مرور

امروز روز سلامت مردان است
سبک زندگی سالم؛ کلید سلامت
دبیر جامعه اورولوژی ایران با اعلام اینکه سرطان پروستات دومین سرطان شایع در میان مردان ایرانی است، عنوان کرد: سیگار، تریاک و قلیان از اصلی‌ترین عوامل ابتلا به این بیماری به شمار می‌رود.
محمدهادی رادفر، با اشاره به اینکه در صورت تشخیص و درمان بموقع این بیماری، نتایج رضایت‌بخشی را شاهد خواهیم بود، افزود: امروزه در صورت مراجعه و تشخیص زودرس، بسیاری از تومورها به‌خصوص در مثانه و کلیه را می‌توان با روش‌های آندوسکوپی و لاپاروسکوپی یا جراحی‌های کم‌تهاجمی کنترل کرد. وی گفت: پیروی از سبک سالم زندگی و مراجعه بموقع به پزشک، کلید سلامت مردان و جامعه است، به همین منظور جامعه اورولوژی ایران همه ساله اولین پنجشنبه اسفند را به روز سلامت مردان اختصاص داده است که پزشکان با اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی مردم، اهمیت سلامت مردان را به عنوان عناصر مهم خانواده و جامعه مورد تأکید قرار می‌دهند. رادفر افزود: از آنجا که فرهنگسراها بهترین مکان برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه در زمینه سلامت مردان است، جامعه اورولوژی ایران خواستار مساعدت شهرداری برای اختصاص این مکان‌ها برای اطلاع‌رسانی طی هفته سلامت مردان شد.
 
سنگ‌ها، بیشترین عامل بیماری‌های کلیوی در کشور
دبیر جامعه اورولوژی ایران، با تأکید بر نقش خودمراقبتی اظهار داشت: مردان باید در کنار پیروی از سبک زندگی سالم مانند رژیم غذایی مناسب، پرهیز از مصرف دخانیات، ورزش منظم و مراجعات منظم دوره‌ای به پزشکان از سلامت خود اطمینان حاصل کنند.
به گفته دکتر رادفر، هر چند مردان به لحاظ ژنتیکی بیشتر مستعد ابتلا به سنگ‌های کلیوی هستند، ولی در صورت مراجعه بهنگام به پزشک، با دارو یا روش‌های کم‌تهاجمی، سنگ‌های آنان قابل درمان است. از سوی دیگر در صورت مراجعه دیرهنگام به پزشک یا رها کردن درمان، فرد به بیماری‌های مزمن کلیه گرفتار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه گاهی یک سنگ کوچک باعث از دست دادن کلیه فرد می‌شود، افزود: نیمی از بیمارانی که به سنگ کلیه دچار می‌شوند در صورت رها کردن درمان به دلیل نداشتن درد و رعایت نکردن رژیم غذایی مانند نوشیدن آب کافی و مایعات سالم، کاهش مصرف نمک و پرهیز از مصرف گوشت قرمز و چربی‌های اشباع‌شده، مجدداً گرفتار سنگ‌های جدید می‌شوند که این امر ضرورت معاینات منظم را نشان می‌دهد.
جستجو
آرشیو تاریخی