد کمی بوده‌اند که به من گفته‌اند چه حرفی را باید بزنم و چه حرفی را نباید بزنم. نمی‌دانم چند بار گفته‌ایم که احترام زیادی برای سیتی قائل هستیم. پپ بهترین مربی دنیاست. من در بهترین روزها حتی به شرایط او نزدیک هم نبودم! او بازیکنانی باورنکردنی دارد، بهترین شماره 9 دنیا، دی بروینه در کنار استیون جرارد در تاریخ ماندگار خواهد بود! فیل فودن که بهترین بازیکن انگلیسی است. ترنت هم این موضوع را درک می‌کند اما او هوادار لیورپول است. این باشگاه برای ما بسیار خاص است. بنابراین اگر ما چنین احساسی داریم، پس چرا نباید آن را زبان بیاوریم؟ این احساس او بوده است. من مطمئنم که او هم برای سیتی احترام قائل است. آنها موفق‌ترین تیم در انگلیس و شاید اروپا در چند سال اخیر هستند. رکوردی عجیب دارند. خبرنگارها عاشق این مصاحبه‌ها هستند که کسی نظرش را می‌گوید و تمام دنیا به او واکنش نشان می‌دهند.»

جستجو
آرشیو تاریخی