صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و ده - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و ده - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبــار

احتمال تشکیل یک دولت جدید تکنوکرات در فلسطین
یک منبع فلسطینی اعلام کرد که به‌زودی دولت جدید تکنوکرات فلسطین تشکیل می‌شود.
به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز عربی، این تحولات در راستای تقویت اخباری رخ می‌دهد که هفته اخیر از موافقت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با تشکیل یک دولت تکنوکرات خبر داده بود که مأموریت آن بازسازی غزه و بازگشت امنیت به این باریکه پس از جنگ است. بنابر این گزارش احتمال دارد مأموریت تشکیل چنین دولتی به «محمد مصطفی»، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری فلسطین سپرده شود. این دولت تکنوکرات هیچ‌گونه ارتباطی با هیچ حزب فلسطینی نخواهد داشت و نیروهای مستقل و حرفه‌ای اداره مرحله انتقالی را تا زمان برگزاری انتخابات در صورت آرام شدن اوضاع برعهده خواهند داشت.
به گفته خبرنگار اسکای نیوز عربی، نشانه‌هایی پیرامون توافق ابتدایی جنبش حماس برای ورود به سازمان آزادی‌بخش فلسطین به شرط ارتباط آن با یک چشم‌انداز سیاسی روشن و واضح وجود دارد که منجر به تشکیل کشور مستقل فلسطین شود.
 

درخواست سازمان ملل برای تحریم تسلیحاتی اسرائیل
گزارشگران سازمان ملل طی بیانیه مشترکی خواستار تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه شدند.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، در بیانیه گزارشگران سازمان ملل متحد آمده است: فروش تسلیحات به اسرائیل به دلیل اینکه در غزه استفاده می‌شود و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند باید فوراً متوقف شود. همه کشورها باید اطمینان حاصل کنند که طرف‌های درگیری‌های مسلحانه به قوانین بین‌المللی بشردوستانه مطابق با کنوانسیون‌های ۱۹۴۹ ژنو و قوانین بین‌المللی احترام می‌گذارند.
در این بیانیه همچنین خاطرنشان شده است: حتی اگر هدف کشورهای صادرکننده، استفاده از این تسلیحات خلاف قوانین نباشد، چنین فروشی ممنوع است.

جستجو
آرشیو تاریخی