صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شش - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شش - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

تخصیص یارانه
برای قبض‌های گروه‌های حمایتی

ابوالفضل نوروزی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: امکان اختصاص یارانه به قبوض خدماتی گروه‌های حمایتی با استفاده از اطلاعات موجود در سامانه املاک و اسکان فراهم شده است.
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن ادامه داد: بر اساس بند «ل» تبصره ۱۶ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۲ مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی که جزو مشترکان کم‌مصرف هستند، از تخفیف قبوض خانگی آب، برق و گاز تا سقف رایگان برخوردار می‌شوند.

 

برنامه ساخت
۴۰ شهرک جدید
در دولت سیزدهم

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید گفت: در دولت سیزدهم مطالعات و مکان‌یابی بیش از ۴۰ شهرک در ۱۳ استان کشور با ظرفیت جمعیت‌پذیری بیش‌از ۴۰۰ هزار نفر انجام و از این تعداد پروانه و پیش‌پروانه ساخت ۱۴ شهرک صادر شده است. در حالی که از سال ۱۳۸۶ تا سال ۱۴۰۰ عملاً هیچ پروانه تأسیس و بهره‌داری شهرک‌های دولتی و خصوصی صادر نشده بود.

 

رشد ۵۰ درصدی
نوسازی مسکن
در بافت‌های فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روند نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از خرداد تا بهمن امسال رشد ۵۰ درصدی داشته است، کلان‌شهرهای تهران، مشهد، کرمانشاه، تبریز، اصفهان و همدان را شهرهای برتر در زمینه نوسازی بافت فرسوده معرفی کرد.
«محمد آیینی» افزود: طبق آمارها، روند نوسازی بافت‌های فرسوده از ۱۵۵ هزار واحد مسکونی در خردادماه امسال به ۲۲۵ هزار واحد رسیده است و رشد تقریباً ۲ برابری در نوسازی بافت‌های فرسوده را در این مدت تجربه کردیم.

 

توافق ایران و ارمنستان برای ساخت پل نوردوز-آگاراک

هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان با حضور رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور در راستای توسعه همکاری‌های اقتصادی از جمله توسعه زیربناهای حمل و نقل برگزار شد. خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی در این اجلاس با معاون وزیر زیرساخت‌ها و توسعه دیجیتال ارمنستان و هیأت همراه به منظور بررسی وضعیت همکاری‌های فعلی و چشم‌انداز توسعه و گسترش این همکاری‌ها در آینده دیدار کرد. همچنین احداث پل جدید اتومبیل‌رو در پایانه مرزی نوردوز- آگاراک از مهم‌ترین مباحث همکاری‌های دوجانبه این نشست بود و مقرر شد تا حداکثر در مدت یک ماه از تاریخ امضای یادداشت تفاهمنامه اجلاس هجدهم، کارگروه مشترک فنی، اقتصادی و اجرایی به صورت رسمی تشکیل و مطالعات امکان سنجی و طرح توجیهی آن تهیه شود تا در دستور کار وزارتخانه‌های ذی‌ربط دو کشور قرار گیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی