پرسپولیس – فولاد؛ جمعه 17:30

جنگ دستیارانی که سرمربی شده اند!

حامد جیرودی
خبر‌نگار


در یکی از دیدارهای حساس لیگ برتر، پرسپولیس از ساعت 17:30 دقیقه جمعه در ورزشگاه آزادی تهران میزبان فولاد است. سرخپوشان پایتخت در حالی در این مسابقه به میدان می‌روند که با مربیگری اوسمار ویرا به وضعیت خوبی دست پیدا کرده‌اند. قرمزها با اینکه در اولین بازی‌شان با این مربی برزیلی برابر آلومینیوم بازنده شدند ولی در دو دیدار بعدی‌شان برابر تراکتور و ذوب آهن به پیروزی رسیدند تا با 36 امتیاز و قرار داشتن در رده دوم جدول، جایگاه خود در بین مدعیان حفظ کنند. پرسپولیس در بازی قبل خود برابر تیم لیگ یکی نفت و گاز هم به پیروزی 3-0 رسید تا جام حذفی را هم به موفقیت آغاز کرده باشد. اما فارغ از نتایج خوبی که پرسپولیس به دست آورده، این تیم با مربیگری اوسمار فوتبال زیبا و چشم‌نوازی را هم ارائه می‌دهد که توجه بسیاری از کارشناسان و هواداران فوتبال را به خود جلب کرده و ویرا توانسته تا به اینجای کار، خود را به عنوان جانشین خوبی برای یحیی گل‌محمدی معرفی کند. اما در سمت مقابل، فولادی‌ها در این فصل روزهای پر فراز و نشیبی را سپری کرده‌اند. این باشگاه که کارش را در لیگ بیست و سوم با علیرضا منصوریان آغاز کرد، با خوان ایگناسیو مارتینز هم نتوانست به شرایط خوبی دست پیدا کند. فولاد در ادامه به دنبال جذب مربیانی مانند گل‌محمدی، محمد ربیعی و سید مهدی رحمتی رفت اما در نهایت نیمکت خود را تا پایان فصل به احمد آل نعمه سپرد که در کادر فنی این این تیم حضور داشت. فولاد با آل نعمه یک باخت، یک برد و یک تساوی داشته که در آخرین آنها برابر ملوان به تساوی 1-1 دست یافت و حالا با 19 امتیاز در رده یازدهم ایستاده است.
 حالا هم به نظر می‌رسد که اهوازی‌ها کار سختی را در تهران در پیش داشته باشند. خصوصاً اینکه پرسپولیس در سه بازی اخیرش توانسته دروازه خود را نیز بسته نگه دارد. اضافه شدن بازیکنان جدید به ترکیب سرخ‌ها مانند عبدالکریم حسن، اوستون رستم ارونوف، محمد خدابنده‌لو و عیسی آل‌کثیر باعث شده تا دست اوسمار برای انتخاب نفرات بازتر باشد. خصوصاً ارونوف که توانسته در بخش هجومی پرسپولیسی‌ها را خطرناک‌تر کند. البته فولاد هم در نقل و انتقالات زمستانی خود را تقویت کرده و تعدادی از بازیکنان سابق خود مانند احسان پهلوان، لوسیانو پریرا و حمید بوحمدان را به خدمت گرفته است. ضمن اینکه حسین کعبی هم بار دیگر به کادر فنی این تیم اضافه شده است. پرسپولیس و فولاد تاکنون 51 بار با هم در لیگ‌های آزادگان و برتر، جام حذفی و سوپرجام بازی کردده‌اند که حاصل آن 26 برد برای پرسپولیس، 12 برد برای فولاد و 13 تساوی بوده است. این دو تیم تاکنون 43 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که 20 برد برای پرسپولیس و 11 برد هم برای فولاد به دست آمده و 12 بار هم بازی دو تیم مساوی شده است. در آخرین بازی دو تیم که در دور رفت برگزار شد، پرسپولیس با گل‌های مرتضی پورعلی گنجی و یاسین سلمانی به پیروزی 2-0 رسید که هر دو بازیکن در ادامه فصل با مصدومیت‌های شدید مواجه شدند. جالب اینکه در بازی رفت هم که در هفته چهارم برگزار شد،
 آل نعمه دستیار منصوریان مربی موقت فولاد بود و حالا باید دید تقابل او با اوسمار که او هم دستیار یحیی بود و حالا هر دو سرمربی شده‌اند، چه نتیجه‌ای دربر خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی