صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنج - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنج - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

 پاکبان یاسوجی یک دانش آموز را نجات داد
پاکبان یاسوجی جان دانش‌آموزی را که به داخل کانال آب سقوط کرده بود، نجات داد.
محمدامین نیکویی‌نژاد، سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: ساعت ۷ و ۴۰ دقیقه صبح شنبه ۲۸ بهمن طی تماس با مرکز پیام اورژانس اعلام شد که مقابل اداره ارشاد استان و شورای شهر یاسوج حادثه‌ای رخ داده است که بلافاصله نیرو‌های اورژانس در محل حاضر شدند. نخستین بررسی‌ها نشان داد یک پسر دانش‌آموز ۱۳ ساله مدرسه فرهنگیان یاسوج با دوستانش در حال عبور از کنار کانال آب بوده که ناگهان به داخل آب افتاده است اما یک پاکبان شهرداری که در حال پاک کردن و رفع مسدودی جدول آب بوده، متوجه این دانش‌آموز شده و او را نجات داده و سپس با اورژانس تماس گرفته‌اند که نیرو‌های اورژانس پس از اقدامات اولیه، این دانش‌آموز را به بیمارستان شهید جلیل یاسوج منتقل کردند.
به گزارش روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد، نیکویی‌نژاد اظهار کرد: حال عمومی این دانش‌آموز خوب گزارش شده، وی هوشیار بوده اما دچار آسیب‌های سطحی شده است.
کوروش دلشاد، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: این دانش‌آموز نزدیک مدرسه بود که به‌دلیل بارش‌های شدید و طغیان آب‌های سطحی منطقه چشمه نباتی، گرفتار سیلاب شد اما با کمک پاکبان شهرداری و امدادگران اورژانس نجات یافت.
 
مرگ دلخراش مادر باردار در تصادف خودرو
راننده‌ای که یک زن باردار را با خودرو زیر گرفته و منجر به مرگ وی شده بود، پس از فرار دستگیر شد.
سرهنگ موسی بهاری فرمانده انتظامی بوکان گفت: جمعه شب ۲ دستگاه ماشین سواری با سرعت غیرمجاز در حال حرکت در بلوار ساحلی بوکان بودند که ناگهان یکی از خودروها با ۲ عابر پیاده که یک زن باردار و همسرش بودند، تصادف کرد. بر اثر این تصادف خانم باردار بر اثر شدت جراحت فوت کرد و همسر وی نیز دچار مصدومیت و به مراکز درمانی منتقل شد.
فرمانده انتظامی بوکان گفت: راننده از محل حادثه فرار کرده بود که با تلاش مأموران انتظامی و شناسایی محل اختفای راننده، مقصر و عامل تصادف دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
 
رهایی پسر 19 ساله از دست گروگانگیران
 سه آدم‌ربا که پسر ۱۹ ساله‌ای را در کهنوج ربوده بودند، با ورود پلیس به ماجرا پس از سه روز او را رها کردند.
سرهنگ علیرضا امیری فرمانده انتظامی کهنوج گفت: در پی گزارش یک فقره گروگانگیری در یکی از محله‌های شهر کهنوج، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. در بررسی میدانی از شاهدان عینی مشخص شد سه مرد ناشناس اقدام به ربودن پسر جوان کرده و با یک دستگاه پژو از محل متواری شده‌اند. بدین ترتیب مأموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی هویت گروگانگیران شدند و در ادامه با هماهنگی قضایی و تلاش‌های شبانه‌روزی و همچنین طی رایزنی با سران طوایف و ریش‌سفیدان زمینه بازگشت این پسر جوان به آغوش خانواده‌ پس از سه روز فراهم شد که با توجه به شناسایی آدم‌ربایان تحقیقات تخصصی برای دستگیری آنها ادامه دارد.
 
سرقت خانوادگی از مغازه‌ها
 چهار عضو یک باند خانوادگی که به شکل حرفه‌ای اقدام به پرت کردن حواس فروشنده و سرقت اموال مغازه می‌کردند، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.
سرهنگ محمد گل‌محمدزاده سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان بجنورد گفت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان بجنوردی مبنی بر سرقت اموال مغازه‌اش موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ و یگان امداد بجنورد قرار گرفت. با انجام اقدامات فنی و پلیسی مشخص شد اعضای یک باند خانوادگی وارد مغازه شده و به شکل حرفه‌ای اقدام به پرت کردن حواس فروشنده و سرقت اموال مغازه می‌کردند که همگی شناسایی شدند و در یک عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان به چهار فقره سرقت مشابه اعتراف کردند، گفت: آنها پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند. وی از صاحبان مغازه‌ها خواست تا با نصب دوربین مداربسته و استفاده از نگهبان در فروشگاه‌های بزرگ از وقوع این قبیل سرقت‌ها جلوگیری کنند.
 
فروش امتیاز وام، ترفندی برای کلاهبرداری
مرد شیاد که به بهانه فروش امتیاز وام بانکی از مردم کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.
چندی قبل فردی با طرح شکایت به پلیس گفت: از طریق یکی از سایت‌های ثبت آگهی، برای دریافت وام بانکی ۲درصد اقدام به ثبت درخواست کردم و پس از هماهنگی اقدام به واریز ۵۰۰ میلیون ریال به حساب فردی کردم که قرار بود برایم وام بگیرد اما پس از گذشت بیش از یک ماه خبری از واریز وام نشد.
سرهنگ حسن ابوالحسینی رئیس پلیس فتا استان یزد در تشریح این خبر گفت: با این شکایت رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی توسط کارشناسان پلیس، متهم در یکی از استان‌های شمالی شناسایی و پرونده برای دستگیری متهم به استان مربوطه ارسال شد.
رئیس پلیس فتا استان یزد ضمن هشدار به شهروندان توصیه کرد: به‌هیچ‌وجه به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنید و به این نکته توجه داشته باشید که هیچ‌کس در فضای مجازی دلسوز شما نیست و هر موضوع را باید از مبادی درست و قانونی پیگیری کرد.
 
دستگیری 263 سارق خانه در سمنان
رئیس پلیس آگاهی استان سمنان از دستگیری ۲۶۳ سارق منزل و کشف ۴۶۶ فقره سرقت توسط کارآگاهان پلیس آگاهی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
سرهنگ کارآگاه محمود گیلانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۳۳ درصد از سرقت‌های منزل از ابتدای امسال تا کنون کشف شده است. تعداد سرقت‌های منزل کشف شده در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۸ درصدی روبه‌رو بوده است. در حوزه دستگیری سارقان در استان سمنان نیز شاهد افزایش ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.سرهنگ گیلانی از انهدام ۱۳ باند سارقان حرفه‌ای منازل در این استان طی امسال خبر داد و تصریح کرد: با توجه به افزایش دستگیری سارقین حین سرقت، از ابتدای سال تاکنون وقوع سرقت‌ها در استان ۲۴درصد کاهش یافته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی