حدادعادل: سرلیستی قالیباف مورد توافق همه بود

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با برگزاری نشستی خبری به پرسش‌های خبرنگاران درباره فهرست مشترک این شورا و جبهه پایداری پاسخ داد. به گزارش «ایران»، غلامعلی حدادعادل با بیان اینکه سرلیستی قالیباف در لیست نهایی، مورد توافق همه بود، اظهار کرد: خط قرمز ما برای انتخاب کاندیداها، مخالف دولت نبودن است، چون مجلسی نمی‌خواهیم که نقطه مقابل دولت باشد بلکه باید مددکار دولت باشد. حدادعادل افزود: احزاب و تشکل‌ها وظیفه دارند کاندیداهای اصلح را به مردم معرفی کنند اما انتخاب نهایی با خود مردم است. وی پس از تشریح سازکار انتخاب لیست شورای ائتلاف از میان 1200 داوطلبی که برای حضور در این فهرست اعلام آمادگی کرده بودند، افزود: نبود برخی نمایندگان فعلی در فهرست ما دلایل خاصی ندارد، شورای ائتلاف بنا داشت نسبت به دوره قبل تحول ایجاد کند.
رئیس شورای ائتلاف درباره چرایی حذف محسن دهنوی توضیح داد: تصمیم بر تغییر او را نداشتیم، اما جبهه پایداری از وی خواست برای رسیدن به وحدت انصراف دهد (با جایگزینی نبویان) و او هم به نفع وحدت انصراف داد.
حدادعادل در پاسخ ضمنی به فضاسازی برخی رقبای فهرست شورای ائتلاف در فضای مجازی (نظیر مطالبی که علی‌اکبر رائفی‌پور منتشر کرده است)، تأکید کرد: انتخابات صحنه رقابت است و هر حرفی زده می‌شود. حالا برخی انصاف دارند و برخی هم ‌ندارند و کسی هم به قطار ایستاده سنگ نمی‌زند. وی در این باره افزود: باید دید آیا کسانی که کنایه می‌زنند، اگر در لیست قرار می‌گرفتند، باز هم از این حرف‌ها می‌زدند؟
حدادعادل به اعتراض دو روز پیش سیدعلی یزدی‌خواه درباره چرایی قرار نگرفتنش در فهرست هم با این توضیح که در آخرین ساعت شورای نگهبان نظرش در مورد صلاحیت نفر اول شورای ائتلاف شهرری عوض شد و به ما اطلاع دادند، گفت: ما به همه نامزدها گفته بودیم که اگر مایلند در فهرست ما باشند در فهرست‌های دیگر نباشند، وقتی صلاحیت نفر اول رد شد به شورای ائتلاف شهرری اطلاع دادیم و آقای یزدی‌خواه چون در چند لیست دیگر بود رد شدند و سه نفر دیگر را معرفی کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی