صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنج - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنج - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

ایسنا

مجتبی ذوالجودی، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست درباره موضوع «فرونشست زمین در دریای خزر» گفت: فرونشست در دریا معمولاً به این صورت مصداق ندارد بلکه به علت برداشت زیاد از آب‌های زیرزمینی در مناطقی مانند فلات مرکزی ممکن است رخ دهد بنابراین به نظر من الان بحث فرونشست در دریای خزر خیلی مطرح نیست و اگر هم مطرح است در حد یک فرضیه است.

 

ایرنا

  عملیات احداث جاده ترانزیتی برای توسعه یک شهرک صنعتی از حریم درجه یک «سایت باستانی ویگُل» فعالان میراث فرهنگی را نگران کرده است. آنها می‌پرسند چرا برخلاف مقررات حفاظتی حریم، ماشین‌آلات سنگین در فاصله ۱۰ متری در حال شخم زدن حریم منظری برای عبور جاده‌ای هستند که در آینده می‌تواند منظر این اثر باستانی را با چالش مواجه کند؟

 

مهر

  محمد محسنی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: گروه ۱۰ نفره از اینفلوئنسرهای چینی به میزبانی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با همکاری وزارت امور خارجه و هواپیمایی ماهان از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان هرمزگان بازدید می‌کنند.

 

مهر

  تخریب شاهوار بزرگترین کانون حیات‌بخش شرق استان سمنان، به دلیل معدن‌کاری در سال‌های اخیر دغدغه‌های بزرگی را برای مردم پدید آورده که یکی از آنها مهاجرت به دلیل بی‌آبی است. محمد درویش کنشگر محیط زیست در این باره گفت: اگر شاهوار نباشد، تمام قنوات و چشمه‌ها و آبخوان‌های منطقه که تمدن دیرینه‌ای را دست‌کم از زمان بایزید بسطامی و قبل از آن داشته‌ایم از بین می‌برد. شاهوار یک ارزش غیرقابل اندازه‌گیری است و باید همه بر سر حفظ آن به تفاهم برسیم.

 

میراث آریا

  شهاب طلایی، مدیر عامل صندوق توسعه و احیا با اشاره به دو بنای تاریخی کاخ دادگستری و قلعه پرتغالی‌ها گفت: بزودی صندوق توسعه و احیا با حضور در چابهار، احیای بناهای تاریخی این منطقه و مناطق مجاور آن را آغاز می‌کند.

 

ایسنا

  امین آقایی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست صومعه‌سرا با اشاره به تداوم ممانعت از ورود شکارچیان به شکارگاه‌های صومعه‌سرا، اظهار کرد: با کاهش دمای هوا و بارش برف در مناطق طبیعی بالادست مأموران یگان حفاظت شهرستان، گشت‌های مداوم پایش و کنترل در مناطق طبیعی و زیستگاه‌ها را به منظور جلوگیری از تخلفات از جمله شکار و صید و زنده‌گیری حیات وحش انجام می‌دهند.

 

ایسنا

  بقایای یک کارخانه شکلات‌سازی در قرن نوزدهم در قلب بارسلون واقع در اسپانیا کشف شده که می‌تواند بینشی جدید از دوران شکوفایی صنعت در این شهر ارائه دهد.

 

تسنیم

  محسن موسوی خوانساری، یک کارشناس محیط زیست گفت: تنها با کاهش ۱۰ درصدی هدررفت آب شرب پایتخت در شبکه انتقال، می‌توان تهران را از همه طرح‌های انتقال آب بی‌نیاز کرد.

 

میراث آریا

 غلامحسین حسینی، رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی، در بازدید از غرفه استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، گردشگری و صنایع‌دستی را یکی از پیشران‌های اقتصادی دانست و گفت: برای عبور از درآمدهای ناپایدار می‌توانیم به سمت سرمایه‌گذاری در گردشگری و صنایع‌دستی حرکت کنیم؛ چراکه این حوزه درآمدزا بوده و مقرون به صرفه است.

جستجو
آرشیو تاریخی