معاون مدیرکل خزانه وزارت اقتصاد:

شفافیت حداکثری در پرداخت‌های دولت محقق شد

معاون مدیرکل خزانه وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: با اجرای پروژه پرداخت اعتباری، ۵۱ هزار میلیارد تومان از وجوهی که در اختیار دولت بوده، در این چهارچوب ساماندهی و بالغ بر ۵۰ هزار تراکنش از ابتدای بهمن‌ماه از این مسیر انجام شده است.
به گزارش وزارت اقتصاد، حسین آقایاری اظهار کرد: بعد از اجرای حساب واحد خزانه، با ساماندهی حساب‌های دولتی و استقرار نظام سیاست پرداخت اعتباری در بانک مرکزی، مدیریت نقدینگی حساب‌های دولتی تکمیل شد، چرا که تمام منابع در قالب حساب واحد خزانه وصول می‌شود و تمام پرداخت‌ها نیز به طور مستقیم از حساب خزانه صورت می‌گیرد و دیگر رسوب منابع در حساب‌ها را نخواهیم داشت. وی گفت: پروژه پرداخت اعتباری در راستای اجرای اصل ۵۳ قانون اساسی و اجرایی شدن پرداخت به ذی‌نفع نهایی بوده است که در سال‌های گذشته با چالش‌هایی روبه‌رو بود. هرچند حساب با مانده صفر و سیاست پرداخت اعتباری در تعدادی از کشورها اجرایی شده اما در کشور ما به دلایل زیرساختی، فنی و برخی ملاحظات و مشکلات قانونی اجرا نشده بود.
وی ادامه داد: بعد از انجام مطالعات تطبیقی و مطابقت با قوانین مالی و محاسباتی نهایتاً طرح در سال ۱۴۰۱ تدوین شد و با همکاری اداره‌کل خزانه و بانک مرکزی نسخه کسب‌و‌کاری آن با آماده‌سازی زیرساخت‌های فنی و نرم‌افزاری و دریافت تأییدیه‌های امنیتی در نیمه اول ۱۴۰۲ به انجام رسید. آقایاری افزود: همچنین در آبان‌ماه سال‌جاری پروژه به صورت آزمایشی در وزارتخانه‌های اقتصاد، امور خارجه، بهداشت، راه و شهرسازی و ... اجرا شد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و چهارصد و هشت
 - شماره هشت هزار و چهارصد و هشت - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲