صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سیزده - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سیزده - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

حوادث جهان

مرگ 31 مسافر اتوبوس در مالی
سقوط اتوبوس از روی یک پل در مالی جان 31 مسافر را گرفت.
به گزارش بی‌بی سی
این حادثه عصر سه‌شنبه در حالی رخ داد که یک اتوبوس از شهر «کنیبا» به سوی کشور همسایه بورکینافاسو می‌رفت اما از روی پلی در کشور مالی در غرب آفریقا سقوط  کرد.این پل بر رودخانه «باگو» قرار دارد. 31 مسافر در این حادثه جان باختند و حداقل ۱۰ نفر دیگر در این سانحه مجروح شده‌اند که جراحات برخی از آنها جدی است.وزارت حمل‌ونقل مالی در بیانیه‌ای گفت: علت احتمالی این است که راننده، کنترل خودرو را از دست داده است. قربانیان شامل شهروندان مالی و سایر مناطق در غرب آفریقا هستند.
 
بازار«الباله» اربیل طعمه حریق شد
آتش‌سوزی در بازاری در اربیل عراق، ۵۰ مصدوم برجا گذاشت.
به گزارش اسپوتنیک، منابع محلی در اربیل خبر دادند: این حادثه سه‌شنبه شب در بازار «الباله» این شهر رخ داده است.مقامات محلی می‌گویند، تیم‌های اطفای حریق به محل آتش‌سوزی رفتند و پس از تلاش دو ساعته موفق به مهار آتش‌سوزی شدند.رسانه‌های کردستان عراق علت آتش‌سوزی را اتصالی کابل‌های برق اعلام کردند.مقامات آتش‌نشانی گزارش کرده‌اند که در این آتش‌سوزی ۴۰ درصد از مغازه‌ها طعمه حریق شدند.

اختلال در پروازها
به خاطر پیدا شدن موش در هواپیما
 شرکت ملی هواپیمایی سریلانکا اعلام کرد، یک موش سبب اختلال در خطوط پروازی و زمینگیر شدن یکی از هواپیماهای این ایرلاین به مدت سه روز شده است.
 به گزارش یورونیوز، حادثه یاد شده تأخیرهایی زنجیره‌وار در پروازهای شرکت ملی هواپیمایی سریلانکا ایجاد کرد و به نگرانی‌ها در خصوص تضعیف وجهه و اعتبار این شرکت نزد سرمایه‌گذاران در آینده دامن زد.
 این حیوان جونده در حالی در یکی از هواپیماهای خطوط هوایی سریلانکا مشاهده شد که هواپیما برای پرواز از مبدأ «لاهور» در پاکستان آماده می‌شد. مشاهده موش در این هواپیما، شرکت سریلانکایی را مجبور کرد که دست به بازرسی‌ها و کنترل‌های دقیق بزند تا مشخص شود که موش به قسمت‌های حیاتی هواپیما آسیبی وارد نکرده است.  هواپیمای یاد شده به مدت سه روز در «کلمبو» زمینگیر بود و تا زمان پیدا شدن موش اجازه پرواز نداشت. موش سرانجام مرده پیدا شد و هواپیما پس از طی کردن کنترل‌های دقیق پروازهای خود را از سر گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی