صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشت - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشت - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

مرور

رئیس هیأت امنای ستاد دیه کشور:
۵۵۷ بانوی ایرانی به دلیل ناتوانی در پرداخت دیون مالی در زندان هستند
رئیس هیأت امنای ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند گفت: ۵۵۷ زن ایرانی نه با ارتکاب اعمال مجرمانه که به صرف ناتوانی در پرداخت دیون مالی در ندامتگاه‌های سراسر کشور در حبس به سرمی‌برند.
به گزارش ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی اظهار داشت: از مجموع ۱۲ هزار و ۵۶۵ زندانی جرائم غیرعمد، ۵۵۷ نفر را بانوان ایرانی شامل می‌شوند که عموماً بابت عجز در پرداخت قروض، ضمانت‌های نابجا یا عدم استطاعت در تسویه اقساط در بند هستند.جولایی یادآور شد: اگرچه تنها 4 درصد از مددجویان تحت پوشش ستاد دیه، زنان هستند اما این افراد گرفتار بند به دلیل ارقام سنگین بدهی به همکاری بیشتر خیرین و همراهی قضات در تعدیل اقساط بدهی نیاز دارند.وی با اشاره به وضعیت بدهکاران مالی زن در استان‌ها افزود: اکنون استان تهران با میزبانی از ۱۱۷ بانوی نیازمند در صدر فهرست عددی بیشترین زنان زندانی قرار گرفته است و در رتبه‌های بعد، خراسان‌رضوی و فارس قرار دارند که به ترتیب از ۵۳ و ۳۶ خانم که اغلب سرپرست خانواده هستند، در ندامتگاه‌های سطح استان به‌سرمی‌برند.

رفع مشکل احداث بزرگ‌ترین خط تولید مکمل‌های غذایی و دارویی کشور
مدیرکل دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی کل کشور از رفع مشکلات پیش روی احداث بزرگ‌ترین خط تولید مکمل‌های غذایی و دارویی با ورود این سازمان خبرداد.
به گزارش ایسنا، احمد نظری از رفع مشکلات یک واحد تولیدی در زمینه مکمل غذایی و دارویی با ورود سازمان بازرسی خبر داد و گفت: احداث این کارخانه بنا به دلایلی از جمله عدم ترخیص کالا، تخصیص تسهیلات و... به تأخیر افتاده بود. پس از طرح مشکلات پیش روی احداث این کارخانه از سوی مدیرعامل آن و اعلام گزارش به دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی، با ورود این مجموعه و همچنین بازرسی استان تهران جلسه‌های مکرری برگزار و مشکلات در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شد و رفع موانع موجود در مسیر احداث این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی