صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشت - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشت - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

دکتر زمان‌پور:

سرمایه‌گذاری باارزش و بازدهی بالا از اولویت‌های هلدینگ صباانرژی است

دکتر زمان‌پور، مدیرعامل هلدینگ صباانرژی در مراسم رونمایی از خدمات نوین و دستاوردهای ارزش‌آفرین صندوق بازنشستگی کشوری بیان داشت: هلدینگ صباانرژی بر پایه تأکیدات رهبر معظم انقلاب در یک سال اخیر اهتمام خود را بر افزایش سرمایه‌گذاری‌های کلان نهاده است.
آیین رونمایی از خدمات نوین و دستاوردهای ارزش‌آفرین صندوق بازنشستگی کشوری با حضور دکتر صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی، دکتر زمان‌پور مدیرعامل هلدینگ صباانرژی و مدیران و اعضای هیأت مدیره شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری، سه‌شنبه 24 بهمن 1402 در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در ابتدای این مراسم دکتر علیرضا زمان‌پور، مدیرعامل هلدینگ صباانرژی با بیان اینکه وظیفه اصلی هلدینگ صباانرژی سرمایه‌گذاری است گفت: مشکل اصلی کشور، رشد منفی سرمایه‌گذاری‌ها در سال‌های اخیر است. در حالی که مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان اقتصادی، بهره‌وری و سرمایه‌گذاری را از اولویت‌های اصلی اقتصاد کشور عنوان کرده‌اند. هلدینگ صباانرژی بر پایه تأکیدات رهبر معظم انقلاب در یک سال اخیر اهتمام خود را بر افزایش سرمایه‌گذاری‌های کلان نهاده تا هم بازنشستگان عزیز را منتفع کند و هم نقش ویژه‌ای در اقتصاد کشور ایفا کند.
وی به ارائه گزارش اقدامات و دستاوردهای این هلدینگ در سال 1402 پرداخت و اظهار داشت: شرکت صبافولاد خلیج فارس یکی از شرکت‌های فولادی مهم در کشور است. طی سال‌جاری، علاوه بر عرضه سهام این شرکت در بورس و افزایش سرمایه، رکورد بزرگترین پذیره‌نویسی تاریخ بازار سرمایه را شکست و از محل آورده‌های مردمی بیش از 4.5 همت سرمایه برای راه‌اندازی پروژه احیای دو، منابع مالی جذب کرد. قرارداد اجرای این پروژه به ارزش 212 میلیون یورو مصوب شده و قرار است ظرف 24 ماه به بهره‌برداری برسد.
زمان‌پور به پیشرفت اجرای پروژه PDH-PP اشاره کرد و گفت: مگاپروژه PDH-PP با سرمایه‌گذاری 1.2 میلیارد یورو در حال اجرا است که با تولید 600 هزار تن پروپیلن و 600 هزار تن پلی پروپیلن حدود 550 میلیون دلار درآمد سالانه خواهد داشت. در یک سال گذشته، مشکل زمین و تأمین مالی آن پیگیری و مرتفع شده و عمیات اجرایی آن آغاز شده است. لازم است از حمایت مؤثر وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی جناب آقای دکتر مرتضوی و پیگیری ویژه مدیرعامل محترم صندوق بازنشستگی کشوری جناب آقای دکتر مسکنی قدردانی نمایم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی