کلاهبرداری از افراد جویای کار در البرز

گروه حوادث/ اعضای یک شرکت هرمی که به بهانه استخدام افراد جویای کار در شرکت پتروشیمی کلاهبرداری می‌کردند در محله چهارصد دستگاه شهر کرج دستگیر شدند.
 سرهنگ حکمت‌اله شجاعی رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت اعضای یک شرکت هرمی با ترفند کاریابی و استخدام در یک شرکت پتروشیمی در شهر کرج، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت. پس از اقدامات پلیسی، صحت موضوع محرز و مأموران انتظامی با هماهنگی قضایی به آدرس محل مورد نظر اعزام شدند و ۱۲ نفر از اعضای این شرکت هرمی را دستگیر کردند. مقداری جزوات آموزشی مربوط به شرکت‌های هرمی و تعدادی گوشی تلفن همراه نیز از مخفیگاه متهمان کشف شد. این افراد با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.
وی در پایان با اشاره به اینکه معمولاً سرگروه‌های شرکت‌های هرمی با وعده‌های پوشالی برای کسب درآمد و اشتغال به جذب افراد بویژه جوانان در این شبکه‌ها اقدام می‌کنند، اظهار کرد: این‌گونه اقدامات مجرمانه با تولید و کارآفرینی در تضاد بوده و اشتغال و حرکت اقتصادی جامعه را مختل خواهد کرد که حل این معضل هوشیاری بیشتر افراد را می‌طلبد.
جستجو
آرشیو تاریخی