صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شش - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شش - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

پیشرفت 74 درصدی طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان
خرم آباد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مابقی تعهد سازمان هم برای کشت بهاره است.
سید عماد شاهرخی اظهار کرد: تغذیه به صورت محلول پاشی هم در سطح ۷۵ هکتار از اراضی طرح جهش تولید در دیمزارها و مبارزه با علف‌های هرز باریک‌برگ و پهن برگ گندم و جو نیز در سطح ۶ هزار و ۹۰ هکتار و ۲ هزار و ۵۰۵ هکتار هم کودپاشی سرک در اراضی انجام شده است.
وی با اشاره به جذب ادوات در طرح جهش تولید در دیمزارها افزود: در مرحله اول از ۹۳ دستگاه تعداد ۹۱ دستگاه با اعتباری بالغ بر ۱۳۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جذب و برای ۲ دستگاه دیگر هم تشکیل پرونده انجام شده و منتظر واریز وجه هستیم و برای مرحله دوم هم ۶۳ دستگاه با اعتبار ۹۲ میلیارد ریال تعیین شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: امسال در طرح جهش تولید همچنین ۵۶ هزار لیتر بذر مال معادل ۶۲ درصد از بذرمالی که سهمیه استان بوده توزیع شده است.

وضعیت قرمز ذخایر خونی مازندران
ساری- مدیرکل انتقال خون مازندران از کاهش شدید سطح ذخایر خون در همه گروه‌های خونی در استان خبر داد و از مردم نیکوکار استان درخواست کرد با حضور در پایگاه های انتقال خون و اهدای یک واحد خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند.
عبدالله محمدی فیروزجایی افزود: طی ۲ هفته اخیر و همچنین سرد شدن هوا و کاهش مراجعه مردم به پایگاه های انتقال خون استان، ذخایر خون در تمامی گروه های خونی سیر نزولی یافته است و با ادامه این روند در روزهای آتی، پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی با چالش جدی مواجه خواهد شد.
وی اضافه کرد: با توجه به گردشگرپذیری استان، وجود ۴۷ مرکز درمانی و بیمارستان و همچنین حدود ۱۴ هزار بیمار خاص، مصرف خون در استان زیاد است و ذخایر خون خیلی زود تنزل پیدا می‌کند.
محمدی فیروزجایی تأکید کرد: مراکز اهدای خون ساری، بابل و آمل در ۲ شیفت صبح و عصر و مراکز اهدای خون بهشهر، قائم‌شهر، تنکابن، نور، چالوس و رامسر از صبح تا بعد از ظهر فعال هستند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی