صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشت - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشت - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

شهری

با تصویب اعضای شورای‌شهر
نگهداری پل‌های پایتخت
به معاونت فنی شهرداری سپرده شد
اعضای شورای‌اسلامی شهر تهران در جریان بررسی تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری، مسئولیت نگهداشت پل‌های پایتخت را از سازمان زیباسازی گرفته و به معاونت فنی و عمرانی سپردند.
به گزارش ایرنا، شهردار تهران که دیروز برای بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری در دویست و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران حضور یافت، پیش از رأی‌گیری، با بیان اینکه سه پیشنهاد ازجمله ماندن این مسئولیت در دست زیباسازی یا واگذاری به معاونت حمل ونقل را داریم، افزود: البته ترجیح قطعی ما این است که مسئولیت نگهداشت پل‌ها به معاونت فنی و عمرانی واگذار شود.علیرضا زاکانی افزود:  سازمان مهندسی و عمران، پل‌هایی را طراحی کرده که برای عابران پیاده تسهیلاتی ایجاد می‌کند و نوآوری در طراحی را نیز به‌دنبال دارد.
 اتوبوس داخلی؛ 3 میلیارد تومان گران‌تر از اتوبوس خارجی
زاکانی با بیان اینکه برای خرید اتوبوس از مجموعه‌های مختلف قیمت گرفتیم، گفت: قیمت‌ها حداقل ۳۱۶ هزار یورو و حداکثر ۳۴۷ هزار یورو بود. برای بخشی از این موضوع نیز پیمان کلی بسته شد. وقتی موضوع به سفر به چین کشیده شد و از نزدیک با ظرفیت‌ها آشنا شدیم، دیدیم که با همین کیفیت، قیمت‌ها ارزان‌تر است.وی افزود: ما در نهایت به رقم ۲۲۰ هزار یورو و تحویل در بندرعباس رسیدیم. شهردار تهران افزود: رقم هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی بالاتر بود و با این حال برای تقویت و حمایت از بخش داخلی، با این تولیدکنندگان نیز قرارداد بستیم.
زاکانی تأکید کرد: به تولیدکنندگان خارجی اعلام کردیم که باید تکنولوژی را به ایران انتقال دهند تا مابقی اتوبوس‌ها در داخل کشور تولید شود.
بودجه شهرداری؛ 150 همت
در جلسه روز گذشته شورا، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه پیشنهاد شهرداری برای سال آینده نزدیک به ۱۷۰ همت بود و ۱۳۵ هزار میلیارد تومان در صحن شورا به تصویب رسید، اظهار کرد: ۱۵ هزار میلیارد تومان به مأموریت حوزه حمل و نقل اضافه شد و بودجه در مجموع به ۱۵۰ همت رسید.
 

جستجو
آرشیو تاریخی