حوادث جهان

17 کشته در دو تصادف جاده‌ای اتیوپی
دو سانحه رانندگی مرگبار در اتیوپی جان 17 نفر را گرفت.
به گزارش رویترز، مقامات محلی روز سه‌شنبه گزارش دادند نخستین حادثه زمانی رخ داد که راننده یک اتوبوس حامل ۲۷ مسافر کنترل خود را از دست داد و از جاده‌ای در ایالت منطقه‌ای اتیوپی جنوبی منحرف شد و این سانحه حداقل ۱۱ کشته بر جای گذاشت. گفته می‌شود مسافران، کارمندان دولت و تاجران محلی بودند که پس از شرکت در یک فعالیت ورزشی تفریحی به سمت شهر هاواسا می‌رفتند.
مقامات محلی گفتند ۱۶ نفر دیگر که در اثر این حادثه جراحات جزئی دیده‌اند در مراکز درمانی تحت مداوا هستند.
دومین سانحه نیز در مسکان منطقه گورجه رخ داد و 6 نفر در یک حادثه رانندگی در ایالت منطقه‌ای مرکزی اتیوپی کشته شدند.
کمیسیون پلیس منطقه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حادثه بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون با یک خودروی ترابری رخ داده است که بر اثر آن ۶ نفر از افراد داخل خودرو کشته شدند. علت این دو حادثه در حال بررسی است.
 
دلیل عجیب اخراج یک زن از هواپیما
یک زن بریتانیایی به دلیل استفاده زیاد از سرویس بهداشتی هواپیما از سوی میهمانداران اخراج شد.
به گزارش میرور، این زن که جوانا شوی نام دارد، در هواپیمایی متعلق به شرکت وست جت که از مبدأ مکزیک آماده پرواز بود حضور داشت اما ناگهان دچار دل‌درد شد و به سرویس بهداشتی رفت. در کمتر از چند دقیقه او چند بار دیگر به دستشویی رفت و میهمانداران هواپیما که متوجه این موضوع شده بودند قبل از پرواز او را به بیرون هواپیما راهنمایی و اعلام کردند چون او علائم بیماری دارد نمی‌تواند این سفر را انجام دهد.
جوانا گفت: میهمانداران آنقدر سریع مرا بیرون انداختند که کیف دستی‌ام در هواپیما جا ماند و نتوانستم به هتل برگردم، حتی شرکت هواپیمایی بلیت جایگزینی برایم صادر نکرد.شرکت هواپیمایی هم بعد از انتشار این خبر در صفحه‌اش در شبکه اجتماعی ضمن عذرخواهی از این مسافر اعلام کرد که میهمانداران برای حفظ سلامت او و آرامش سایر مسافران این کار را انجام داده‌اند.
 
مرگ هولناک مادر و دختر بعد از کنسرت
یک مادر و دختر اهل شیکاگو هنگام خروج از کنسرت یک خواننده معروف در سنت لوئیس، میسوری بر اثر برخورد خودرو کشته شدند.
در فیلمی که از این سانحه عجیب منتشر شده است یک مادر و دختر را می‌بینیم که در حال عبور از عرض خیابان هستند اما ناگهان یک خودرو با سرعتی سرسام‌آور با آنها برخورد و آنان را به هوا بلند می‌کند. پلیس سنت لوئیس گفت که این مادر و دختر در حال بازگشت از یک کنسرت بودند که راننده عجول آنها را به کام مرگ کشاند.
 
تأخیر پروازها به دلیل آتش‌سوزی در فرودگاه قزاقستان
آتش‌سوزی در فرودگاه بین‌المللی شهر «آستانه» پایتخت قزاقستان، منجر به تأخیر ۱۸ پرواز و تخلیه مسافران از پایانه فرودگاه شد.
به گزارش شینهوا، مسئولان فرودگاه اعلام کردند که حریق در ساعت ۷:۵۰ صبح سه‌شنبه به وقت محلی گزارش و در کمتر از یک ساعت مهار شد.
بر اساس اطلاعیه فرودگاه، به دلیل دود شدید ناشی از آتش‌سوزی مسافران از پایانه فرودگاه تخلیه و به مکانی امن منتقل شدند. همچنین بخشی از کابل برق در اتاق سرور ترمینال شماره ۲ آتش گرفت.
مسئولان فرودگاه اعلام کردند که پروازهای ورودی پذیرفته و پروازهای خروجی با تأخیر انجام شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی