صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

آتش 130 کلبه هندی را سوزاند
مقامات آتش‌نشانی هند از وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ای در منطقه «شهباد دیری» در «روهینی» دهلی خبر دادند.
به گزارش شبکه تلویزیونی ان دی تی وی، اداره آتش‌نشانی دهلی اعلام کرده است حریق در یک محله زاغه‌نشین رخ داده و حدود ۱۳۰ کلبه در آتش سوخته است.مسئولان گفته‌اند خبر آتش‌سوزی را حوالی ساعت ۲۲ یکشنبه شب دریافت کرده‌اند. به گفته آنها، در مجموع ۱۵ خودرو اطفای حریق به محل حادثه اعزام شده است.هنوز جزئیاتی از تلفات و خسارات این حریق و علت وقوع آن منتشر نشده است.
 
یک کشته در تیراندازی تگزاس
درگیری و تیراندازی مقابل خانه سالمندان در ایالت تگزاس امریکا، یک کشته بر جا گذاشت.
به گزارش سی‌بی‌اس، این آسایشگاه سالمندان در شهرستان «ویس کانتی» در ایالت تگزاس قرار دارد که ناگهان فردی شروع به تیراندازی مقابل این مرکز کرد و یک نفر کشته شد.
براساس اعلام معاونت پلیس منطقه «بریج‌پورت» در «نورث تگزاس»، پس از حضور مأموران در محل حادثه یک فرد زخمی شده بود که به بیمارستان منتقل شد.به گفته پلیس، فرد زخمی پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحت وارده جان خود را از دست داد.فرد دوم و مظنون تیراندازی نیز در بازداشت به سر می‌برد و یک اسلحه نیز در محل حادثه پیدا شده است.
 
عروس سارق دستگیر شد
یک زن که در مکزیک باند سرقت تشکیل داده و از مرغداری‌ها سرقت می‌کرد در روز عروسی‌اش دستگیر شد.پلیس مکزیک این زن را در روز عروسی‌اش با همان لباس عروس دستگیر و به همان شکل نیز تصاویرش را دستبند به دست در رسانه‌های این کشور منتشر کرد. رسانه‌های عربی اعلام کردند، این زن که ملقب به مرغ است، رئیس یکی از باندهای سرقت در مکزیک است که به همراه نامزدش در جرائم مربوط به سرقت مرغ از فروشگاه‌ها و مرغداری‌ها فعالیت می‌کرد و تاکنون چهار نفر از مرغداران مکزیک را هم با هدف سرقت مرغ‌ها و تخم مرغ‌هایشان ربوده بود.
 
سارق، مدل گوشی را نپسندید و پس داد
در دولماباغچه ترکیه یک جیب‌بر گوشی موبایلی را از جیب زنی که سوار اتوبوس شده بود سرقت کرد، اما لحظاتی بعد سارق گوشی را به زن پس داد و گفت: این مدل گوشی را دوست ندارم.پس از این اتفاق وی توسط پلیس بشیکتاش که در راه تعقیب او بود دستگیر شد. در ادامه مشخص شد این سارق مدتی قبل برای مرخصی از زندان خارج شده بود اما با اتمام زمان مرخصی به زندان برنگشته بود و دارای ۳۷ سابقه کیفری است.
 
انفجار نارنجک در سالن کشتی اوکراین
 انفجار در یک سالن کشتی هنگام برگزاری مسابقه ورزشی در شهر ملیتوپل اوکراین باعث وحشت و مجروح شدن حاضران شد. شش نفر در این حادثه انفجار که در سالن یک مدرسه ورزشی در ملیتوپل رخ داد مجروح شدند. بخش تحقیق کمیته تحقیقات منطقه‌ای نیز خاطرنشان کرد که علت انفجار، کشیدن غیر ارادی ماشه یک نارنجک دستی بوده است.
 
64 کشته در یک جنگ قبیله‌ای
 یک مناقشه قبیله‌ای در پاپوا گینه نو جان دست‌کم ۶۴ تن را گرفت.
به گزارش بی‌بی‌سی، سخنگوی پلیس ملی این کشور گفته است این کشتار در جریان یک مناقشه قبیله‌ای در استان «انگا» روی داده است.این منطقه مدت‌هاست که درگیر خشونت بوده اما حادثه اخیر بدترین مورد در سال‌های گذشته بوده است. ورود اسلحه غیرقانونی، درگیری‌های قبیله‌ای را مرگبارتر از قبل و دایره خشونت را تشدید کرده است.
به گزارش رسانه‌های محلی، پلیس تصاویری تکان‌دهنده را دریافت کرده که نشان می‌دهد اجساد قربانیان بار یک کامیون می‌شود.در ژوئیه گذشته افزایش مناقشات قبیله‌ای که اغلب بر سر توزیع زمین و ثروت درمی‌گیرد به سه ماه منع آمد و شد در انگا منجر شد.
 
3 کشته در انفجار کارخانه چین
منابع خبری چین اعلام کردند وقوع انفجار در کارخانه‌ای در شرق این کشور سه کشته بر جا گذاشته و ۲ نفر نیز همچنان ناپدید هستند.به گزارش خبرگزاری سی جی تی ان، این انفجار بامداد یکشنبه (به وقت محلی) در کارخانه‌ای در شهر نانتونگ استان شرقی جیانگسو رخ داده است. علت انفجار هنوز اعلام نشده است. این انفجار ساعت 2:11 بامداد در کارگاه شرکت فناوری آلیاژ سبک آسیا و اقیانوسیه (نانتانگ) در منطقه توسعه اقتصادی و فناوری در هایان، شهری در سطح شهرستان تحت حوزه قضایی نانتونگ رخ داد.
 

کشف 2 گور تاریخی در بلغارستان
یک کشاورز در بلغارستان به طور اتفاقی دو گور رومی متعلق به یک خانواده ثروتمند را کشف کرد.
باستان‌شناسان اعلام کردند دو گور بزرگی که در شمال بلغارستان کشف شده است، داستان غم‌انگیز یک خانواده ثروتمند رومی را که در قرن سوم میلادی شاهد درگذشت فرزندشان بودند، روایت می‌کند.«لایوساینس» نوشت، هر دو این گورها با استفاده از آجر ساخته شده بودند و دیواره‌های آن نیز با گچ پوشانده شده و روی گورها نیز یک سنگ آهک بزرگ قرار داده شده بود. سنگ بزرگتر سه متر طول داشت و زیر آن بقایای دو انسان بالغ یافت شده. این مرد و زن هر دو در زمان مرگ ۴۵ تا ۶۰ ساله بودند و به همراه جواهرات، سکه، سرامیک و ظروف شیشه‌ای دفن شده بودند.در گور کوچکتر که پیش‌ از گور بزرگتر ایجاد شده بود، اسکلت یک کودک ۲ تا ۳ساله و یک مدال نادر برنز منقش به تصویر امپراطور «کاراکالا» (حکومت از ۱۹۸ تا ۲۱۷ میلادی) کشف شد. علاوه ‌بر جواهرات ساخته‌شده از مُهره‌های شیشه‌ای و طلا، شش سکه متعلق به سال‌های ۲۰۰ تا ۲۲۵ میلادی، یک چراغ، یک کفش چرمی و چندین بطری شیشه‌ای که سه مورد از آنها برای جمع‌آوری اشک سوگواران ساخته شده بود نیز کشف شد.

جستجو
آرشیو تاریخی