صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشت - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشت - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

مرگ راننده در سقوط سمند به رودخانه
سقوط یک دستگاه سواری سمند به رودخانه در ۲۵ کیلومتری جاده بستان‌آباد- قره‌چمن حوالی روستای قپچاق منجر به جان باختن راننده خودرو شد.
حمید منجم مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: ساعت ۷:۵۰ صبح دوشنبه، خبر به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان اعلام شد و بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه استاد شهریار با خودروی ست نجات و ۳ نجاتگر به محل حادثه اعزام شدند. خودرو در آب فرو رفته و تنها سرنشین خودرو نیز که یک مرد ۴۵ ساله بود در دم جان باخته و بعد از یک عملیات سخت، توسط نجاتگران هلال احمر پایگاه استاد شهریار رهاسازی و تحویل عوامل انتظامی حاضر در صحنه شد. علت حادثه از سوی پلیس در دست بررسی است.
 
کشف یک عقاب طلایی در دامداری میبد
 فرمانده انتظامی میبد یزد از کشف یک بهله عقاب طلایی کمیاب که به‌صورت غیرمجاز در یک واحد دامداری در این شهرستان نگهداری می‌شد، خبر داد.
سرهنگ «محمد حسین نبی‌پور» در تشریح این خبر بیان داشت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان میبد از نگهداری غیرمجاز یک بهله عقاب طلایی کمیاب در یک دامداری در حومه این شهرستان باخبر شدند. در ادامه، پلیس ضمن هماهنگی با دادستان و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میبد، عقاب طلایی را پیدا کرد و تحویل اداره محیط زیست شهرستان میبد داد.
 
 پدر و کودک از سرما و گرسنگی جان باختند
 جسد مرد جوان و فرزند پنج ساله‌اش در یکی از روستاهای بخش لاله‌زار شهرستان بردسیر توسط نیروهای امداد و نجات هلال احمر پیدا شد.
رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی تماس تلفنی با مرکز EOC و اعلام ناپدید شدن یک مرد ۴۰ ساله و کودک پنج ساله در روستای قلعه عسکر از توابع لاله‌زار شهرستان بردسیر، دو تیم امداد و نجات اعزام شد. در این عملیات هفت نیروی امدادی از شعبه بردسیر با یک دستگاه خودرو آمبولانس و پیکاپ به محل حادثه اعزام شدند که بعد از جست‌و‌جو و پیمایش شش کیلومتری متأسفانه پیکر بی‌جان هر دو نفر پیدا شد. اجساد این پدر و پسر به عوامل انتظامی تحویل داده شد.
حمزه وفایی فرماندار بردسیر نیز گفت: پدر ۴۰ ساله و کودک پنج ساله‌اش به علت گم کردن مسیر و سرگردانی در بیابان به علت سرما و گرسنگی جان باخته‌اند. خانواده افراد فوت شده اظهار داشته‌اند پدر و پسر چند روز قبل به دلایل نامعلومی از خانه خارج شده بودند و از آنان خبری در دست نبود.
 
دستگیری زنان کف‌زن در تنکابن
دو زن جوان که در بازار طلافروشان تنکابن اقدام به سرقت و کف‌زنی می‌کردند از سوی پلیس دستگیر شدند.
سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن در تشریح جزئیات این خبر گفت: با کسب خبری مبنی بر اینکه 2 زن سابقه‌دار از طلا فروشی‌های شهر تنکابن اقدام به کف‌زنی و سرقت می‌کنند، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. مأموران پلیس آگاهی با شناسایی این دو زن در یک عملیات ضربتی هر دو سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را در بازار طلا و جواهرفروشان تنکابن شناسایی و دستگیر کردند. بدین ترتیب در بازرسی از مخفیگاه متهمان چندین قطعه طلا مسروقه را نیز کشف و ضبط  کردند. تاکنون 5 نفر از مالباختگان نیز شناسایی شده‌اند. متهمان پس از تشکیل پرونده و معرفی به مرجع قضایی، تحویل زندان شدند.
 
کشف 5 تن مواد مخدر صنعتی در شهریار
 دادستان شهریار از کشف بیش از پنج تن مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان در این شهرستان و دستگیری چهار نفر از متهمان تولید این مواد خبر داد.
  مهدی محمدی در این باره اظهار داشت: با هماهنگی و همکاری مقام قضایی و مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر چهار نفر از متهمانی که اقدام به ساخت کارگاه و تولید مواد مخدر صنعتی می‌کردند، دستگیر و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.
وی افزود: مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ ادامه دارد و اجازه نخواهیم داد عده‌ای سودجو و قاچاقچی مخل امنیت اجتماعی جامعه شوند.
 
2 کشته در واژگونی خودروی حمل سوخت قاچاق
 واژگونی خودرو سواری حامل سوخت قاچاق در محور نهبندان - بیرجند ۲ کشته و یک مصدوم بر جا گذاشت.
  سرهنگ علیرضا رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: ساعت ۲ و ۵۰ دقیقه بامداد سه‌شنبه با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در کیلومتر هشت محور نهبندان - بیرجند بلافاصله مأموران و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند. بررسی‌ها نشان داد یک سواری پراید حامل سوخت قاچاق که در مسیر نهبندان - بیرجند در حرکت بوده، واژگون شده است. بر اثر این سانحه رانندگی، ۲ نفر جان خود را از دست دادند و یک نفر مصدوم با اورژانس به بیمارستان منتقل شد. علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه، ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از حمل بار غیرمتعارف سوخت قاچاق تشخیص داده شده است.سرهنگ رضایی افزود: خودروهای حامل سوخت قاچاق موسوم به شوتی که با سرعت بالا و معمولاً در شب تردد می‌کنند از معضلات جاده‌های این استان است. رانندگان ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از هر گونه عجله و شتاب بی‌مورد پرهیز کنند تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.
 
 حمله پلنگ به چوپان در مراوه تپه
 یک چوپان که مشغول چراندن گوسفندان خود در روستای عطاجان قربانی بوده از سوی یک قلاده پلنگ مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه دست و پهلو آسیب دید.
با توجه به صعب‌العبور بودن راه‌های مواصلاتی روستا و از طرفی با توجه به نامساعد بودن جو و نبود دسترسی آسان به مکان مورد نظر، کارشناس مرکز بهداشت شهرستان مراوه تپه با همکاری داوطلبان هلال احمر شهرستان به موقعیت مورد نظر رفته و شخص مصدوم ایمن‌سازی شد.
به شهروندان توصیه می‌شود در صورت مواجهه با پلنگ، راه فرار را بر آنان نبندند و به هیچ عنوان در زمانی که پلنگ، نزدیک لاشه  یا همراه توله‌های خود است، بدان نزدیک نشده و موضوع را به مأموران یگان حفاظت محیط زیست آن منطقه یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند. در فصول سرد سال، حیوانات وحشی برای تهیه غذا به مراتع پایین دست‌ می‌آیند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی