صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

مـــرور

شناسایی ۲۰۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در ۱۴۰۲
وزیر آموزش‌وپرورش از شناسایی ۲۰۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سال‌ جاری خبر داد.
به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی گفت: «سال گذشته حدود ۹۰۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در کشور شناسایی شدند و در سال‌ جاری نیز بیش از ۲۰۰ هزار نفر دیگر شناسایی شده‌اند و کارهای ادامه تحصیل آنان در حال انجام است.»
وی تأکید کرد: «از ترک تحصیل دانش‌آموزان باید پیشگیری شود و در زمینه جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل نیز باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.» وی بر لزوم ساماندهی آن دسته از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل که شناسایی شده‌اند اما مسیر دیگری را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند، تأکید کرد.


رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش:
سوابق تحصیلی برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه لحاظ می‌شود
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال برای هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم سابقه تحصیلی منظور می‌شود.
به گزارش مهر، محسن زارعی افزود: سابقه تحصیلی برای پایه یازدهم در سال ۱۴۰۴ و پایه دهم در سال ۱۴۰۵ اثر می‌گذارد و این مسأله یعنی سابقه تحصیلی دانش‌آموزان محفوظ شده و در زمان مشخص خود اثر گذاشته و محاسبه می‌شود.  وی با بیان نحوه اثرگذاری سوابق تحصیلی برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه، افزود: در سال جاری و برای آزمون سراسری ۱۴۰۳ فقط آزمون نهایی پایه دوازدهم به عنوان ۵۰ درصد سهم سابقه تحصیلی محسوب می‌شود.
زارعی تأکید کرد: آزمون‌های نهایی و سوابق تحصیلی دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم برای سال‌های بعد آنان مؤثر واقع می‌شود؛ یعنی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴، سابقه تحصیلی پایه یازدهمی که امسال آزمون می‌دهد به همراه پایه دوازدهم مؤثر خواهد بود. در سال تحصیلی ۱۴۰۵ نیز هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم تأثیرگذار خواهد بود.


رئیس سازمان غذا و دارو:
تأمین داروهای بیماران صعب‌العلاج در داروخانه‌های منتخب
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: داروی بیماران صعب‌العلاج همواره با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اختیار داروخانه‌های منتخب که برای توزیع این داروها انتخاب شده‌اند، قرار می‌گیرد.
به گزارش ایرنا، دکتر سیدحیدر محمدی تأکید کرد: نگرانی درباره تأمین داروی بیماران صعب‌العلاج در تعطیلات نوروز وجود ندارد.
وی درباره وضعیت تأمین داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج با توجه به تعطیلات نوروزی گفت: در مجموع ارتباطی میان توزیع داروهای بیماران صعب‌العلاج با ایام تعطیل و غیرتعطیل وجود ندارد.


نوسازی اتوبوسرانی غرب تهران
با ۱۴۶ دستگاه اتوبوس جدید
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از تقویت و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در غرب پایتخت با ۱۴۶ دستگاه اتوبوس جدید خبر داد.
به گزارش ایرنا، مهدی علیزاده گفت: از دهه فجر امسال تاکنون ۱۴۶ دستگاه به ناوگان غرب تهران افزوده شده تا روند خدمت‌رسانی به شهروندان در این منطقه بهتر شود.
وی ادامه داد: بر اساس قراردادهایی که با تولیدکنندگان داخلی برای تأمین ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس منعقد کرده‌ایم، نزدیک به ۸۰۰ دستگاه اتوبوس را تحویل گرفته‌ایم که این اتوبوس‌ها به‌ تدریج وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران می‌شوند.
علیزاده خاطرنشان کرد: در ۱۰ سال گذشته ناوگان نوسازی نشده بود ولی با قراردادهایی که با تولیدکنندگان داخلی و خارجی بسته شد در آینده نزدیک نوسازی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
وی افزود: چندی پیش هم ۳۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی منطقه ۲۱ اضافه شده بود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران همچنین در مورد تمهیدات ایام پایانی سال گفت: ساعات فعالیت ناوگان اتوبوسرانی در خطوطی که به مقصد مراکز مهم خرید منتهی می‌شود در دو هفته پایانی سال تا ساعت ۱۱ شب افزایش پیدا کرده است.


تجهیز کارگاه برای ساخت ایستگاه‌های خط ۱۰ متروی تهران
مجری خط ۱۰ متروی تهران از بسته شدن پرونده ساخت خط ۱۰ مترو تا سال ۱۴۰۸ خبر داد.
محمود یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت احداث خط ۱۰ مترو گفت: این خط در حال حاضر با یک TBM (دستگاه حفاری تونل) که در دریاچه خلیج فارس مستقر شده و در حال حفر تونل است، در حال ساخت است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ساخت خط ۱۰ مترو باید پنج TBM وارد روند ساخت شود تا بتوانیم بر اساس برنامه زمانبندی شش ساله پروژه احداث خط ۱۰ مترو را به سرانجام برسانیم.
وی در مورد مسیر حرکت خط ۱۰ متروی تهران گفت: خط ۱۰ مترو از فلکه چهارم تهرانپارس آغاز می‌شود و به سمت وردآورد حرکت می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی