حوادث جهان

مرگ آتش‌نشان در انفجار خانه
 وقوع انفجار در یک خانه در ویرجینیای امریکا جان یک آتش‌نشان را گرفت.
به گزارش شینهوا، آتش‌نشانان عصر روزجمعه به وقت محلی گزارش‌هایی مبنی بر نشت گاز در یک خانه دریافت کرده بودند اما وقتی به محل رسیدند بعد از ۳۰ دقیقه انفجار رخ داد. یک آتش‌نشان در این حادثه جان باخت همچنین چند نفر دیگر زخمی و در بیمارستان بستری شدند. ۹ نفر از مجروحان آتش‌نشان و دو نفر نیز از ساکنان خانه بودند.
 
کشف 2 جسد در خوابگاه دانشگاه کلرادو
 پلیس امریکا تحقیقات خود را درباره دو جسد پیداشده در خوابگاه دانشگاه کلرادو با محوریت «قتل» آغاز کرد.
 به گزارش سی‌ان‌ان، پس از پیدا شدن دو جسد در خوابگاه دانشگاه کلرادو، پلیس شهر کلرادو اسپرینگز اعلام کرد که تحقیقاتش دراین‌باره را با پیش‌فرض قتل آغاز کرده است.
 پلیس کلرادو اسپرینگز حوالی ساعت ۶ بامداد شنبه به تماسی درباره وقوع تیراندازی در خوابگاه «آلپاین ولیج» دانشگاه کلرادو پاسخ دادند و پس از اعزام نیرو، مشخص شد که به هر کدام از مقتولان، یک گلوله شلیک شده است. هویت مقتولان اعلام نشده است.
 تیراندازی در دانشگاه کلرادو که سالانه بیش از ۱۱ هزار ورودی جدید دارد، به قرنطینه شدن این دانشگاه منجر شد.

 واژگونی مرگبار قایق مهاجران
 قایق مهاجران که بیشتر آنها از افغانستان  بوده اند در سواحل کارائیب پاناما واژگون شد.
به گزارش بی‌بی سی، وزارت امنیت عامه پاناما در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حادثه روز چهارشنبه رخ داده است واجساد دو زن و دو مرد که یکی از آنها خردسال بودند کشف شد. این وزارت گفته است بیشتر این مهاجران از افغانستان بوده‌اند.«خوان پینو»، وزیر امنیت عامه پاناما به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که یک باند سازمان یافته از قبایل بومی کلمبیایی مسئول قاچاق مهاجران در این منطقه است و به گفته او مهاجران از راه دور می‌آیند و در این مسیر پرخطر در دریا و جنگل، جان خود را از دست می‌دهند.

پلیس فرانسه یک مرد مسلح را کشت
دادستان کل فرانسه اعلام کرد که نیرو‌های پلیس در پاریس عصر جمعه فرد مسلحی که آنان را تهدید به قتل کرده بود، از پا درآوردند.
 به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این گزارش به نقل از دادستان کل آمده است که مقتول با خود قمه حمل می‌‌کرد و در نتیجه، پلیس پس از استفاده از شوکر الکتریکی مجبور به شلیک به سمت او شد.
 وی توضیح داد که مقتول متولد سال ۱۹۸۴ در سودان بوده و پیش از این حادثه، سابقه کیفری نداشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی